כיתה (צילום: קרדיט: maroke/depositphotos.com)
כיתה (צילום: קרדיט: maroke/depositphotos.com)

גם מערכת החינוך: שביתה בראשון לציון במסגרת המאבק בחוק הארנונה

העירייה תשבית היום שירותים רבים כחלק ממאבק של מרכז השלטון המקומי בחוק קרן הארנונה. קינסטליך: "מאבק כולל למען צדק, לא נרפה"

פורסם בתאריך: 15.5.23 08:17

עיריית ראשון לציון תשבית היום (שני) את השירותים המוניציפליים. זאת בהמשך למאבק שמוביל ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, עם כלל ראשי הרשויות בחוק הארנונה, ובהמשך להחלטת פורום ראשי הערים במרכז השלטון המקומי, על צעדים להחרפת המאבק כנגד העברתו בחוק ההסדרים בהצבעה שמתקיימת כרגע בכנסת בוועדת הכספים.

הקמת קרן הארנונה משמעותה העברת חלק מהכנסות הארנונה העסקית של רשויות מצליחות לקרן מיוחדת שתעניק מענקים לכל רשות שתקדם בניית יחידות דיור. במילים אחרות, כפי שטוענים ראשי רשויות המתנגדים לכך, המשמעות היא שרשויות חזקות ייאלצו כעת לוותר על חלק מהכנסותיהן על מנת לממן רשויות חלשות יותר, במקום שהמדינה תעשה זאת.

מהעירייה נמסר כי היום יושבתו כלל השירותים העירוניים ולא יינתנו שירותי קבלת קהל, מענה טלפוני או שירות בערוצים הדיגיטליים. מערכת החינוך העירונית תושבת – למעט החינוך המיוחד (גנים ובתי ספר) ומעונות היום אשר יפעלו כסדרם, כולל הסעות היכן שיש. הבגרות במתמטיקה שצפויה להתקיים תתקיים כסדרה. טיולים שתוכננו לצאת מחר – יצאו כסדרם. באשר לאסיפות הורים שצפויות להתקיים מחר -הן תתקיימנה לפי שיקול דעת מנהלי/ות בתי הספר. מרכזים קהילתיים, קאנטרים עירוניים, מוסדות תרבות וספריות העירוניות – יושבתו גם הם.

 

קינסטליך אמר אתמול בערב: "לא מדובר בשביתה רק של העיר ראשון לציון, אלא חלק ממאבק כולל למען צדק. לא נרפה עד שחוק הארנונה ייצא מחוק ההסדרים ולא יעבור. משמעות העברת החוק היא פגיעה ישירה ברווחת תושבי ותושבות העיר והעלאת יוקר המחיה – לתושבי ותושבות העיר ובפרט להורים צעירים וזאת בשל הרצון של השלטון הכללי לצמצם פערים על חשבון תושבינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר