מערכת המתריעון, צילום דוברות העירייה
מערכת המתריעון, צילום דוברות העירייה

המערכת התריעה וצוותי העירייה והרפואה הצילו את חייו של הקשיש

מערכת המתריעון שהותקנה בבתי 50 קשישות וקשישים ללא עורף משפחתי, התריעה על מצוקה בביתו של א' בן ה-87. צוות פיקוח שהוזעק למקום הקפיץ צוות רפואה שהציל את חייו

פורסם בתאריך: 4.9.23 07:36

בשנה שעברה יצאה העירייה בפיילוט חדשני וראשון מסוגו והתקינה במימון מלא מערכת גלאי תנועה בשם המתריעון בביתם של תושבות ותושבים ללא עורף משפחתי. באחרונה הצילה התרעה של המערכת את חיי קשיש תושב העיר המתגורר לבדו. המערכת התריעה על חשש למצוקה בביתו של ה. צוותי העירייה שהוזעקו לביתו, הזמינו צוותים רפואיים והצילו את חייו.

המערכת הותקנה בשנה שעברה בבתיהם של 50 תושבות ותושבים ללא עורף משפחתי. לפני כשבוע הוכיחה המערכת את יעילותה. המערכת התריעה למוקד ייעודי של העירייה על חשש למצוקה בביתו של א׳ (87), ניצול שואה שילדיו מתגוררים בחו"ל. בעקבות ההתרעה הוקפץ צוות של הפיקוח העירוני אל ביתו של א' ומצא אותו מחוסר הכרה. הצוות הזעיק מיד את צוותי הרפואה שביצעו בו החייאה, פינו אותו לבית החולים והצילו את חייו. א' היה מאושפז בבית החולים מספר ימים ושב לביתו.

נזכיר, כי גם חודש לאחר שהותקנה המערכת בביתם של האזרחיות והאזרחים הוותיקים, הוכיחה המערכת עד כמה היא נחוצה כשזיהתה חוסר תנועה בביתה של קשישה ערירית במשך 16 שעות. הקשישה נמצאה על ידי צוותי העירייה במצב קשה של הזנחה והיא אושפזה בבית החולים וחייה ניצלו.

"המתריעון" הינה מערכת חדשנית שנועדה לאתר מצבי מצוקה בקרב אזרחים ותיקים בודדים ועריריים באמצעות גלאי תנועה המותקנים בכל חדרי הבית. היא מאפשרת לתכנת את המערכת באופן אינדיבידואלי ובהתאם לסדר היום של האזרח הוותיק, וכאשר נוצר מצב שחורג משגרת החיים – נשלחת התרעה למוקד ייעודי של העירייה שיוצר קשר עם האזרח הוותיק ובודק האם הוא זקוק לעזרה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מערכת המתריעון שוב הוכיחה עד כמה היא נדרשת כשהצלחנו להציל באמצעותה חיים. עם זאת, המערכת לא מחליפה אכפתיות ושכנות טובה, ולכן אני קורא לתושבות ולתושבים לשים לב לשכנים – האזרחים הוותיקים, לשאול לשלומם ולהיות ערניים עבורם. אנחנו מצדנו נמשיך לפעול ולדאוג לאזרחיות ולאזרחים הוותיקים שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר