פועלי בנין, אתר בניה
אילוסטרציה

פועל בנין נפל מגובה רב בראשון לציון, מצבו קשה מאוד

התאונות בענף הבנייה נמשכות, ומייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, ראובן בן שמעון סבור כי המצב לא משתנה לטובה

פורסם בתאריך: 18.1.18 11:46

היום (חמישי) פועל בן 32 נפל נפל מגובה באתר בניה ברחוב אריה שנקר בראשון לציון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בזירת ההתרחשות ופינו אותו במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית למרכז הרפואי אסף הרופא. בשנת 2017 נהרגו בתאונות עבודה בענף הבניין 35 עובדים, ו-228 עובדים נפגעו ברמות חומרה בינוני עד קשה מאוד, ומתחילת השנה ישנם שני הרוגים בענף הבנייה וכעשרה פצועים בינוני עד קשה מאוד. ונראה כי אם משהו לא ישתנה בענף התאונות שמתרחשות ברחבי ערים רבות מדי שבוע, יימשכו ללא כל מפריע. ומקרים אלו מפעם לפעם מכים גם בראשון לציון.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בראיון שערכנו בחודש נובמבר עם ראובן בן שמעון, ממובילי המאבק בתאונות עבודה, שייסד את "הפורום למניעת תאונות עבודה", הוא סיפר,"במהלך תפקידי כממונה בטיחות בעבודה לתאונות עבודה קטלניות של עובדים, ראיתי פועלי בניין נפצעים ונהרגים. את חלקם שמו בשקיות ולאחר מכן העבודה המשיכה כרגיל כאילו לא כלום לא קרה. אין ערך לחיי אדם בישראל בפרט שמדובר בעובדים מוחלשים ביותר שהרבה פעמים אין מי שילחם עבורם".

לדבריו של בן שמעון למרות צו ההרחבה שנכנס השנה לתוקף בדבר הטלת קנסות כבדים על קבלנים שעשו עבירות בטיחות, המצב נשאר בעינו."המצב לא השתנה והקבלנים עושים מה שהם רוצים. עיקרו את הקנסות מכל תוכן. נעשית הרבה הסברה אבל חוץ מזה כלום. נכשלו בהגנה על העובדים השקופים".

לעת עתה בן שמעון נאלץ להמשיך לספור את מצבת ההרוגים, בפרויקט שייסד "לכל פועל יש שם" – בו מפורסם שמו של כל עובד שנהרג, גילו, מקום התאונה, סיפור חייו ושמו של הקבלן שאצלו נהרג או נפצע העובד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר