צילום באדיבות מניב ראשון לציון
משרדי מניב, צילום באדיבות מניב ראשון לציון

אלפי מטרים של תשתיות ביוב הוחלפו בראשון לציון: אלו השכונות שייהנו מהפרויקט

פרויקט מורכב שהחל בשלהי 2022 ברחוב חיים בר לב, אחד מצירי התנועה הראשיים בעיר, מסתיים בימים אלה

פורסם בתאריך: 25.3.24 08:35

ממשיכים לשדרג את תשתיות הביוב העירוניות: בימים אלו מסתיים בהצלחה פרויקט מורכב של מניב ראשון לשדרוג מערכות הביוב הראשיות בעיר. העבודות, שהחלו ברחוב חיים בר לב, מסתיימות כעת ברחוב משה דיין, במהלכן הוחלפו קווי ביוב מאספים האמונים על הולכת הביוב לאיגודן.

יו"ר דירקטוריון מניב, ראש העירייה רז קינסטליך, אמר: "אנו ממשיכים להתחדש גם מתחת לפני השטח בכדי שתושבות ותושבי העיר ייהנו מתשתיות מים וביוב חדישות ובטוחות. זהו עוד פרויקט חשוב של מניב שמגיע לסיומו בהצלחה תודות לכלל גורמי המקצוע בחברה".

הפרויקט המורכב החל בשלהי 2022 ברחוב חיים בר לב, אחד מצירי התנועה הראשיים בעיר ונמשך לאורך רחוב רנה קאסין. בהתאם למדיניות דירקטוריון מניב, העבודות המורכבות חולקו למקטעים ונפרסו על פני פרק זמן של שנה על מנת למנוע ככל הניתן פגיעה במהלך החיים התקין של התושבים. יצוין כי לצורך תחילת העבודות והתקדמותן בשטח נעשו תיאומים בין הגורמים השונים הכוללים בין היתר את משטרת ישראל.

תוואי העבודה נקבע בעקבות סקר סיכונים אותו מבצעת מניב מעת לעת במסגרת שיפור השירות לתושבי העיר, תוצאות הסקר הצביעו על הצורך בהחלפת הקווים עקב תקלות והצפות ביוב רבות שנגרמו בשל מצבם וקוטרם. במסגרת הפרויקט שמגיע לסיומו כעת, הוחלפו שני קווי ביוב מאספים עד לחיבורם עם שני מאספי הביוב הראשיים של ראשון לציון באורך כולל 2,200 מטרים לאורך רחוב חיים בר לב, מרחוב גדולי ישראל ועד לרחוב יצחק רבין, ו-1,150 מטרים במשה דיין מהרב עזרן עד אבני החושן.

 

יצוין כי הקווים המאספים חשובים במיוחד לתחזוקה השוטפת של מערכת הביוב העירונית ולהולכה תקינה של הביוב. הקווים משרתים את שכונות נווה ים, נווה דקלים, נאות שקמה, כרמים ואת חלקה הגדול של רמת אליהו. כמו כן הקווים החדשים משרתים גם את אזור התעשייה מב"ת מערב. במניב מציינים כי בהתאם לתכנית האב למים וביוב, הוחלט לשדרג את הקווים החדשים ולהגדיל את הקוטר שלהם מ – 600 מ"מ ל – 800 מ"מ על מנת לתת מענה גם לתכניות פיתוח עירוניות עתידיות בחלקה המערבי של ראשון לציון. כמו כן במהלך העבודות החדירה מניב שרוול מיוחד לאורך הקו הקיים באופן שיוצר מעטפת אטומה וחזקה המאריכה את חיי הצנרת בעשרות שנים. שיטת עבודה מתקדמת זו צמצמה את ההפרעה לתנועה הסדירה ברחוב שכאמור נמשכה כסדרה.

סאלי לוי, מנכ"לית מניב, אמרה: "שיפור מתמיד של התשתיות העירוניות הינו חלק מתוכנית העבודה הסדורה שלנו. אנו גאים לסיים בהצלחה עוד פרויקט חיוני ומורכב שנעשה במקצועיות בהתאם לערכי החברה תוך פגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבות ותושבי ראשון לציון שכעת ייהנו מתשתיות ביוב חדשות, משודרגות ובטוחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר