אמיר סולרסקי
אמיר סולרסקי

אמיר סולרסקי: "לא פוסל התמודדות על ראשות העיר"

היחסים עם דב צור, ההחלטה למכור את הפועל לאייל ברקוביץ' והחבר הטוב ח"כ דוד ביטן. אמיר סולרסקי מי שהיה חלק מהניהול העירוני הבכיר במשך 27 שנים, מתכונן לבחירות

פורסם בתאריך: 17.11.17 09:47

תדהמה כללית. זו הייתה התחושה בראשון לציון לפני כתשעה חודשים, כאשר אמיר סולרסקי, מנהל רשות הספורט ואחד המנהלים הבולטים ובמובילים במערכת העירונית לאורך שנים, הודיע שהוא פורש ועוזב את תפקידו. ההצהרה הדרמתית גררה לא מעט ספקולציות בנוגע לסיבה שהביאה לפרישתו. אבל סולרסקי הבהיר: "ההחלטה היא אישית שלי, אני רוצה לשנות כיוון ולהתפתח בתחום העסקי".

על פוליטיקה הוא אמנם לא אמר מילה, אבל לא מעט הניחו שזה בעצם הכיוון העיקרי, שזו הסיבה לכך שפרש כמעט שנתיים לפני הבחירות. ואכן, זמן קצר אחרי שעזב את תפקידו, הטיל סולרסקי את הפצצה. הוא מונה ליו"ר סניף "יש עתיד" בראשון לציון, ומאז הוא משלב בין שני התחומים: עסקים ופוליטיקה, בדרך לבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד כשנה. "נכנסתי לתחום הפוליטי מסיבה אחת: אני רוצה לעשות, לתרום, לתת מעצמי", הוא אומר ל"השקמה ראשון לציון", "יש לי ניסיון רב שאותו צברתי בעשרות שנות ניהול עירוני, אני מכיר את כל המערכות, חי את העיר מאז שאני זוכר את עצמי, יודע ומכיר מה התושב צריך ומה טוב לו".

אתה תתמודד על ראשות העיר?
"מבחינתי מוקדם עדיין להצהיר, אבל אני לא פוסל שום כיוון או מהלך, כולל התמודדות על ראשות העיר. הכל פתוח והכל ייקבע ויוחלט בהמשך יחד עם צמרת המפלגה, בראשות היו"ר יאיר לפיד".

מה המטרה?
"קודם כל, אנחנו כמפלגת 'יש עתיד' בעיר רוצים להיות גורם משמעותי במפה הפוליטית בראשון לציון החל מהקדנציה הבא. אנחנו רוצים להיות גורם משמעותי בעיקר במועצה, עם כמה שיותר מנדטים, כדי שנוכל להשפיע, להתוות דרך, להיות מובילים או שותפים להובלה. כדי להיות שם, אנחנו צריכים תמיכה גדולה ככל האפשר ובזה אני מתמקד בחודשים האחרונים".

כשנה לפני בחירות המוניציפאליות, עד כמה סניף יש עתיד בראשותך מוכן?
"מי מוכן בשלב כזה? יש לנו עוד עבודה רבה, עבודה קשה שעיקרה לגרום לתושבים לצאת לבחור, ולשלשל לתיבה את הפתק הנכון. אנחנו עובדים ללא ליאות, כל יום, כל שעה, מתקדמים לאט אבל בטוח".

"לאט אבל בטוח". אמיר סולרסקי עם ח"כ יאיר לפיד

 

סולרסקי מוכר בראשון לציון לאורך שנים בעיקר בתחום ניהול הספורט, אבל לא רק. הוא רשם שיא אישי ככדורגלן הפעיל המבוגר ביותר בכדורגל הישראלי. "אהבת חיי היא משפחתי והספורט מיד אחריה, בדגש כמובן על הכדורגל. כל עוד גופי יעמוד במעמסה, אשחק גם בגילי המתקדם. בכל מקרה, אני לא חושב על פרישה".

בפרישה אחרת, מהתפקיד העירוני, אחרי שנים בתפקיד בכיר, פרשת בקול דממה. אפילו סירבת למסיבת פרידה.
"כל אחד ואופיו. אני לא אדם של חגיגות ואפילו את החתונה שלי חגגתי רק עם כמה חברים. שירה אשתי בדיוק כמוני בעניין, וחגיגות משפחתיות תמיד חגגנו בצנעה. מלבד זאת, פרידה היא לדעתי דבר עצוב אז למה לחגוג פרידות?".

 

"אין הסכם". דב צור. צילום: עירוני

 

עוד לפני הפרישה, לפני כעשור, עם חילופי השלטון בראשון לציון כאשר דב צור ניצח את מאיר ניצן בבחירות לראשות העיר, סולרסקי השכיל להיות קרוב לצור וללוות אותו מקרוב. היחסים בין השניים טובים. אלא שכיום, הרבה אחרי פרישתו, מגדיר סולרסקי את יחסיו עם צור כ"קורקטיים". וכעת, כאשר המערכת הפוליטית מתעוררת לקראת הבחירות, מתעוררות גם השמועות על כך שלסולרסקי יש כבר סיכומים עם צור ואנשיו על שיתוף פעולה אחרי הבחירות. על כך אומר סולרסקי: "זה ממש לא מה שמטריד אותי או את המטה אם יש או אין הסכם. לשאלתך, אין הסכם ומי אמר שצריך הסכם? אני מכוון למטרה מסוימת, לא זקוק לשום גו׳ב כזה או אחר וטוב שכך".

מה תעשו בפועל אחרי הבחירות? מה אתה מבטיח?
"להבטיח זה קל ומאוד פופוליסטי, אבל אני ואנשיי רוצים להביא לתושב בשורה אחרת, בשורה שעיקרה: התושב יהיה תמיד במרכז, הוא החשוב, מתחשבים בו ככל הניתן בעשייה העירונית, מה הוא אומר, מה הוא חושב, מה הוא רוצה. אחת הבשורות שלנו מיועדת לתושבים הוותיקים של העיר, וכידוע יש המונים כאלה בראשון לציון. אני מבטיח להקים קריית גמלאים, וזה יהיה בדיוק כמה שזה נשמע. נקבץ מבנים חדש שמיועדים לרווחתם, לצורכיהם ולדרישות שלהם, לכל מה שהם זקוקים לו מבחינת שירותים עירוניים. גוף נוסף שאנו רוצים להקים, הוא עבור ניצולי השואה. יהיה גם מחזיק תיק מיוחד לטיפול בניצולי שואה והסקטור הזה יזכה לטיפול בכל התחומים ובכל מה שנדרש".

מלבד ההתמקדות בפוליטיקה המקומית, עם פרישתו סולרסקי עבר למגזר העסקי. "אני זה שהחלטתי על שינוי בחיי האישיים. לא ניצלתי את האפשרות להגיע עד הבחירות, לצאת לחל״ת, לראות מה תוצאות הבחירות ורק אז להחליט. התנהלתי שונה ואני שמח שכך נהגתי. החברה שלי הוקמה יום אחרי שעזבתי את משרתי בעירייה. מדובר בחברת ייעוץ וניהול מיזמים עירוניים לראשי ערים ומועצות אזוריות ומקומיות, בתחומי הספורט, התרבות והקהילה".

מה זה אומר בפועל?
"לא מעט רשויות מקומיות לא יודעות לגייס את המשאבים להם הן זכאיות מהרשויות במדינה. מהניסיון והידע שלי בתחום, אני עוזר בעניין. אני מעורב בעשרות פרויקטים שכוללים בניית איצטדיונים, היכלי ספורט, פארקים, מרכזי תרבות. החברה שאני מנהל עוסקת גם באתרי היסטוריה כמו עכו ונצרת העתיקות. אני בקשר עם יותר מ-40 רשויות בכל רחבי הארץ, נהנה מאוד, אבל גם עובד קשה מאוד".

איך אתה מגדיר את הקשר של עם ראש העיר?
"כשהייתי בתפקיד הקשר ביננו היה תקין. כיום, אין כמעט קשר כי אין לנו ממשקים".

החבר הכי טוב שלך בפוליטיקה המקומית הוא סגן ראש העיר, איתן שלום.
"אנחנו אכן חברים קרובים וטובים עשרות שנים. הקשר עם איתן כיום הוא בעיקר בנושאים מקצועיים בתחום בו עסקתי כמנהל רשות הספורט העירונית, איתן מתייעץ עמי לא מעט, וטוב שכך. העזרה והתמיכה ביננו היא הדדית".

דמות נוספת שסולרסקי מכיר מתחום הספורט הוא יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ששימש כיו"ר קבוצת הכדורגל העירונית. סולרסקי לא נכנס לטענות ולתחקירים שהועלו בנושא ביטן וקבוצת הכדורגל, וכשהוא נשאל על חברו, הח"כ הבולט מהליכוד, הוא אומר: "ביטן הוא חבר טוב כבר הרבה שנים. מדובר באיש עם לב ענק שמחפש לעשות רק טוב. יש לו ידע פוליטי ומוניציפלי מרשים, ובעזרת הידע והניסיון שלו הוא מפלס את דרכו בחוכמה לצמרת הליכוד. מדובר באיש עם המון רצון רוב וכוונות טובות ואני בטוח שהוא יתקדם הלאה לצמרת הפוליטית הארצית. יחד עם זאת, הייתי מציע לו קצת יותר צניעות".

 

האוהדים מתוסכלים. הפועל ראשון לציון

 

אם כבר נגענו בנושא הספורט בראשון לציון. בוא נדבר על הפועל ראשון לציון בכדורגל שבבעלות אייל ברקוביץ'.
"בינתיים ולמרבה הצער, אני לא רואה משם שום בשורה".

מה רוצים האוהדים מברקוביץ' ומראש העיר?
"אני אומר מה אני חושב, ולא מה האוהדים חושבים או רוצים. כבר שנים אני טוען שראשון לציון חייבת קבוצת כדורגל בליגת העל. יש לנו כבר שנים תקציבים ראויים ביותר, יש מתקנים טובים, אבל לצערי בפועל, המצב שלנו לא טוב. אנחנו מדשדשים בליגה השנייה כבר כמה שנים בלי עתיד ורוד מדי".

טוענים בעצם שראש העיר העניק לאייל ברקוביץ' מתנה: הפועל ראשון לציון.
"אז מה רוצים מברקוביץ'? מצפים ממנו שישקיע משאבים וזמן, מה שלטעמי לא קורה מספיק כיום ותמיד אפשר יותר".

כלומר?
"לדעתי, ראש העיר טעה כאשר ביצע את המהלך הזה. לא כך היו צריכים להיות פני הדברים. אני הייתי פועל בדרך אחרת כי על פי גישתי – הבעלים צריך לתת הרבה יותר. אין לי ספק שאייל ברקוביץ' יודע יותר מכולם מה הוא כדורגל מקצועני, אבל כמו שאמרתי אני לא רואה עכשיו והלאה בשורה בקבוצה".

עוד באותו הנושא:

לעומת הביקורת על ענף הכדורגל בעיר סולרסקי דווקא מרוצה מתחום הספורט בראשון לציון ולא באופן מקרי. "ראשון לציון היא מעצמת ספורט", הוא אומר, "לדוגמה, בעבר התחלתי להשקיע בענפי ההתעמלות בעיר, והייתה ביקורת נגדי. לא הבינו מה אני עושה ולמה, אבל הראייה שלי הייתה לטווח הרחוק. עובדה: גידלנו בעיר ספורטאיות ומאמנות אולימפיות בהתעמלות האמנותית. בנוסף, בראשון לציון יש אגודות פאר עם יכולת, עבר ומסורת בכדורסל, בכדוריד, בבדמינטון, באתלטיקה קלה, בשחמט. הספורט במוסדות החינוך שלנו, הוא מהמובילים במדינה. עם מלוא הצניעות, בזכות העשייה שלי לאורך שנים, הגדירו את ראשון לציון כבירת הספורט של ישראל ובאחרונה זכינו שנתיים ברציפות בפרס הספורט העירוני. אגב, בשנה השלישית לא זכינו כי אסור לנו היה להתמודד אחרי שתי זכיות".

עיריית ראשון לציון: "סולרסקי הוביל לסיום הקשר עם ספיר"

בתגובה לדבריו של סולרסקי על הפועל ראשון לציון בכדורגל, נמסר מהעירייה: "גורמים בלשכת ראש העיר אומרים שלמיטב זיכרונם אמיר סולרסקי היה זה שהוביל את המהלך לסיום הקשר עם רביב ספיר (הבעלים הקודם של הקבוצה_א"ע). יחד עם זאת, לא זכור כי הוא הציע מועמד אחר לניהול ולבעלות על הקבוצה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר