רז קינסטליך, צילום תמר מצפי
רז קינסטליך, צילום תמר מצפי

המלחמה, הכאב, החטופות והחטופים, הסדר המשפחתי והזיכרון: ראשי רשויות באזור מדברים על פסח

היכן הם יציינו את ליל הסדר, מהו זיכרון הילדות הכי חזק, והתקווה הגדולה לשחרור החטופות והחטופים. ראשי רשויות מדברים, פרויקט פסח מיוחד

פורסם בתאריך: 22.4.24 08:17

"את תחושת ההתחדשות האביבית החגיגית, מחליפות המחשבות שלא מרפות על 133 החטופות והחטופים"

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, היכן תחגוג השנה את ליל הסדר ובחברת מי?

"את ליל הסדר נחגוג השנה אצל חמי וחמותי יחד עם המשפחה שלי ושל אשתי".

ליל הסדר השנה יהיה שונה לחלוטין מחגים קודמים.

"השנה החג יהיה בוודאי שונה. את תחושת ההתחדשות האביבית החגיגית, מחליפות המחשבות שלא מרפות על 133 החטופות והחטופים שלנו שנמצאים אי-שם בעזה. על החיילים ואנשי כוחות הביטחון שמסכנים את חייהם ומגנים עלינו באומץ ובגבורה. על המשפחות השכולות הרבות – בארץ וכאן בעיר – שהחג הזה, וכל החגים מעתה, יהיו לעד מלאים בתחושת חסר ועצב. על חוסר היציבות במדינה מאז אותה מתקפת טרור נפשעת ורצחנית ב-7 באוקטובר. על המחלוקות הרבות בינינו ועל כך שזה הזמן לשים אותן בצד ולהתאחד".

מה החלק שלך בהכנות לליל הסדר?

"אני מאוד אוהב פירות מכל הסוגים ולכן המשימה שלי היא להכין מגשי פירות לארוחת החג. זאת בנוסף לרכישת מתנות לילדים למסורת משחק האפיקומן".

על מה אתם לא מוותרים בחג?

"אנחנו ⁠לא מוותרים בחג על קריאת ההגדה, על השירים המסורתיים, על האפיקומן לילדים וגם לא על אכילת מנות מסורתיות. לאורך כל ימי החג אני מכין בכל בוקר לילדים מצה בריי – בדיוק כמו בילדות שלי".

בחול המועד נוהגים לטייל ברחבי הארץ. תן לנו המלצה על מקום שאתה הכי אוהב לטייל בו. לאן תטייל השנה אם בכלל?

"אין יפה כמו המדינה שלנו ואנחנו מתכננים לטייל בכנרת ובסביבתה. אני מאוד אוהב את האזור, את השקט והשלווה שיש בקיבוץ גינוסר שבו נתארח ואת הנופים המשגעים. אבל הכי אני אוהב לעשות סקי בכנרת ובימים אלה אני אף לומד להוציא רישיון לסירה".

"לא נשכח במהלך החג שישנם 133 אחים ואחיות שלנו שנמצאים בעזה והמשפחות שלהם פה"

צביקה ברוט, ראש עיריית בת-ים, היכן תחגוג השנה את ליל הסדר ובחברת מי?

"השנה אחגוג עם כל משפחתי המורחבת – הורים, אחים, אחיינים ועוד, בבית אחי. בדרך כלל אנחנו חוגגים יחד ליל סדר כל המשפחה, זוהי מסורת שאנו מקפידים עליה שנים רבות".

ליל הסדר השנה יהיה שונה לחלוטין מחגים קודמים.

"אין ספק ששולחן הסדר השנה יהיה שונה בגלל העובדה שאנחנו נמצאים כולנו בתוך מלחמה ואתגר משמעותי, ולא נשכח במהלך החג שישנם 133 אחים ואחיות שלנו שנמצאים בעזה והמשפחות שלהם פה. בנוסף, יש משפחות רבות שהצטרפו למעגל השכול בחצי השנה האחרונה וליבנו גם איתם. לצד השמחה הכללית של החג לא נשכח אותם לרגע ונעטוף אותם באהבת אין קץ".

צביקה ברוט, צילום ראובן קפוצ'ינסקי

צביקה ברוט, צילום ראובן קפוצ'ינסקי

מהו זיכרון הילדות הכי חזק שלך מחג הפסח?

"העובדה שהיינו עושים את החג במשך המון שנים במשותף עם דודים שלי בצפון הארץ, במקום שמשקיף להרי נפתלי מצד אחד ולכל עמק יזרעאל ועד החרמון מצד שני. זו חוויה שאנו מחכים לה כל השנה. היינו מידי פעם מתכנסים אצלם ומידי פעם אצלנו בבת-ים".

מה החלק שלך בהכנות לליל הסדר?

"כיוון שאנחנו מתארחים, החלק שלי השנה הוא להפעיל את האחיינים שלי בחידונים על סיפור יציאת מצרים וסיפור ההגדה עם פרסים שווים שאני בדרך כלל מכין וקונה להם".

על מה אתם לא מוותרים בחג?

"על האוכל המיוחד של אמא שלי, והחרוסת והקניידלך של אבא שלי. גם כשלא חוגגים אצל ההורים אלא אצל קרובי משפחה או בשנים שיצא לנו לחגוג בבתי מלון, אנחנו מכריחים אותם להכין ולהביא איתם – אין מה לעשות, אין על האוכל של אמא ואבא!".

בחול המועד נוהגים לטייל ברחבי הארץ. תן לנו המלצה על מקום שאתה הכי אוהב לטייל בו? לאן תטייל השנה אם בכלל?

"בחול המועד אני מטייל בדרך כלל עם משפחה וחברים. אני אוהב את נחלי הצפון ומקומות נסתרים שפחות מכירים ברמת הגולן ובאזורים אחרים. עם זאת, השנה בשל המצב המיוחד, אשאר בעיר או לפחות באזורים סמוכים כי יש לנו את מרכז החירום העירוני שעובד מסביב לשעון והערכות מצב שנצטרך לקיים בחג. אני אכן מפציר בכולם לשמור על שגרה, לצאת ולבלות בכל המקומות שניתן לבקר ומומלץ, אך בהתאם להנחיות פיקוד העורף וההגבלות הקיימות בשל שגרת המלחמה שאנו מצויים בה. אני מאחל לכל תושבי בת-ים ולכל עם ישראל חג כשר, שמח ובשורות טובות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר