פינוי יקינתון המים מאגם הסופרלנד. צילום: דוברות העירייה
פינוי יקינתון המים מאגם הסופרלנד. צילום: דוברות העירייה

שתלטן, אימת כל האגמים: החל תהליך פינוי היקינתון מאגם הסופרלנד

כמידי שנה עם תום הגשמים החל תהליך שיקום אגם הסופרלנד, אך השנה נוצרה בעיה חדשה: צמח שתלטן ועיקש שחוסם את קרני השמש ומכפיל את עצמו בתוך מספר ימים

פורסם בתאריך: 10.5.23 10:03

השבוע, כמדי שנה לאחר תקופת הגשמים, החל שיקומו של אגם הסופרלנד בעיר. האגם, נזכיר, הינו אגם מי נגר עילי שמונמך בתקופת החורף על מנת שלא יציף את הסופרלנד ואת היס פלאנט שנמצאים בסמוך. כעת, משנגמרו מופעי הגשמים, ניתן להתחיל בשיקומו – כפי שנעשה מדי שנה, כאמור.

עם זאת, השנה נמצא האגם תחת מתקפה מסוג חדש, אימת כל האגמים – צמח יקינתון המים. יקינתון המים (איכהורניה עבת-רגל) נחשב לאחד מצמחי המים הבעייתיים ביותר לאגמים, זאת בשל קצב הריבוי המהיר שלו. הצמח יכול להכפיל את עצמו בתוך 5 ימים בלבד ומונע מקרני השמש לחדור למים, פוגע בדגה, פוגע באיכות המים, דוחק ומכחיד צמחי מים מקומיים ומפר את האיזון האקולוגי בסביבה הימית.

 

במדינת ישראל מנסים במשך שנים רבות למצוא פתרון הסרה וטיפול יעיל בצמח העיקש, אך עד כה טרם נמצא לכך טיפול יעיל. כדי להתמודד עם מפגע יקינתון המים, הנחה ראש העירייה, רז קינסטליך, לצאת בפיילוט מיוחד שבמסגרתו נכנסו הבוקר כלים מיוחדים על מנת להסיר את היקינתון. הניקוי אמור להימשך מספר שבועות. נציין, כי מדובר בתהליך מורכב ביותר, שכן יקינתון המים הינו כאמור צמח פולש ועיקש שהוצאתו נדרשת להיעשות באופן יסודי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר