הכבאים אורן כהן, שי מידעני וחזי סמוכה
מימין לשמאל - הכבאים אורן כהן, שי מידעני וחזי סמוכה

הכבאים ביצעו החייאה בגבר וגילו שהוא אח של חברם לתחנה

צוות מתחנת כיבוי וחילוץ ראשל"צ שחזר מאירוע כיבוי שריפה הבחין בתושב שצעק כי אביו עומד למות. לאחר ההחייאה התברר כי מדובר בלא אחר מאחיו של כבאי ידוע שיצא לפנסיה

פורסם בתאריך: 22.2.18 17:48

צוות מתחנת כיבוי וחילוץ ראשון לציון, בפיקודו של רס"ל שי מידעני, שנסע דרך רחוב משה דיין בעיר והבחין בתושב הצועק כי "אביו עומד למות", עצר את רכבו וביצע בו החייאה עד אשר צוותי מד"א הגיעו ובכך הציל את חייו. יום למחרת התברר לצוות כי הציל את לא אחר מאשר אמנון נחום, שאחיו אליאס, היה כבאי שעבד איתם בתחנה במשך שנים רבות.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"בדרך חזרה מאירוע ברחוב רחבעם זאבי, על כביש משה דיין לכיוון התחנה שלנו ראינו מישהו צועק ומשתולל עם הידיים שנעצור." כך מתאר רב כבאי חזי סמוכה ומוסיף, "בהתחלה חשבנו שמדובר בתאונה ורק לאחר שירדנו הבנו שהצעקות של הבן היה שמישהו יעזור לאביו, הוא צעק "אבא שלי מת, אבא שלי מת". הבחנתי באבא מפרכס במושב שליד הנהג, ישר הבנתי שמדובר בדום לב אז הורדנו אותו מהרכב והשכבנו אותו על הרצפה ומיד התחלנו בפעולות החייאה אחרי שראינו שאין לו דופק. עשיתי לו גם עיסויים ולאחר דקה או שתיים שנראתה כמו נצח חזר לו הדופק אך הוא עדיין לא היה בהכרה וכשמד"א ואיחוד והצלה הגיעו הם חיברו אותו למכשירי החייאה והצילו את חייו. כרגע אנחנו יודעים שהוא בהמשך טיפול בבית החולים. הדבר המדהים הוא שאחרי יממה התברר לנו שמדובר באח של כבאי לשעבר מהתחנה שיצא לפנסיה. לשמחתי גם הבנתי שאחיו עבר בהצלחה את הצנתור באותו לילה".

אביעד נחום, בנו של אליאס שחייו ניצלו הוסיף, " אספתי את אבא שלי כשעמדנו ברמזור הוא לא הרגיש טוב ואמר שיש לו סחרחורת. ראיתי שהוא מתחיל לחרחר וגם מתחיל לנמנם. בהתחלה חשבתי שהוא צוחק עליי ושזה מעייפות ולא התייחסתי ואז שראיתי שהוא ממשיך לא להגיב לי. צעקתי לעזרה, היו שם כמה אזרחים שעזרו לי, אישה אחת הזמינה לי אמבולנס ועוד בחור עזר לי לעשות לו החייאה ביחד עם מד"א בטלפון. תוך כדי שהאמבולנס היה בדרך הצלחנו לעשות לו החייאה אבל לא הצלחנו להוציא אותו מהאוטו כי הגוף היה נעול ואז שמעתי סירנות, רצתי לכביש הראשי כי חשבתי שזה האמבולנס וראיתי בכלל שזה כבאית אז עצרתי אותם והם עזרו לי ביחד עם הבחור, להוציא את אבא מהאוטו ולהמשיך בהחייאה. הם טיפלו בו והרגיעו אותי ועשו באמת מלאכת קודש. מה שמדהים פה זה שהחבר'ה הכבאים מכירים את דוד שלי שעבד בתחנה, אני חושב שקיבלנו פה נס מהקדוש ברוך ואנחנו מודים לו שעשה לנו את הנס הגדול הזה בחודש אדר."

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר