אירוסים בגבעת האירוסים, צילום עיריית ראשון לציון
אירוסים בגבעת האירוסים, צילום עיריית ראשון לציון

מטפחים את גבעת האירוסים: חמישה מיליון שקלים נוספים מהקרן לשמירה על שטחים פתוחים

אטרקציה ליד הבית: הקרן לשמירה על שטחים פתוחים הודיעה כי תעביר לעירייה תמיכה נוספת של מיליוני שקלים לטובת רכישת שטחים נוספים לשימור בגבעת האירוסים ולטובת פיתוח

פורסם בתאריך: 13.2.24 09:54

עיריית ראשון לציון ממשיכה במאבק להחזרת השטחים הציבוריים בגבעת האירוסים. הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, הודיעה כי תעביר לעירייה תמיכה בסך חמישה מיליון שקלים לטובת רכישת שטחים נוספים לשימור בגבעת האירוסים, ולטובת פיתוח שטחים תומכים בשמורה דוגמת חניה, שטחי התכנסות ולמידת חוץ, שילוט ועוד. נציין, כי מדובר בתמיכה נוספת של הקרן, לאחר שבשנה שעברה השקיעה שישה מיליון שקלים לטובת רכישת שטחי השמורה ושימורה.

כזכור, גבעת האירוסים נמצאת בחלקה הדרומי של ראשון לציון על גבול נס ציונה ונחשבת לאחת מגבעות הכורכר הבודדות שנותרו בגוש דן. בחודש נובמבר האחרון, כצעד ראשון לשיקום הגבעה, שתלה העירייה כ-100 פקעות של אירוס הארגמן לאחר עבודת שימור ושיקום ובשיתוף מינהל איכות הסביבה ורשות הטבע והגנים.

 

באוקטובר 2022 אישרה מועצת עיריית ראשון לציון את ההסכם לרכישת מתחם גבעת האירוסים שנמצא בשטחה המוניציפלי של ראשון לציון ונמצא עד אז בידיים פרטיות. האישור נעשה לאחר שהובהר כי אין אפשרות מעשית להפקעת השטח ולאור העובדה כי המקום לא מטופח ולא נשמר ולמעשה נהרס. בעירייה החליטו להרים את הכפפה ולרכוש את המתחם מתוך כוונה לפתח אותו ולהכריז עליו כשמורת טבע לטובת כלל הציבור.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר השבוע: "אנחנו ממשיכים לפתח את גבעת האירוסים, פנינת טבע בלב העיר, שבסוף התהליך תהפוך לשמורת טבע פתוחה לכלל הציבור. הגבעה היא זיכרון ילדות עבור רבים כאן בראשון לציון, והיא נחשבת לאחת משמורות הטבע הבודדות שנותרו באזור. רכישת השמורה והמשך פיתוחה הם חלק מהחזון שלנו להחזרת השטחים הציבוריים לתושבים. אני מזמין את כולם להגיע בימים אלה לגבעה כדי לצפות בפריחתו המרהיבה של אירוס הארגמן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר