עדי זוהר, צילום רבקי אוזן
עדי זוהר, צילום רבקי אוזן

חג הפסח של עדי זוהר: "אני אוהבת את קריאת ההגדה עד האוכל ואת השירים"

עד זהר, פעילה חברתית בראשון לציון, מספרת על פסח בילדותה והיום ואומרת: "למרות שאת האוכל הכשר אני פחות אוהבת, על מצה ברייט ועוגת מצות משוקולד אני לא מוותרת"

פורסם בתאריך: 4.4.23 17:45

עדי זהר היא פעילה חברתית בעיר ראשון לציון., ומנהלת קבוצות פייסבוק, ווטאסאפ ודף אינסטגרם בהם עדכונים שוטפים על מה שקורה בעיר. בנוסף, היא עוזרת לתושבים בבעיות מגוונות מונציפליות מרווחה ועד איכות הסביבה. זהר זכתה בפרס מעמותה ארצית ״עבודה שווה״ על פעילותה למען קידום מעמד האישה. רותים עוד? היא גם עורכת אירועים מגוונים – פאנל פעילים חברתיים, טקס מתנדבים והאירוע הבא שיזמה יחד עם יפעת כהן, מנהלת שיל"ת אברמוביץ, הוא זכרון בסלון עם שורדת השואה, אסתר זיצר, שתספר את סיפור הישרדותה. האירוע יהיה פתוח לקהל הרחב ביום ראשון ה-16 באפריל בשעה 18:00 בקרן קיימת 18 (מינהלת שיל״ת – אברמוביץ).

זהר מספרת לנו על חג הפסח שלה. "פסח מסמל עבורי את בוא האביב", היא אומרת, "מזג האוויר מתחמם, השמיים מתבהרים ואין מאושרת ממני שאוטוטו אפשר ללכת לים".

היכן ועם מי את חוגגת את ליל הסדר?
"השנה כמו בכל שנה אני חוגגת את ערב פסח עם משפחתי בבית הוריי. בליל הסדר אני אוהבת את קריאת ההגדה עד האוכל ואת השירים. יש לנו מרק עם קניידלעך וגפילטע פיש והכי טעים זה להוסיף להם חזרת אדומה חריפה. אחרי האוכל אני די ממצה את הערב".

 

מה את זוכרת מפסח בילדותך?
"כשהייתי קטנה הייתי משננת את מה נשתנה מראש ותמיד הייתי בלחץ שלא אזכור את כל השיר בעל פה. אבל זיכרון הילדות הכי חד שלי מליל הסדר הוא שבסופו אבא שלי היה שואל את סבי, אבא של אמא שלי, על ילדותו בפולין לפני השואה וסבא שלי שתמיד שתק סיפר קצת וזה היה מרתק בעיניי. גם אז וגם היום. חבל שלא שאלנו יותר".

יש תכניות לחול המועד?
"את חול המועד אני מבלה בעיקר עם חברים ומשפחה. כל שנה יש לנו מפגש בני דודים וזה תמיד כיף. אני גם מטיילת ונפגשת עם חברים שרק בחול המועד יש זמן להיפגש איתם. את האוכל הכשר לפסח אני פחות אוהבת, למרות זאת, על מצה ברייט ועוגת מצות משוקולד אני לא מוותרת. את חול המועד אני סוגרת בשלל מימונות של חברים וכל מי שמזמין אותי אני מכבדת ובאה. אין ספק שזו דרך נהדרת לסיים את החג הזה, עם הרבה מתוק. מאחלת לכם ולכן לעשות חיים קצת בחג, לנוח ולאגור כוחות. חג אביב שמח לכולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר