מור דקל בביקור בכפר עזה צילום שירן פרץ
מור דקל בביקור בכפר עזה צילום שירן פרץ

בקבוקים, מוצצים ומתחמים: המלחמה פרצה והעמותה למען הגיל הרך הפכה לחמ"ל תינוקות

מאז אותה שבת ארורה פועל חמ"ל התינוקות שמנהלת מור דקל, יו"ר העמותה למען הילד בגיל הרך. "האחריות שלנו כעמותה הייתה להעניק למפונים את הביטחון במזון ומוצרי בסיס וכמובן בתמיכה מקצועית"

פורסם בתאריך: 15.12.23 08:03

מאז אותה שבת ארורה, ב-7.10, פועל חמ"ל התינוקות למען תינוקות ואימהות ממשפחות מהעוטף. במהלך השבועות האחרונים נפתחו נקודות סיוע במקומות נוספים בארץ. החמ"ל נפתח על ידי העמותה למען הילד בגיל הרך, ומאחורי היוזמה עומדת תושבת העיר ויו"ר העמותה, מור דקל. החמ"ל דואג לגייס תרומות ולספק מזון לתינוקות, בקבוקים, מוצצים, פדי הנקה, משחקים, טיטולים, פורמולות, מוצרי הגיינה נשית ועוד. מור מספרת שנרתמה לאחר שהבינה שיש מצוקה אדירה באוכל לתינוקות ומוצרים נוספים, ובכך מתמקדת הפעילות.

"משפחות ביום אחד איבדו את הביטחון בתוך הבית הפרטי שלהן ומצאו את עצמם בורחים ומהגרים בתוך המדינה ללא מוצרי בסיס וללא בטחון כלכלי", היא אומרת, "האחריות שלנו כעמותה ארצית הייתה להעניק להם את הביטחון במזון ומוצרי בסיס וכמובן בתמיכה מקצועית מנשות ואנשי המקצוע של העמותה. העמותה פועלת בתוך המלונות והצוותים שלנו הקימו מסגרות לגיל הרך בשיתוף הקהילה והמלון בכל מיני מקומות, בהם הקריה האקדמית אונו, מלון בראון תל אביב, המכביה ברמת גן, מלון צובה ועוד. גם בפתח תקוה נתנו מענה מפונים שהגיעו למלון פרימה, למשפחות של אנשי ונשות מילואים ועוד. הצוותים שלנו נרתמו מהיום הראשון ורק התפעלנו כמה אנשים ונשים נרתמו והתנדבו".

עוד מספרת דקל: "ביום אחד הקמנו חמ"לים, כל נקודה פשוט קמה ממתנדבים של העמותה שחלקם פשוט הפכו את הבית הפרטי שלהם לחמ"ל. הוצאנו קול קורא ברשת למתנדבים ונרשמו בפחות מ-48 שעות יותר ממאה מכל התחומים, ניהול חמ"ל, שינוע, אריזה, נשות מקצוע לשטח ועוד. ידענו שצריך להתפרס כי הצורך הוא לא רק בעיר אחת או במלון אחד. חלק הקימו חמ"לים וחלק ירדו לשטח למלונות המפונים".

חלק מהפעילות היה סיוע למשפחות שרצו למצוא מקום להתאכסן באופן פרטי ולצורך כך הוקמה קבוצת וואטסאפ. פעילות נוספת הייתה עזרה בהקמת מתחמים לגיל הרך במקומות בהן יש משפחות של מפונים. דקל: "נשות המקצוע של העמותה התגייסו באופן מיידי למשימה, פרופ׳ עפרה קורת מאוניברסיטת בר אילן נכנסה למלון בראון ולמכביה, טוקה ילין ופרופ׳ דורית ארם לקריה האקדמית אונו וטליה גולדנברג לצובה ועוד ועוד. כל אחת הגיעה והקימה את המתחם לגיל הרך מאפס. היו מלונות או מקומות שלא היו מותאמים למשפחות וילדים והיה צורך ליצור מקום מאפס. אלה היו מתחמים קריטיים גם לילדים הקטנים וגם להורים שהיו צריכים את המקום בטוח ואת השגרה והשקט בתוך כל הטירוף והאי ודאות.

לדבריה מאז פרוץ המלחמה החמ"ל טיפל בכ-3,000 פניות, גייס עשרות אלפי תרומות וממשיך לפעול. דקל אמרה השבוע באירוע הדלקת נרות של חמ"ל התינוקות בפתח תקוה: "בימים מורכבים אלה אנחנו דואגים יום יום להדליק את האור. השנה החג קיבל משמעות עצומה וחשוב שנזכור שאנחנו העם המיוחד הזה – אנחנו המכבים ויחד כל אחת ואחד מאיתנו אולי הוא אור קטן אבל יחד אנחנו אור איתן. תודה לכל המתנדבות והמתנדבים אתם –  הלהבה שלנו. מתפללים להחזרת החטופים ולשלום החיילים – יחד ננצח".

החמ"ל נמצא ברחוב מוהליבר 6 בפתח תקוה (קניון ברוך) קומה 1, ויש לו נקודות בערים רבות בארץ. ניתן לפנות למור דקל 054-2441977. 

או בקישור: https://www.namepros.com/parked/giveback.co

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר