אילנית הרוש, צילום יחצ
אילנית הרוש, צילום יחצ

אילנית הרוש נבחרה שוב לעמוד בראש רשימת מרצ בבחירות למועצת העיר

"אני מאוד מתרגשת מכך שקיבלתי באופן דמוקרטי להוביל את הרשימה פעם נוספת. זה לא מובן מאליו וזו הבעת אמון חזקה בעיני", אמרה הרוש שחתומה בקדנציה הנוכחית על מספר יוזמות משמעותיות

פורסם בתאריך: 7.5.23 09:43

אילנית הרוש, מחזיקת תיקי קהילת הלהט"ב ובריאות הציבור, נבחרה פעם נוספת לעמוד בראש רשימת מרצ ראשון לציון בבחירות הקרובות למועצת העיר. בחודשים הקרובים תיבחר גם רשימת המפלגה שתתמודד יחד עם הרוש בבחירות.

"אני מאוד מתרגשת מכך שקיבלתי באופן דמוקרטי להוביל את הרשימה פעם נוספת. זה לא מובן מאליו וזו הבעת אמון חזקה בעיני", אמרה הרוש לאחר ההודעה על הבחירה בה. "הייתי יכולה להגיד שזו שריקת הפתיחה לקמפיין הבחירות שלי, אבל את ה'קמפיין' התחלתי מיד כשנכנסתי למועצת העיר בשנת 2018", היא מדגישה.

הרוש נחשבת לחברת מועצה פעלתנית במיוחד. אחת, שלמרות חברותה בקואליציה של ראש העירייה רז קינסטליך ובהנהלת העיר, לא חוששת להתעקש למען הציבור. כמחזיקת תיק קהילת הלהט"ב, חתומה הרוש על אחת המהפכות הגדולות בעיר למען הקהילה – הקמת מרשם הזוגיות העירוני. זוהי יוזמה חדשנית וייחודית למספר מצומצם מאוד של רשויות בישראל, אשר מאפשרות לתושבים ולתושבות להירשם במרשם זוגיות עירוני, גם אם הרבנות מסרבת לחתן אותם, ולקבל זכויות עירוניות הדומות לאלו של זוג נשוי.

בנוסף לכך, יצרה הרוש השנה תקדים משמעותי כאשר הובילה לעיגון הכספים המיועדים לקהילת הלהט"ב, וביניהם גם אלו שמיועדים למצעד הגאווה העירוני, לבסיס התקציב. כמחזיקת תיק בריאות הציבור הרחיבה הרוש את פעילות קידום הבריאות בעיר ואת תוכנית משרד הבריאות לחיים פעילים ובריאים – כך שיגיעו לקבוצות רבות באוכלוסיה.

 

הרוש חתומה על מספר מאבקים מוצלחים בתוך מועצת העיר לשמירה על צביון השכונות. בין היתר בשכונות כמו נחלת יהודה, נעורים, קדמת ראשון, ראשונים ועוד שכונות נוספות. "כשמנסים לאשר תכנית להקמת מבני דת שאינם מתאימים לצביון השכונות, התנגדתי לכך ומנעתי את התוכניות – ובצדק", אומרת הרוש ומוסיפה: "אבל במקביל, המשכתי לאשר במועצת העיר הקמה של מבני דת שונים, בתי כנסת, מקוואות ועוד, במקומות שבאמת צריך אותם. למשל, בשכונות חדשות ששם התושבים, לצד מגרשי הספורט, בתי הספר והמתנ"סים, מבקשים גם בית כנסת קהילתי לערוך את השמחות, לחגוג את החגים ועוד".

בשנת 2018 נכנסה הרוש למועצת העיר, כסיעת יחיד, לאחר כ-15 שנה שמפלגתה מרצ לא הייתה מיוצגת במועצה. "בקדנציה הבאה אמשיך את הפעילות וההישגים ואלחם גם על הדברים שעדיין לא השגתי", מסכמת הרוש.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר