אגם הסופרלנד, צילום דוברות העירייה
אגם הסופרלנד, צילום דוברות העירייה

עד הקיץ הבא: העירייה תבצע עבודות כדי להציל את אגם הסופרלנד

כחלק מהעבודות יורד מפלס המים באגם שסובל מנזקים שגורם צמח היקינתון. המטרה היא להכין את האגם לקיץ 2025

פורסם בתאריך: 18.6.24 08:17

עיריית ראשון לציון תתחיל בימים הקרובים עבודות יסודיות לניקוי אגם הסופרלנד, שעם השנים, הסחף ובשל התפשטות צמח היקינתון ,נהרס ונמצא בסכנה אקולוגית.

אגם הסופרלנד הוותיק שוכן במערב העיר ועם השנים, האגם שהינו אגם מי נגר עילי שנוצר לפני כ-35 שנה, נהרס מסחף הגשמים ומצמח יקינתון המים – שנחשב לאחד מצמחי המים הבעייתיים ביותר לאגמים בשל קצב הריבוי המהיר שלו. הצמח מסוגל להכפיל את עצמו בתוך 5 ימים בלבד ומונע מקרני השמש לחדור למים, פוגע בדגה, פוגע באיכות המים, דוחק ומכחיד צמחי מים מקומיים ומפר את האיזון האקולוגי בסביבה הימית.

כזכור, בשנה שעברה, יצאה עיריית ראשון לציון בפיילוט ניסיוני להוצאת היקינתון מהאגם. במסגרת הפיילוט הובאו כלים מיוחדים שניקו את המפלס העליון של האגם, אך אז התברר כי מי האגם מזוהמים וכי המפלס בו אינו יציב.

כעת, יוצאת העירייה בעבודות שיקום מאסיביות של האגם. בשלב הראשון יורד באופן מלאכותי מפלס האגם. לאחר מכן, יובאו כלים מיוחדים שתפקידם לנקות את הסחף ולהוציא את שאריות היקינתון. בתום העבודות יעסיק אגף חופים ואגמים שאמון על הטיפול באגם – אקולוג כיועץ לטיפול בצמחייה המקומית. לצד העבודות באגם, יחלו גם עבודות שדרוג בטיילת הסמוכה לו. המטרה בהתחלת העבודות כעת היא הכנת האגם במתכונתו הבריאה והמשוקמת לקיץ הבא (2025).

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: ״חשוב לנו לעשות כל מה שניתן בכדי להציל את האגם עבור תושבי העיר ולמען הדורות הבאים. לפני כשנה כבר יצאנו במבצע ניקוי ניסיוני שלא נעשה באף מקום בארץ, הצלחנו להוריד משמעותית את נוכחות היקינתון, אך לא למגר אותו. לכן כרגע אנו יוצאים לתוכנית הבראה יסודית. מדובר בפנינת טבע של ממש ולכן בחודשים הקרובים הנראות של האגם לא תהיה בשיאה בשל הורדת המפלס, אך בקיץ הבא נזכה כולנו לאגם יפה ובריא".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר