יירוטים שצולמו מפתח תקווה, צילום פרטי, מהרשת, פרסום לפני סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
יירוטים שצולמו מבית במרכז הארץ, צילום פרטי, מהרשת, פרסום לפני סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

מאות כטב"מים וטילים יורטו הלילה. צפו ביירוטים שצולמו באזור

כטב"מים וטילים רבים שוגרו הלילה לעבר ישראל מאיראן, בומים אדירים של היירוטים נשמעו במקומות רבים וגם במרכז הארץ. פיקוד העורף עדכן את ההנחיות לציבור וכך גם העירייה. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 14.4.24 00:40

08:30 – לילה לא שקט: איראן שיגרה אתמול מאות כטב"מים וטילים לעבר ישראל. רובם ככולם יורטו, מספר טילים נחתו בבסיס חיל האוויר בנבטים אך הבסיס מתפקד לחלוטין. בערך לקראת השעה 2 בלילה החלו להישמע ברחבי הארץ בומים אדירים כתוצאה מיירוטים. בומים כאלה נשמעו גם באיזור השרון. אזעקות הופעלו באזורים רבים בארץ: בדרום, בגולן, באזור ירושלים, באזור ים המלח וביהודה ושומרון – כולל קרני שומרון, אריאל ואזור תפוח.

ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית נפצעה קשה מרסיסים והיא מורדמת ומונשמת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. על פי הודעת דובר צה"ל, המתקפה של הצוררים האיראנים נכשלה כמעט לחלוטין. דובר צה"ל מסר כי "יירטנו 99% מהאיומים ששוגרו לשטח מדינת ישראל. זה הישג אסטרטגי משמעותי מאוד". עוד ציין תא"ל דניאל הגרי כי "מתוך כ-170 כטב"מים שאיראן שיגרה – 0 חדרו לישראל. מתוך יותר מ-130 טילי שיוט – 0 חדרו לישראל. 25 יורטו בידי מטוסי קרב של חיל האוויר מחוץ לגבולות המדינה. מתוך יותר מ-120 טילים בליסטיים – בודדים נפלו בשטח ישראל. הם נפלו בבסיס חיל האוויר בנבטים. הבסיס מתפקד וממשיך בביצוע משימותיו". היירוטים בוצעו על ידי מערכות ההגנה האווירית של צה"ל בסיוע של צבאות ארצות הברית, בריטניה וצרפת.

00:10 – כטב"מים רבים, יש הגורסים מאות ויש הגורסים עשרות, שוגרו בשעות האחרונות מאיראן לעבר ישראל. על פי דיווחים נוספים שוגרו גם טילי שיוט. לטילי שיוט לוקח להגיע לישראל שעתיים, לכטב"מים של הצוררים האיראנים שש שעות.

בישראל יש כבר מספר ימים היערכות מיוחדת בשיתוף פעולה מלא עם ארצות הברית ובדקות האחרונות מגיעים כבר דיווחים על יירוטים ראשונים מעל סוריה.

צה"ל הודיע הערב על שינוי בהנחיות לעורף נוכח המתקפה האיראנית. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן הערב (שבת) בהצהרה לתקשורת כי עד יום שני ב-23:00 תוטל הגבלה על התקהלות בכל רחבי הארץ, ולא תתקיים כל פעילות חינוכית, כולל הקייטנות שתוכננו לחופשת הפסח. ההנחיה תשפיע על קיום אירועי תרבות וספורט. עם זאת, כרגע אין שינוי בהנחיות למקומות עבודה, והמשמעות היא ששירותי בריאות, משרדי ממשלה, בנקים וכו' יפעלו כרגיל.

מצה"ל נמסר כי "בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהלילה בשעה 23:00 יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ. באזורים ירוקים ישנה הגבלת התקהלות עד 1,000 אנשים".

ממשרד החינוך נמסר כי לא תתקיים כל פעילות במעונות היום, במסגרות חינוך מיוחד, בבית הספר של החגים לגילי גן עד כיתות ג' ובקייטנות לתלמידי ד'-ו'. כמו כן לא יתקיימו פעילויות במתנ"סים, במחלקות הנוער ברשויות המקומיות ובתנועות הנוער, כולל טיולים ומחנאות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר הערב: סיימנו הערב הערכת מצב של כלל גורמי ההנהלה הבכירה בעירייה וגורמי הביטחון, בעקבות הודעת פיקוד העורף על שינויים במדיניות ההתגוננות על רקע העלאת הכוננות הביטחונית. ידוע לנו מעט בשלב זה ולכן אנחנו מעדיפים ללכת לחומרה בכל הקשור לצעדי ההתגוננות בעיר. בכל יום ביומו נעדכן אתכם בהנחיות הרלוונטיות. ההנחיות למחר הן:

על פי הנחיות פיקוד העורף, מחר לא יתקיימו פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ, הטיולים בוטלו וכך גם הקייטנות.
חוף הים יהיה סגור למתרחצים החל ממחר ועד להודעה חדשה, על מנת שלא ליצור התקהלויות מיותרות.
לא יתקיימו מחר אירועים עירוניים כולל פתיחת הקאנטרי העירוניים.
החי כיף והמוזיאונים העירוניים לא יפתחו למבקרים.
המקלטים הציבוריים ברחבי העיר פתוחים לשימושכם, כולל המקלטים במוסדות החינוך. מצ״ב קישור לאיתור המקלט הקרוב אליכם, במידה שאין ברשותכם ממ״ד או מקלט בבניין:
בהתאם לתוכנית מיגון ההמונים הראשונה בארץ שהכנו בחודשים האחרונים, תושבים שאין מרחב מוגן בביתם או בקרבת מקום (היעדר ממ"ד בבית, היעדר מקלט בבניין משותף, היעדר מקלט ציבורי במרחק של דקה וחצי ו/או מרחב מוגן אחר) – יקבלו הודעה לטלפון הנייד להיכן הם צריך להתפנות במקרה הצורך. מדובר במרחב מוגן ייעודי בחניונים או במוסדות חינוך ברחבי העיר, שבהם תוכלו לשהות שהייה ממושכת.
לרשימת המרחבים המוגנים לחצו על הקישור: https://www.rishonlezion.muni.il/…/Pages/sheltermass.aspx
שיהיה לנו לילה שקט.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר