קלאודיה בויום (מימין) עם גליה דוד, אמו של אביתר, והחמסות, צילום פרטי
קלאודיה בויום (מימין) עם גליה דוד, אמו של אביתר, והחמסות, צילום פרטי

"לא יכולתי לשבת בשקט": קלאודיה בויום הכינה חמסה מיוחדת לכל משפחת חטוף או חטופה

היא אמנית וקרמיקאית ולאחר אותה שבת ארורה הרגישה שהיא חייבת לעשות משהו. קלאודיה בויום יצרה 239 חמסות ומוסרת אותן למשפחות, לאלו שיקיריהן נרצחו, לאלו שחזרו, ואלו שעדיין בשבי

פורסם בתאריך: 29.12.23 07:51

מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל', קלאודיה בויום, אומנית וקרמיקאית תושבת כפר סבא, הרגישה שהיא חייבת לתרום בדרך כלשהיא למאמץ. בסופו של דבר היא החליטה להכין חמסה מיוחדת לכל חטוף ולק למשפחות. היא הכינה חמסות גם לאלה ששוחררו, ולאלו שלמרבה הצער והכאב נרצחו. קלאודיה הכינה 239 חמסות.

"ראיתי בכל מקום את הפנים והשמות של החטופים והחטופות וזה עשה לי חור גדול בלב", היא מספרת. "הרגשתי שאני לא יכולה לשבת בשקט, שאני חייבת לתרום מהיכולות שלי למען משפחות החטופים. יצרתי 239 חמסות מחימר, כאשר על כל אחת מהן כתוב שמו הפרטי של החטוף, הגיל, ולב אחד גדול בתקווה שזה יעזור למשפחות ולו במעט, כדי שיהיה להם משהו מוחשי בבית עם השם של יקיריהם. בכל חמסה הכנסתי מהלב והדמעות שלי כי זו הדרך היחידה שלי לעזור למשפחות ולעשות להן קצת טוב על הלב".

קלאודיה בויום מוסרת את החמסות, צילום פרטי

קלאודיה בויום מוסרת את החמסות, צילום פרטי

קלאודיה ממשיכה ומציינת: "מדובר במשפחות והחמסות אוגדו יחד כמו משפחה מלוכדת. המראה של כל החמסות על השולחן צבט בלב. מאחורי כל שם יש בן אדם עם סיפור חיים שלם והמון געגועים וחרדה אמיתית לגורלו ומשפחה כואבת ודואגת".

239 החמסות הוכנו על פי רשימת החטופים הראשונה שפורסמה בתחילת המלחמה, רשימה שהשתנתה במשך הזמן, כאשר חלק מהחטופים שוחררו, חלקם נרצחו, וחלקם נותרו עדיים בשבי החמאס המתועב. החמסות חולקו ויחולקו כמובן גם למשפחות החטופים ששוחררו וגם למשפחות הנרצחים.

 

קלאודיה מזכירה כי "לאורך ההיסטוריה החמסות שימשו כקמע המגן על הבית מפני עין הרע, ככאלה המביאות מזל ואושר, וכי הן נוצרו מתוך תקווה שהן יגנו על החטופים ויעזרו בהשבתם בשלום". בשבוע שעבר היא יצאה במסע למסירתן האישית של החמסות למשפחות החטופים, מביקור בים המלח לשם פונו תושבי קיבוץ בארי, נסיעה לשפיים למפוני 'כפר עזה' ועד לעצרת המחאה של משפחות החטופים.

"המפגש עם המשפחות היה מרגש במיוחד, הן ממש שמחו לקבל את החמסות", מספרת קלאודיה. "חלק פרצו ממש בבכי, ההתרגשות הייתה עצומה והייתה לי הזכות למסור חמסות למשפחת יבלונקה שבנם חנן נחטף מהמסיבה ברעים, משפחת קוניו שנחטפה מניר עוז, וגם משפחת מרמן ומשפחות נוספות. אני מאחלת לכל המשפחות מכל הלב שלי שיחזרו הביתה במהרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר