חבורות נערים ברחבי העיר מטנפות ושוברות את הגנים הציבוריים והתושבים חדלי אונים

התחביב החדש של בני הנוער בעיר -  השארת אשפה בגנים הציבורים תוך בילוי רועש עד שעות הבוקר. התושבים: "זה חינוך שמגיע מהבית. כשאני הולך עם הבת שלי לגינה אני מקווה מאוד לא להתקל בהם. אי אפשר לדעת למה עוד הם מסוגלים"

פורסם בתאריך: 31.12.17 11:47

אם חשבתם ששיעמום החופש הגדול הוא הגורם המרכזי לונדליזם בגנים הציבוריים, כדאי שתחשבו בשנית, כי אפילו הלילות הקרים לא עוצרים את בני הנוער בראשון לציון שהפכו את הגינות הציבוריות בעיר למוקד של רעש, אלכוהול ו-ונדליזם אל תוך השעות הקטנות של הלילה. לדברי תלונות התושבים מתברר כי קבוצות של צעירים פוקדות מדי שבוע בשעות הלילה (בעיקר בסופ"ש) את הגנים הציבוריים ברחבי העיר, מרעישים ולא טורחים לאסוף אחריהם את האשפה שכוללת בקבוקי בירה שבורים, שאריות אוכל, קליפות גרעינים ועוד. ההורים שבסך הכול באים להעביר עם ילדיהם כמה שעות של פנאי והנאה בגן המשחקים מגלים שברי זכוכית ולכלוך רב ומוותרים על הבילוי. תלונות בנושא הן לא חדשות אך נראה שלאחר תקופה שהגורמים העירוניים הואשמו במצב, הגישה השתנתה והתושבים החלו להפנות את האצבע המאשימה לעבר בני הנוער והוריהם.

בחודש שעבר (נובמבר) זו הייתה אם שהגיעה לפארק שקמה, וסיפרה שהתאכזבה שלא יכלה לספק לילדים שעות אחדות של הנאה בגן הקרוב לביתה, "עצוב מאד למצוא כזה ונדליזם נוראי. הברזנט שרוף ומתפרק, נדנדות שבורות", ולהערכת התושבים היו אלה בני נוער שעשו זאת ולא בפעם הראשונה וביקשו למצות איתם את הדין. החודש (דצמבר) היו אלה תושבים משכונת רביבים שהתלוננו על בני נוער שתויים שעושים ככל העולה על רוחם בגינה הציבורית, ותושבים משכונת קריית קאליב שמתארים תופעה דומה, ואף אתמול (שבת) מקרה זהה שהתרחש בגן המוזיקה ברחוב יואל דרובין, שם הושאר זבל על המגלשה ובשאר מתחם המשחקים, כאילו המרחב עצמו הוא פח זבל אחד גדול.

עוד באותו נושא
נערים מתאספים כל שישי בגן פופל מרדכי, מרעישים ומשתכרים

לא נעים לגלות כמויות של קליפות גרעינים ברחבי הגן

"החינוך של הבני נוער האלו הוא ברמה ירודה. זה דברים שמגיעים מהבית" תוקף שראל תושב העיר את הנערים, "כשאני הולך עם הבת שלי לגינה אני מקווה מאוד לא להתקל בהם. אי אפשר לדעת למה עוד הם מסוגלים. התושבים צריכים להאשים רק אותם" הוא טוען. תלונות דומות כלפי הנושא, ניתן לראות באחד מהפורומים העירוניים, ושאול שמיר תושב העיר מספר, "בשנה, שנתיים האחרונות מתרבות התלונות על לכלוך ברחבי העיר. יתכן שרמת שירותי הנקיון המסופקים על ידי העירייה ירדה. אבל ברור לכולנו שמי שמלכלך זה חלק מהתושבים. אני מעריך שרובם כמובן לא מלכלכים אבל המיעוט שמלכלך הורס לנו את העיר היפה שלנו".

עוד כותב שמיר, "כנראה שאת אותו מיעוט לא נצליח לחנך בהסברה ובמילות נועם. צריכים להתחיל להטיל קנסות, רק אכיפה חמורה עם קנסות כבדים שיוטלו על ידי פקחים תעזור, זה חשוב יותר מלאכוף חניה". מדברים אלו נראה כי רק בעזרת שיתוף פעולה של התושבים והעירייה יוכלו ההורים וילדיהם ליהנות מרווחת הגנים הציבורים מבלי שייאלצו לשחק בין שאריות זבל או יסבלו מרעש. השינוי המיוחל לא צפוי להגיע בתוך יום אחד, אך יש צורך בהבנה כי צריך להתחיל כבר היום.

מעיריית ראשון לציון נמסר: "התופעה נפוצה ומוכרת בערים ברחבי הארץ. חשוב להדגיש כי האחריות, בראש ובראשונה, היא של הנערים והוריהם. העירייה, באמצעות מערכת החינוך ומינהל קהילה, מקיימים הסברה על מנת לצמצם את התופעה. החברה לביטחון פועלת מסביב לשעון לצמצום תופעת הוונדליזם והפרעות רעש. לראייה, בחופשות מבתי הספר, שבהם נרשמת, בדרך כלל, עלייה חדה בגרימת רעש על ידי בני נוער, נרשמה השנה דווקא ירידה של כעשרים אחוזים בפניות למוקד העירוני וזאת במקביל להגברת הסיורים היזומים של פקחי החברה לבטחון. הקשר, במקרה זה, ברור. בכל מקרה, לגופו של עניין, אנו מזמינים את התושבים לפנות למוקד העירוני בזמן אמת ואנו נטפל בהתאם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר