עדי בר נתן המצילה הראשונה
רק חיפשה עבודה קרוב לים ועשתה היסטוריה. עדי בר נתן (צילום: פייסבוק)

המצילה הראשונה בארץ: ברוכה הבאה לחסקה

עדי בר נתן צפויה להיות המצילה הראשונה במדינה שמאיישת את סוכת המציל בחוף הים ובחודש הבא תתחיל את עבודתה בחופי ראשון לציון

פורסם בתאריך: 18.2.18 17:04

בדרך כלל בחופי הארץ נשמע היטב קולו של המציל מבעד למגפון, והנוכחות הגברית על החסקה הפכה לאחד מסימני ההיכר הנוספים של דמות המציל, אך החל מחודש הבא תפקוד את סוכת המציל/ה בחוף ראשון לציון עדי בר נתן (28) אם לשתי בנות ליאל (9), ושחר (7). מדובר בתפקיד הדורש מבחנים לא קלים הכוללים עמידה במצבי לחץ והתמודדות עם מצבי ים משתנים ומורכבים, מבחנים תאורטיים, רפואיים ועוד אלמנטים החשובים בתפקיד שיש בו גם כדי להציל חיי אדם וגם לתת שירות לתושב.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"אני יודעת שמסתכלים עליי כחלוצה או פורצת דרך" מספרת בר נתן, ומוסיפה: "אני לא רואה את עצמי ככה אבל אם זה גורם למישהי לחלום רחוק יותר, זה שווה אתה זה". לדבריה, כבר מגיל צעיר אביה היה לוקח אותה במשך כל חודש לצלול באילת, שם החלה אהבתה לים להתעצם ומזה שנים אחדות שהיא עוסקת בספורט ימי. "להיות מצילה זה לא משהו שהוא חלום ילדות שלי פשוט רציתי לעבוד בים וככה הגעתי להצלה" אומרת בר נתן.

לדבריה אין שוני גדול בין מצילה למציל והיא תעשה את העבודה כמו כל העובדים. "קצת קשה להיכנס לעבוד עם חבורת גברים שרגילים לעבוד יחד מזה שנים, אבל אני משתלבת איתם ומרגישה שנהיה נוח לכלל הצוות לעבוד יחד. אני אחת מהם ברמה המקצועית והחברתית – הם לא עושים לי הנחות", מציינת בר נתן ומבהירה כי תשמח לראות עוד נשים שמצטרפות לתחנות ההצלה השונות

לא מקבלת הנחות וגם לא מבקשת. עדי בר נתן (צילום: פייסבוק)

בר נתן תצטרף ל-23 המצילים באגף החופים והאגמים בעירייה האחראים על שישה חופים מוכרזים, ובכל עונה פוקדים את חופי הרחצה של העיר לא פחות מ-2.5 מיליון רוחצים, כאשר חודשי השיא הם מאי ויוני.

ואפשר גם להסתכל במצלמת החוף לראות אם יש גלים

ראש העירייה, דב צור: "כחלק מהאג'נדה שלנו לקידום נשים, שמנו לעצמנו למטרה לגייס את המצילה הראשונה לחופי הים היפים של עירנו. לשם כך, הובלנו קמפיין שקרא לנשים להגיש מועמדות לתפקיד, שעד כה היה נחלתם של גברים בלבד". חבר המועצה, מחזיק תיק חוף הים והאגמים, עידן מזרחי: "אני שמח לקבל לשורת המצילים בחופינו אישה מצילה. מדובר באישה שעמדה בכל הדרישות הגבוהות והקריטריונים הרלוונטיים כדי לעמוד בתנאי התפקיד והמכרז. אין לי ספק כי היא כוח שווה בין הגברים בתפקיד ושתבצע את תפקידה במקצועיות רבה. אני רואה בכניסתה לתפקיד פריצה שתוביל עוד נשים רבות להעז ולהשתלב בתפקידים מסוג זה". חברת המועצה ומחזיקת תיק מעמד האישה, לימור גור, אמרה : "גאה בעיר שלי על פריצת הדרך בהצבת מצילה בחוף הים, ועל מתן מענה לצרכי נשים שומרות דת ומסורת איתן אנחנו פועלות בשיתוף פעולה, ומעונת הרחצה הקרובה יקבלו שירותי הצלה על ידי אישה."

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר