שכונת האירוס
צילום: החברה הכלכלית

דייריה הראשונים של שכונת האירוס: "אנחנו חיים באתר בנייה"

רעש ואבק, דחפורים ומשאיות, חסימת דרכים ומחסור בחניה הם מנת יומם של תושבי שכונת האירוס. מנכ"ל החברה הכלכלית ראשון לציון: "גם הילדים שלי חיים באתר בנייה"

פורסם בתאריך: 4.12.17 17:44

בשבועות האחרונים מתלוננים תושבי שכונת האירוס בדרום-מזרח ראשון לציון על מחסור בחניה, על חסימת רחובות על ידי מבקרים בקניון עזריאלי ראשונים הסמוך, על משאיות שנוסעות בשטח ועל זוהמה שנוצרת כתוצאה מריקון מי ביוב כחלק מהעבודות במקום. מרבית המטרדים שמפריעים לשגרת יומם של התושבים, ועד כה לא טופלו, נוצרים בשל העובדה כי השכונה עדיין נמצאת בבנייה אשר צפויה להסתיים רק בעוד מספר שנים.

"שכונת האירוס בקושי הוקמה והיא כבר הופכת לג'ונגל נטול חוקים. מצד אחד יש לנו את הקבלנים שעושים בשטח כרצונם ומהצד השני המבקרים בקניון הפכו את השכונה למגרש החניה הפרטי שלהם. רחוב יובלים הפך לחניון פראי ופשוט חוסמים לנו את הרחוב", מתלוננת תושבת השכונה, ומוסיפה: "בלתי אפשרי למצוא חניה באזור".

מנכ"ל החברה הכלכלית ראשון לציון, ניצן פלג, מודע למצב: "כרגע, כ-100 משפחות גרות בארבעה בניינים שנבנו על ידי היזם הראשון, והשכונה נמצאת למעשה באתר בנייה, עם טרקטורים, אבק, רעשים ומשאיות שעוברות. כל מי שקנה דירה בבניינים שהוקמו ראשונים ידע שהוא נכנס לאתר בנייה. גם לי יש דירה שם והילדים שלי גרים שם, וכשקניתי אותה ידעתי שאני רוכש דירה באתר בנייה".

לשאלה מתי יסתיים הסיוט שאותו מתארים הדיירים הראשונים בשכונת האירוס, עונה פלג: "המצב הקיים צפוי להסתיים בעוד שנתיים עד ארבע שנים, כאשר כל היזמים יסיימו את עבודתם".

 

בתום הבנייה צפויות להיות בשכונת האירוס 1,200 יחידות דיור ב-21 מגדלים של עד 24 קומות והעלות המשוערת של ההשקעה בפרויקט עומדת על כ-80 מיליון שקל. במקום ייבנה בית ספר חדש עם 18 כיתות לימוד בהשקעה של כ-23 מיליון שקל, וכן קומפלקס של חמש כיתות גן ושלוש כיתות מעון בהשקעה של 11 מיליון שקל. סיום בניית מוסדות החינוך צפוי לרבעון הראשון של שנת 2018.

לדברי פלג, האזור לא צפוי לסבול ממחסור במקומות חניה ועם התקדמות הפרויקט יהיה לכל בניין חניון תת קרקעי וחניון עילי, נעשתה כבר הכשרה של חניון במתחם וצפוי להיפתח עוד חניון.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ניתנה הנחיה להכין תכנית הסדר תנועה זמני הכולל איסור כניסה לשכונה של משאיות ממשקל 20 טון ומעלה בשעות הבוקר. העירייה עושה כל שביכולתה לאכוף סדרי עבודה ולצמצם מטרדים. יש להביא בחשבון שמדובר בשכונה בהקמה שבאופן טבעי הבנייה ועבודות הפיתוח יוצרים בה יוצרים אי נוחות זמנית לדיירים המתגוררים במקום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר