מפעל השוקולד המיוחד בראשון לציון, דוברות העירייה
מפעל השוקולד המיוחד בראשון לציון, דוברות העירייה

מפעל מיוחד: שנה למפעל השוקולד שמעסיק אנשים עם מוגבלות

עיריית ראשון לציון, קבוצת "שכולו טוב", וקרן שלם, ציינו שנה להשקת מפעל השוקולד המכשיר תעסוקתית אנשים עם מוגבלות: "מרגש לראות איך העובדים גאים להגיע לכאן בכל בוקר"

פורסם בתאריך: 6.10.23 08:56

מפעל השוקולד הייחודי שבו אנשים עם מוגבלות מקבלים הכשרה וליווי על מנת לשלבם בשוק התעסוקה, חוגג שנה: עיריית ראשון לציון, קבוצת "שכולו טוב", המלווה ומכשירה אנשים עם חסמים תעסוקתיים להשתלבות בעולם העבודה, וקרן שלם, ציינו באחרונה באירוע חגיגי שנה להשקת מפעל "קורינט" לייצור שוקולד, המכשיר תעסוקתית אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית על מנת לשלבם בשוק התעסוקה.

באירוע המרגש, שכלל גם סדנאות, דוכני גלידה וכיבוד, נכחו מקבלי השירות ובני משפחותיהם, מנכ"ל קבוצת "שכולו טוב" – עופר כהן, ראש עיריית ראשון לציון – רז קינסטליך, סגן ומ"מ ראש העירייה, מחזיק תיק הרווחה – מוטי עג'מי, דני כץ – מנהל אגף בכיר קהילה במינהל מוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי; ריבה מוסקל – יו"ר קרן שלם, אנשי מקצוע ומכובדים נוספים.

קבוצת "שכולו טוב" זכתה לפני כשנה וחצי במכרז ההפעלה של מפעל העבודה השיקומי בראשון לציון. בהחלטה משותפת עם עיריית ראשון לציון הוחלט להפוך את המפעל למפעל שוקולד יצרני. במימון משותף של "קרן שלם" וקבוצת "שכולו טוב" – שופץ המפעל והוסב למפעל שוקולד.

המפעל, שבו מקבלים הכשרה תעסוקתית כ-100 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מדמה סביבה יצרנית עבורם ולמעשה מהווה מרכז הכשרה במטרה לפעול להשתלבותם בעולם העבודה. השוקולד שמיוצר במפעל משווק לקהל הרחב ואף נמכר בדוכני TNX של קבוצת "שכולו טוב", בקניונים ברחבי הארץ ובנקודות מכירה.

קבוצת "שכולו טוב" מפעילה מספר מפעלים משלבים ברחבי הארץ המהווים מסגרת תעסוקתית שיקומית בתחום הייצור. המפעל מאפשר לעובדים בו לרכוש מיומנויות תעסוקתיות ומהווה זרז בתהליך השיקום. המפעלים פועלים על פי מודל ייחודי שהקבוצה פיתחה בשם "מודל היחידה המשלבת", שכוללים מגוון רחב של הכשרות פנים וחוץ, במקביל לליווי בשוק העבודה החופשי.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "אני גאה ונרגש לציין שנה למפעל הייחודי כאן בראשון לציון המעסיק אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. ראשון לציון פועלת לאורך כל השנה למען שוויון ושילוב אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים, ומרגש לראות איך העובדים גאים להגיע לכאן בכל בוקר ולוקחים חלק פעיל בייצור שוקולד. אני בטוח שהמפעל יהפוך לספינת דגל, ואף יש לנו כוונה להפוך אותו למרכז מבקרים לקהילה".

סגן ומ"מ ראש העירייה, מחזיק תיק הרווחה – מוטי עג'מי: "אני שמח וגאה בשדרוג של המפעל והפיכתו למפעל שוקולד יצרני, וגאה במקבלי השירות שלנו על הסתגלותם לשינויים ושמח לראות אותם מחייכים ומרוצים. אנו מעניקים רצף מענים עשיר לכלל המוגבלויות ולכלל התפקודים, ונמצאים בפיתוח מתמיד של המסגרות שלנו, תוך הקפדה על בחירת המפעילים ועל איכות השירותים שלנו".

עופר כהן, מנכ"ל קבוצת "שכולו טוב": "קורינט ראשון לציון הוא לא סתם מפעל שוקולד, הוא מפעל חדשני, מפעל הפועל לקידום השתלבות א.נשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית בשוק העבודה ובקהילה. התהליך שהמפעל עבר בשנה האחרונה מהרגע שזכינו במכרז הוא יותר ממדהים – ממפעל חרושתי עם עבודות פשוטות למפעל לייצור שוקולד המדמה תהליכי ייצור לכל דבר. בסוף התהליך מתקבל תוצר שלם שיצרו מקבלי השירות במפעל, והכול תוך השתתפות פעילה, רכישת כישורים רלוונטיים וזהות עצמית חיובית. קבוצת שכולו טוב תמשיך לפעול לקידום מיזמים שמוכיחים לכולנו בכל יום ויום מחדש שהכול אפשרי".

ריבה מוסקל, מנכ"לית קרן שלם: "קרן שלם שותפה ותיקה של עיריית ראשון לציון בהקמת מרכז התעסוקה לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית ובפיתוחו לאורך השנים. אנו מברכים על היוזמה של עיריית ראשון לציון לחידוש המרכז גם בעזרת קרן שלם שסייעה במענקים לשיפוצו וציודו לצורך ההתחדשות 'המתוקה' ומתן מענה יומיומי מכבד לתעסוקה מגוונת לאנשים עם מוגבלות, ומברכים על הזכות שיש לנו בקרן שלם, כקרן של הרשויות המקומיות והאזוריות, להיות לרשויות לעזר בפיתוח מתמיד של השירותים בקהילה לאנשים עם מוגבלות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר