צבאים חי כיף
צבאים חי כיף

בעקבות מותה של הזברה: האם ה"חי כיף" יסגר?

לאחר שה"חי כיף" נסגר השבוע בהוראת ממלא מקום ראש העיר, חברת המועצה עו"ד ליאל אבן זוהר מציעה להעביר אותו למיקום אחר, או למסור את החיות הגדולות לספארי

פורסם בתאריך: 10.1.18 15:59

הלך הרוח סביב מותה של הזברה והוולד שלה, ממשיכים לעורר הדים ברשת ומחוצה לה, ולאחר שהודיע אתמול ממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי כי עד להשלמת התחקיר ה"חי כיף" יהיה סגור למבקרים, חברת מועצת עיריית ראשון לציון, עו"ד ליאל אבן זוהר, הגישה הצעת לסדר, בה ביקשה לקיים דיון במועצה בנושא המשך תפעולו של המקום באופן שיבטיח את איכות חיי החיות, ואת המשך תפעולו לרווחת התושבים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בין דבריה מבקשת אבן זוהר: "יוצגו למועצת העירייה מצב ה"חי כיף", תקציבו המלא, כולל תקציבי השיפוץ והשדרוג ותחולתם, מספר המבקרים השנתי במקום, פילוח המבקרים והשיפורים שנעשו באיכות חיי החיות והסדרי רישיון העסק וההיתרים למקום. עוד דורשת אבן זוהר, "המועצה תקבל החלטה על הקצאת תקציב ו/או שטחים נוספים לצורך ה"חי כיף", ויוצגו לה אלטרנטיבות לטיפול מקיף במקום, או למעברו לאחד מאזורי הנופש המטרופוליני בעיר, ויצירת מרחבים פתוחים ומכבדים לחיות, או לחילופין המועצה תחליט על העברת החיות הגדולות לספארי ברמת גן והשארת חיות קטנות יותר, שידרוג פינות ליטוף, מתקני משחקים ויוצגו הסברים על עולם החי".

כזכור בעקבות המקרה שאירע בחודש שעבר (דצמבר) בו אורלי כהן שביקרה עם משפחתה בחי כיף טענה לרשלנות לכאורה של הגורמים האחראיים לטיפול בחיות, שזו לטענתה הובילה למותה הזברה והוולד שלה, ומנגד מהמקום טענו כי הוענק טיפול רפואי בזמן ההמלטה על ידי מיטב אנשי המקצוע אך לבסוף אלו לא צלחו.

הזברה שחייה הסתיימו היא תמי, בת 24, שגדלה בחי כיף מגיל ארבע וזו הייתה לידתה השמינית. מבירור עם רשות הטבע והגנים עולה שהמקום פועל עם היתר מסודר ולאור המקרה המתואר הנושא נבדק וייחקר בתיאום עם משרד החקלאות הממונים על חוק צער בעלי חיים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר