מבנה הגן

ההורים נדהמו: גן ילדים במבנה מוזנח ומסוכן ששוכן בסמוך למצבור בלוני גז

הורים מגני ילדים ממלכתיים דתיים בשכונת רמז בראשון לציון זעמו על ההחלטה להעביר את פעילות הגן. לאחר פניית "השקמה ראשון לציון" העירייה מרגיעה

פורסם בתאריך: 17.1.18 16:11

עשרות זוגות הורים שילדיהם נמצאים בגני הילדים הממלכתיים דתיים "סוכת שלום" ו"כחול לבן" בשכונת רמז (רחוב האחים סמילצ'נסקי) הופתעו לגלות לקראת רישום ילדיהם לשנת הלימודים הבאה כי הגנים עצמם כבר לא יתפקדו כסדרם, אלא יועברו למבנה ברחוב קפלנסקי באותה השכונה, וזאת ללא כל התראה מוקדמת מצד הגורמים העירוניים. לדבריהם הם מסרבים בכל תוקף לבצע לעת עתה את הרישום בשל ההזנחה הקיימת במקום שאמור לשמש לילדיהם כבית שני החל מהשנה הבאה.

ואולם, בעקבות פניית "השקמה ראשון לציון" נמסר מעיריית ראשון לציון כי "שני גני הילדים ימשיכו לפעול בשנת הלימודים הקרובה במקום מושבם הקבוע ברחוב סמילצ'נסקי. החלופה שנבדקה ברחוב קפלינסקי לא תצא לפועל".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"ראינו את המקום ופשוט הזדעזענו", מספר סמואל עמרם, אחד מההורים, ואומר: "כל האזור שם מוזנח, החל מהגינה שבה החול מלוכלך והצמחייה שנמצאת בכל מקום, ועד הגן עצמו שנראה כאילו הוא נמצא במקלט. בקומה מעל קיים מצבור של בלוני גז שעלולים להוות סיכון של ממש עבור הילדים". עמרם מוסיף כי "גם אם ישפצו, ההורים לא מתכוונים לשלוח את הילדים למקום הזה. אני מקווה שהסיוט הזה ייגמר". לטענת ההורים, גורם נוסף שמעורר את חששם הוא גרם המדרגות שמוביל עד לכניסתו של הגן בשל מיקומו בקומת מקלט. "התאגדנו ביחד כל ההורים ואנחנו לא מוכנים לוותר. אפילו חיות לא הייתי מאכלסת במבנה הזה", מוסיפה גילי עמרם.

צפו במבנה המוזנח שצילמו ההורים:

לדברי ההורים, הם אינם מחפשים לעורר מהומה או לחפש אשמים אלא רק רוצים בסופו של יום לקבל מענה שיבטיח להם שילדיהם ימשיכו להיות בידיים טובות ובמקום בטוח כפי שהיה עד כה, אך מנגד חשים סוג של קיפוח. "בעיר קיימים הרבה גני ילדים חילוניים מטופחים ולנו אין שום מענה לגן ממלכתי דתי בשכונת רמז" אומרת עמרם. ההורים התאגדו יד אחת בנושא ודורשים שייתנו להם פתרונות הולמים למצב אליו נקלעו. "המאבק הזה לא רק בשביל הילדים שלנו אלא גם הלאה בשביל הציבור שאין לו מענה בשכונה" מציין עמרם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר