מיצג האהבה החדש בגן המושבה בראשון לציון, צילום דוברות העירייה
מיצג האהבה החדש בגן המושבה בראשון לציון, צילום דוברות העירייה

כמו במקומות רבים בעולם: מיצג אהבה חדש בראשל"צ מזמין זוגות לנעול את אהבתם | וידיאו

מיצג אהבה חדש של האמן אשר אלבז בגן המושבה מזמין זוגות לנעול את אהבתם. קינסטליך: "השנה המילה הזו חשובה ומטלטלת" | צפו במיצג

פורסם בתאריך: 15.2.24 11:47

עיריית ראשון לציון הקימה מיצג אותיות "אהבה" מיוחד בגן המושבה. את המיצג יצר האמן אשר אלבז. את המיצג מלווה טקסט של אלבז: "בכל זמן ובכל גיל, בכל הזדמנות, בפרטי ובציבורי, תחת השמיים ובגן המושבה, לכולם ולעצמי, אהבה ותקווה".

מסביב למיצג ניתן למצוא גדר שעליה כתובות המילים "אהבה" ו"תקווה" בשפות שונות, ולידן ציטוט משיר השירים "עַד שֶׁמָּצָאתִי אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי אֲחַזְתִּיו וְלֹא אַרְפֶּנּוּ", שמזמין זוגות אוהבים לשים מנעול אהבה על הגדר ולהצהיר על אהבתם, כפי שנהוג במקומות רבים בעולם, למשל, פראג, רומא, פריז ועוד.

נציין כי מנעול אהבה הוא מנעול שזוגות נאהבים תולים על גשר, גדר או מתקן דומה, כסימן לנעילת אהבתם, ולכך שאהבתם תישאר נצחית. לעיתים בני הזוג כותבים את שמם על המנעול או את ראשי התיבות של הזוג, המועד בו נתלה המנעול, ולעיתים גם מסר קצר. יש המשליכים את המפתח לאחר מכן לנהר או למקום דומה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אהבה – ארבע אותיות, עולם ומלואו. השנה המילה הזו חשובה ומטלטלת, הרגש העז הזה לעם שלנו – לחטופים, לחיילים, למשפחה וליקרים לליבנו. לצידה המילה 'תקווה' – מילה שמחזיקה את כולנו בציפייה לימים טובים יותר שכולנו כל כך זקוקים להם. את שתי המילים האלה איגד האמן אשר אלבז לכדי יצירה חדשה שהצבנו בגן המושבה עם מיצג אותיות מרחבי שניתן בו לשבת, לדבר ולשחק בכל עת. ככה ניטע בכולנו אהבה ותקווה, שנדע משתיהן כמה שיותר, במהרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר