בניין עיריית ראשון לציון צילום דוברות העירייה
בניין עיריית ראשון לציון צילום דוברות העירייה

מדד דיגילוקאלי: עיריית ראשון לציון עם ציון 100 בשירותים דיגיטליים לתושבים ולעסקים

העירייה שדרגה את השירותים הדיגיטליים שלה ובתוך מספר שנים קפצה מהמקום החמישי בדירוג הארצי למקום הראשון. מעין פלח-שדה, מחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות: "נמשיך לשדרג"

פורסם בתאריך: 4.7.23 09:17

עיריית ראשון לציון קיבלה ציון 100 הממצב אותה במקום הראשון במדד דיגילוקאלי, הבודק את היצע השירותים הדיגיטליים לתושבים ולבתי העסקים בכ-255 הרשויות המקומיות בישראל.

המדד, שפותח על ידי חברת דלויט, פירמת הייעוץ וראיית החשבון מהמובילות בעולם בשיתוף עם המרכז הבינתחומי הרצליה, סוקר 38 קריטריונים שונים בשירות הדיגיטלי בתחומים הבאים: שירות לתושב, שירות לעסק, נגישות ושירותי תכנון והנדסה ועוד.

לשם השוואה, הציון הארצי הממוצע במדד הנוכחי עומד על 57, בעוד שעיריית ראשון לציון קיבלה כאמור את הציון 100. מדובר בשיפור דרמטי שכן בשנת 2018 דורגה ראשון לציון במקום ה-50 בדירוג הארצי עם ציון של 61 נקודות.

בשנים האחרונות פיתח התקשוב העירוני, בשיתוף פעולה עם מינהלים ואגפים רבים בעירייה, שירותים מקוונים בנושאים רבים, במטרה לשפר את השירות שמוענק לתושבים ולבתי העסק בעיר ולייתר את הצורך להגיע למשרדי העירייה ולזרז את הטיפול בפנייתם. לאור השדרוגים המקוונים, יכולים כיום תושבי ובעלי העסקים בעיר לבצע מעל ל-60 פעולות מקוונות שונות באתר האינטרנט העירוני.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אני שמח וגאה להוסיף תואר נוסף ומכובד לרשימת התארים שלנו, אחרי שקיבלנו שוב חותמת להשקעה הרבה שלנו בשירות לתושבים ובעלי העסקים עם ציון 100 עגול במדד הדיגילוקאלי. כעיר חכמה הדוגלת בשקיפות ובדיגיטציה ושהסיסמה שלה היא 'התושב במרכז', נמשיך לעשות הכל על מנת לספק עבור התושבות והתושבים שלנו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ונגישות לכלל השירותים – כדי שאיכות החיים שלהם תהיה טובה יותר".

מעין פלח-שדה, מחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות, אמרה: "עיריית ראשון לציון עברה תהליך עמוק בשנים האחרונות, שבמהלכו נוספו שירותים מקוונים רבים שהקלו על התושבים ועל בתי העסק בעיר. עם כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה להנגיש את השירותים לתושב באופן דיגיטלי. הזכייה שוב במקום הראשון והשיפור במדדים משקפים את ההשקעה האדירה שלנו בתחום, ואנחנו מתכוונים לא לעצור ולהמשיך ולשדרג את השירותים עבור התושבות והתושבים שלנו ובעלי העסקים בעיר. אני רוצה להודות לאגף התקשוב בעיריית ראשון לציון ולעומד בראשו רועי עזרא, ולסגניותיו יערה ליפשיץ אריה ואירית פוטשניק, המובילות את העבודה על השירותים המקוונים".

רועי עזרא, מנהל מערכות מידע בעירייה: "אני רוצה להודות לראש העירייה רז קינסטליך, ולמחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות מעין פלח-שדה, על הבנת החשיבות באיכות השירותים שניתנים לתושבות ולתושבים והשקעת המשאבים לצורך כך. נמשיך לפעול כדי שהתושבים שלנו יקבלו את השירות הכי מתקדם, שקוף ויעיל שיש כפי שמגיע להם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר