סריגת בובות דאגה לזכר סגן עידן בלוי ז"ל, צילום עיריית בת-ים
סריגת בובות דאגה לזכר סגן עידן בלוי ז"ל, צילום עיריית בת-ים

לזכרו של סרן עידן בלוי ז"ל: מיזם סריגה מיוחד של "בובות דאגה" שחולקו בבית חולים

שמחה מוסטקי, סבתו של עידן, הובילה את הפרויקט של סריגת הבובות לזכרו של עידן ז"ל, שהיה קצין קשר של גדוד 13 בחטיבת גולני ונפל בקרב במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר

פורסם בתאריך: 12.3.24 08:11

סורגים לזכרו: מאה "בובות דאגה" שנסרגו על ידי גמלאיות, נתרמו למחלקת הילדים בבית החולים וולפסון, לזכרו של סרן עידן בלוי ז"ל אשר נפל בגבורה בקרב במוצב נחל עוז ב7 באוקטובר. עידן ז"ל, היה קצין קשר של גדוד 13 בחטיבת גולני, תושב ראשון לציון.

סרן עידן בלוי ז"ל, צילום עיריית ראשון לציון

סרן עידן בלוי ז"ל, צילום עיריית ראשון לציון

שמחה מוסטקי, סבתו של עידן, תושבת בת-ים, הובילה את הפרויקט של סריגת הבובות והחליטה לעשות זאת לזכרו של עידן, נכדה היקר שנלחם בגבורה בשבת השחורה. במיזם השתתפו גמלאיות מבת-ים, חברותיה של שמחה. "בובת דאגה היא בובת קטנה וצבעונית המקובלת בגוואטמלה, שעל פי המסורת של בני המאיה, נוהג הילד המתקשה להירדם לספר את דאגותיו לבובה הקטנה, כך יעסיקו הדאגות את הבובה במקומו ושנתו לא תופרע. כך גם בבוקר, אותה הבעיה לא תטריד את הילד", היא סיפרה.

בהודעת ראש העירייה, רז קינסטליך, ב-12 באוקטובר, נכתב: "ראשון לציון כואבת ובוכה את נפילתו של סגן עידן בלוי הי"ד, בן העיר. עידן ז״ל, קצין קשר של גדוד 13 בחטיבת גולני, בן 21 בנופלו בקרב בנחל עוז. עידן, בוגר מקיף י"א, הותיר אחריו זוג הורים – אלכס ורוית, מורה בבית הספר ״חתני פרס נובל״, ושתי אחיות – אריאל ויהלי. מקורביו מספרים עליו כי היה מלח הארץ, אדם מדהים וצנוע עם לב טהור, ילד פלא וגיבור – אחד בדורו. מאחורי עידן יש סיפור וחיים שלמים שנגדעו ברגע. ראשון לציון משתתפת בצער המשפחה היקרה ומתאבלת על מותו. עידן – נזכור אותך כגיבור ישראל".

מנהלת קהילת רובע רמת הנשיא בבת-ים, ליזה מורר: "מדובר ביוזמה מקסימה שהגיעה מהגמלאיות שלנו, בה בחרנו להנציח את עידן בלוי ז"ל, נכדה של תושבת הרובע שמחה מוסטקי. הבובות הגיעו לבית החולים וולפסון למחלקת הילדים, והיה מרגש מאוד לראות המחווה הזו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר