קובי רם צילום: רז רוגובסקי
קובי רם צילום: רז רוגובסקי

מהחממה בראשון לציון לזירה העולמית

תכירו את הסטראטאפ מהחממה העירונית של ראשון לציון שרוצה לשנות את שיטת התשלומים בישראל

פורסם בתאריך: 22.3.23 08:54

לכולנו זה כבר קרה: רצינו לחדש חוזה שכר דירה, או לקנות מטבח חדש- ונאלצנו להוציא מהמגרה את פנקס הצ'קים המאובק ולהתעסק בכל הלוגיסטיקה הכרוכה סביב שיטת התשלום המיושנת, אחרת, הלך על מסגרת האשראי שלנו. רשמנו את הצ'ק, הלכנו פיזית והבאנו אותו לייעדו, רק כדי לגלות שיש בו טעות וצריך לכתוב צ'ק חדש. לבעלי עסקים ועצמאים, הכאב ראש עוד גדול יותר כאשר לקוחות מבקשים לשלם בצ'קים וצריך לזכור להפקיד כל צ'ק במועדו ולשמור עליו.

המציאות הזו רק החמירה מאז שאושר חוק המזומן במרץ 2018, וצומצמו מסגרות האשראי באופן משמעותי: עצמאיים רבים ובעלי עסקים קטנים נתקלים בבעיה קשה של ניהול התשלומים השוטפים. במצב הנכחי הרבה מאוד מהתשלומים השוטפים שלהם יושבים על כרטיסי האשראי, תופסים את המסגרת החודשית ומקשים על הניהול השוטף של העסק והתשלומים.

קובי רם, יזם מראשון לציון, ביקש לפתור את הבעיה, בידיעה כי הצ'ק חייב להתאים את עצמו לעידן הדיגיטלי בו אנו חיים. בהתאם לחזונו, יצר פלטפורמת תשלומים חדשה ודיגיטלית לבעלי עסקים ועצמאיים, שלא יושבת על מסגרת האשראי ומשנה את כללי המשחק בעולם האשראי ובאופן בו אנו משלמים סכומים גדולים- צ'קים דיגיטליים בלחיצת כפתור. סטראט-אפ הפינטק הישראלי שייסד לבדו קובי בחממה העירונית של ראשון לציון, V-CHECK,  מאפשר למשתמשים לראשונה לשלם ישירות מחשבון הבנק מבלי לפגוע במסגרת האשראי. בנוסף, הפלטפורמה מציעה אופציות לפרוס תשלומים ללא ריבית, לסחר צ'קים ולנהל ארנק דיגיטלי שמכיל את כל הסכומים שהתקבלו באמצעות הפלטפורמה.

הביקוש לטכנולוגיה החדשה של החברה הולך ועולה בהתאמה, כשלחברה יש כיום כבר מעל 15,000 לקוחות רשומים מכל קצוות השוק העסקי בניהם לקוחות ענק כמו יוניליוור, ברמן, היי קיו, שינדלר ועוד. לאחרונה אף קיבלה החברה אישור ראשון מסוגו בישראל מרשות שוק ההון, המכיר בצ'ק הממוחשב כ"נכס דיגיטלי" לכל דבר, אתו ניתן ללכת לרשויות, להוצאה לפועל וכו' כתעודת הוכחה במקרה הצורך.

 

קובי רם, מנכ"ל ומייסד וי-צ'ק: "שוק התשלומים עובר מהפכה של ממש בימים אלו. האמון שקיבלנו מרשות שוק ההון וכמובן מחברות הענק השולטות בתחומן בשוק העסקי, מוכיחים את הצורך והביקוש לאמצעי תשלום נוח, יעיל ובטוח לשימוש, במיוחד עבור גופים העובדים עם ספקים רבים. אנחנו גאים להיות ממובילי מהפכת הפינטק והתשלומים בישראל. אני מאמין כי בקרוב נראה איך השוק כולו צועד לעבר פתרונות דיגיטליים מתקדמים וצ'ק הנייר יהפוך להיסטוריה". 

לא רק צ'קים
בנוסף, המערכת שפיתחה החברה יכולה לשמש גם כארנק דיגיטלי חכם, היודע לאחסן כספים ולנהל את הגביה מהלקוחות. זוהי בשורה של ממש לבעלי עסקים, שרדיפה אחר לקוחות שלא משלמים או לבזבז אנרגיה יקרה על חובות אבודים אינן אופציות עבורם. המערכת יודעת לזהות את צרכיו של העסק וגם את צרכיו של הלקוח, ולפי הדאטה האגורה בה לשלוח דרישות תשלום בהודעה בהתאם למצבו הכלכלי הנוכחי של הלקוח, מנהלת סטטיסטיקות ודוחות על תשלומים ופריסתם ללקוח(בעל עסק/פרילנס) מרכזת נתונים על אמצעי התשלום בו נבחר לשלם ועוד. כל זאת, תוך חיסכון משמעותי בעמלות העברה שכן ניהול התשלומים מתבצע מחוץ לחשבון הבנק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר