אילוסטרציה סופרמרקט
צילום: שגיא פלדמן

חוק המרכולים: האם בראשון לציון יצליחו לבטל את הגזירה?

האם שינוי חוק העזר העירוני לגבי פתיחת עסקים בשבת יצליח למנוע פגיעה בפרנסתם של בתי עסק רבים בראשון לציון?

פורסם בתאריך: 14.12.17 10:23

השבוע (שלישי) עבר בקריאה ראשונה (59 בעד, 54 נגד) בכנסת חוק המרכולים שיאפשר לשר הפנים, יו"ר ש"ס, אריה דרעי להורות על סגירת עסקים שפועלים בהיתר של הרשות המקומית בשבת. כעת עובר החוק לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת לקראת הכנתו לאישור בקריאה שנייה ושלישית, ואם יאושר, החוק ישלול את זכויותיהן של הרשויות המקומיות שנובעות מחוקי העזר העירוניים, והסטטוס קוו בראשון לציון עלול להיפגע. זאת, בניגוד לתל אביב, שעליה לא ישפיע החוק בשל העובדה כי חוק העזר בעיר מתיר לפתוח שני שלישים מהמרכולים.

בעקבות זאת, שלחה חברת המועצה, עו"ד ליאל אבן זוהר, לממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי, מכתב בקשה לזימון דחוף של מועצת העירייה לצורך דיון ושינוי חוק העזר העירוני לגבי פתיחת עסקים בשבת.

אבן זוהר מציינת כי "בראשון לציון עסקים רבים שאינם בתי אוכל, הפתוחים בשבת ומשרתים ציבור גדול שאינו דתי או חרדי כדוגמת עסקים המצויים בעיקרים באזורי התעשיה, מרכזי קניות וגם קניוני בידור ובילוי. עוד רבים נוספים משרתים ציבור גדול, צעירים ומבוגרים, ציבור חילוני מהעיר ומחוצה לה, שאינו רוצה להיות כבול ל'חוק המרכולים'".

אבן זוהר פונה בפנייה ישירה אל חברי  המועצה ומבקשת: "אבקש מחברינו למועצה הסבורים בעניין זה כמוני, להצטרף לקריאה לזימון דחוף של מועצה".

 

בנוסף אל אבן זוהר, פנייה נוספת אל ממלא מקום ראש העיר ואל מרבית חברי המועצה נעשתה מצד "ראשון חופשית" – ארגון של הורים ופעילים חברתיים הפועל בעיר כנגד אינדוקטרינציה דתית  בהיבטיה השונים, ובו  גם הם קוראים לכינוס מהיר של מועצת העיר לשינוי החקיקה הקיימת: "יש להשאיר את הסטטוס קוו הקיים בעיר על כנו. את שינוי החקיקה יש לעשות במהירות האפשרית לפני אישור חוק המרכולים בקריאה שנייה ושלישית", הם דורשים.

מענה לפניותיהם של אבן זוהר וארגון ראשון חופשית טרם התקבל מעג'מי ומהעירייה, אך יש לציין כי בניסיון לבטל את חוק המרכולים, ראש העיר דב צור חתם על עצומה שנשלחה מ-58 ראשי ערים ורשויות מקומיות בחודש נובמבר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרת המשפטים, איילת שקד ולשר הפנים. בין השאר נכתב בעצומה: "השלטון המקומי מתנגד נחרצות להצעת החוק המבקשת לשנות את מערך היחסים הקיים בין השלטון המרכזי לבין השלטון המקומי בכל הנוגע להתקנתם של חוקי עזר, בפרט בימי מנוחה, שכן מדובר בפגיעה חמורה בתושבי מדינת ישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר