ליאל אבן זהר צילום: אביעד שלם
ליאל אבן זהר צילום: אביעד שלם

ליאל אבן זוהר: "לא אתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העירייה"

ממלאת מקום ראש העירייה מדגישה: "אני חושבת שזה חשוב לכולם, נשים וגברים כאחד, שהקול הנשי יהיה חלק משמעותי ושווה במרחב הפוליטי והניהולי". ראיון מיוחד לחודש האישה

פורסם בתאריך: 17.3.23 10:11

בראשון לציון כמעט אין מי שאינו מכיר את עו״ד ליאל אבן זהר, שנמצאת בפוליטיקה המקומית כבר למעלה מ-15 שנה. היא התמודדה לראשות העירייה לפני כחמש שנים וקיבלה 20,000 קולות – רק אלפיים פחות מראש העירייה המכהן רז קינסטליך. תחת הקמפיין "מנצחים ביחד", ולאחר שקינסטליך התיישב על כסא ראש העירייה, תפסה מקומה לצידו כשותפה הבכירה שלו בתיקי החינוך, התרבות, הנשים וגם ניהול הוועדה המקומית לתכנון ובניה. חודש מרץ הוא הזדמנות לשאול אותה מה יש לה על מעמד הנשים בעיר ובכלל, וגם לדבר על התוכניות הפוליטיות שלה.

מה המשמעות של חודש האישה בעיניך?
"במרץ נשים צעדו לראשונה בניו יורק כדי לקבל תנאים ולהצביע. זה היה ב-1908, אז בעיני החודש הזה משקף מאבק נשי לשוויון מלא ובפרט בקבלת החלטות".

ויש בזה צורך עדיין?
"יש מקומות שבהם נשים עדיין לא יכולות לבחור או להיבחר. גם בארץ המפלגות החרדיות לא מאפשרות לנשים להיבחר ויש כמובן חרדיות שרוצות. שיעור הנשים באוכלוסיה הוא 51% אבל יש רק 15% חברות מועצה בישראל, שלא לדבר על השיעור המצחיק של ראשות עיר והפער בכנסת, וזה ממש היפוך המציאות. אז כן, יש עדיין צורך".

 

למה זה חשוב בעיניך?
"שוויון חשוב לי והוא חלק ממטרות חיי. זו אחת הסיבות שהתמודדתי לראשות העיר וגם ניהלתי כמה שנים את עמותת כ״ן-כח נשים בישראל, הבאתי אותה להיות ארגון מייעץ לאום ובתקופתי הייתה קפיצה גדולה ושינוי במעורבות של נשים בפוליטיקה המקומית וגם הארצית. אני חושבת שזה חשוב לכולם, נשים וגברים כאחד, שהקול הנשי יהיה חלק משמעותי ושווה במרחב הפוליטי והניהולי".

איך את מתייחסת לעובדה שעדיין יש מעט נשים בתפקידי מפתח?
"אני נותנת דוגמא אישית ומודלינג, התמודדתי למועצה שלנו ולראשות העיר, ואני אישה נשואה עם ארבעה ילדים, ואם אני יכולתי – כולן יכולות. בראשון לציון היום יש מעל שליש נשים במועצה ומעל מחצית נשים בכירות בעמדות הניהול. שוויון צריך להיות המובן מאליו ומצער אותי שאני עדיין המ"מ הראשונה מאז חנה לוין ונבחרת הציבור הבכירה ביותר בשפלה. זה לא צריך להיות כך. מוכח במחקרים שחברות וארגונים שבהם יש נשים סביב שולחנות קבלת ההחלטות מנוהלות טוב יותר ועם יותר הצלחות כלכליות, וזה נכון לטעמי גם לערים ומדינות. אני רואה את הנשים במועצה שלנו ואת הנשים הבכירות בתפקידי מפתח בעירייה, וכולן עובדות במסירות והצלחה לא פחות ואולי יותר מגברים. בקרוב יש בחירות מקומיות, ורשימות לא שוויוניות – זה פשוט לא לענין. אז נשים תמיד מתלבטות יותר אם הן יכולות ומתאימות, ואני אומרת להן כן. אתן בוודאי מתאימות לא פחות מגברים וחשוב עבורכן ועבור כולנו שתתקדמנה ותהיינה סביב שולחנות קבלת ההחלטות. הקול שלכן חשוב. תתמודדו למשרות ומכרזים, רוצו, ותצליחו".

בעוד פחות משנה תתקיימנה הבחירות המקומיות, את מתכוונת להתמודד שוב לראשות העיר?

"אני עומדת בשורה אחת עם ראש העיר, רז קינסטליך ואין לי רצון להתמודד לראשות העיר בבחירות הנוכחיות. אני ורז עובדים בשיתוף פעולה מוצלח ואין סיבה לערער את זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר