תושבי שיכון המזרח בהפגנה אתמול (צילום: ענת פנסו נפגי)

חסימות כבישים – הבערות צמיגים: מה מתכננים תושבי שיכון המזרח?

תושבי שיכון המזרח הפגינו אתמול סמוך לקניון מגדלי העיר נגד הזנחה מתמשכת של השכונה. התושבים קוראים להפגנה נוספת ביום שלישי הבא ואף מאיימים בחסימת כבישים

פורסם בתאריך: 20.2.18 15:34

אמש התקיימה הפגנה מול קניון מגדלי העיר בשכונת שיכון המזרח במחאה  על אי נתינת היתרים למבנה ועזיבת בנק הפועלים את המקום. התושבים טוענים כי העירייה משקיעה באטרקציות כמו החי כיף מאשר בשכונת שיכון המזרח וכי התשתיות בשכונה מוזנחות ונפגעות באופן מתמשך.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"למעלה מ-100 מתושבי השכונה הגיעו להפגין, כולל כמה מחברי המועצה,טוען יהודה נקיס, נציג ועד הפעולה למען תושבי שיכון המזרח, "אני באופן אישי אמרתי לשוטרים שהיו במקום כי השבוע זו היתה הפגנה סמלית, אבל ביום שלישי הבא בשעה 17:30 תהיה עוד הפגנה והיא תכלול גם חסימת כבישים ויכול להיות גם הבערת צמיגים."  נקיס מוסיף, "לא ניתן לזה לעבור לסדר היום, בנק הפועלים לקח את הרגליים שלו והלך ועכשיו אין לנו בנק, יש גם בעיות בקופת חולים וגם היא יכולה לעבור וואז גם נשאר בלי קופת חולים. לא ייתכן שהזניחו 150,000 תושבים. עשו אותנו פליטים, בלי אבא ובלי אימא. איך זה ייתכן שהעירייה משקיעה 40 מיליון שקלים בחי כיף ומזניחה את שיכון המזרח, אנחנו ממש זועמים ושואלים מה אתנו, מי ישפץ את קניון מגדלי העיר ומי יטפל במחירים של שופרסל שמעלים את המחירים כי הם יודעים שאין לנו איפה עוד לקנות. אנחנו דורשים שינוי ואנחנו נמשיך להפגין ולא נרפה עד שנקבל את התשובות שיספקו אותנו."

הפעילה החברתית ענת פנסו נפגי, ממארגנות ההפגנה אתמול הוסיפה " זו רק ההתחלה, לתושבי שיכון המזרח מגיע להם איכות חיים טובה יותר ממה שהם מקבלים כעת. אנחנו דורשים שיהיה שינוי בשיכון ושייתנו היתרים לקניון בעיר, שיחזקו את המבנה הזה ושיהיה לנו מרכז מסחרי שבו נוכל לשבת מבלי לפחד מהגג הפל קל. אני לא מאשימה את הבנק שהוא עבר מכאן אלא את עיריית ראשון לציון, היא זאת שצריכה לבדוק את כל נושא הפל קל, וכן לתחזק את הבניין הזה לפני שהוא ייפול לנו על הראש. ההפגנה הייתה לא רק על המעבר של הבנק אלא על ההזנחה בשיכון באופן כללי. העירייה נותנת 40 מיליון שקלים לחי כיף, משקיעה 20 מיליון שקלים לפרסום ולשיכון המזרח לא נותנת שום דבר. לדעתי, היא הייתה צריכה לחזק את כל המבנים הקשורים בפל קל, הרי לא רק הקניון שלנו בנוי בשיטה הזאת, אני יודעת שיש עוד כמה מבנים ובכל מקרה אנחנו מרגישים שהכסף בעיר הולך למקומות הלא הנכונים".

 

תגובת העירייה:  לצערנו, למחאה האותנטית על העדר שירותי בנקאות באזור הצטרפו גורמים אינטרסנטים שמנסים לצייר "הזנחה מתמשכת" בשכונה. לכל ידוע ששיכון המזרח היא אחת השכונות שנהנו מההשקעה תקציבית אדירה בשנים האחרונות. אם מדובר בהקמת מוסדות חינוך חדשים ושיפוץ מוסדות קיימים, שיפוץ כבישים ודרכים, טיפול בתשתיות מים, הקמת גנים ציבוריים ומרכזי פנאי, קהילה ונוער, סלילת שבילי אופניים, ביוב וניקוז, החלפת תאורה, גינון ופרויקטים רבים נוספים.

הקניון המדובר הינו נכס פרטי של הסוחרים וככזה לעירייה אסור לבצע כל שיפוץ בנכס פרטי. יחד עם זאת, באמצעות חוק העזר העירוני, יש לעירייה סמכות לדרוש מבעלי הנכס לבצע שיפוץ חזית ובמידה והדבר לא נעשה, לבצע את העבודה ולחייב אותם בעלות העבודות. באשר לסניף הבנק שנסגר, עם היוודע הדבר, העירייה פנתה אל הנהלת בנק הפועלים בבקשה להבטיח כי יינתנו שירותים לתושבי המקום. מוטי עג'מי, מ"מ וסגן ראש העירייה, פועל בעניין באופן אישי מול הנהלת הבנק ומקווה כי בקרוב ימצא פתרון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר