שולחנות עגולים של המרכז לצדק חברתי, באדיבות מרכזים לצדק חברתי
שולחנות עגולים של המרכז לצדק חברתי, באדיבות מרכזים לצדק חברתי

חולות ראשון, חינוך למיניות בחטיבות, ועוד: על זה ידברו בקרוב בשולחנות עגולים בראשון לציון

המרכז לצדק חברתי בראשון לציון מסיים בימים אלו את המחזור העשירי של תכנית ההכשרה לשינוי חברתי. עכשיו עוברים לתכל'ס

פורסם בתאריך: 8.3.23 12:47

המרכז לצדק חברתי בראשון לציון מסיים בימים אלו את המחזור העשירי של תכנית ההכשרה לשינוי חברתי. בחודשים האחרונים עברה קבוצת תושבים ותושבות סדרת מפגשים שבועיים, במהלכן נפגשו עם מומחים ומומחיות תוכן בתחומי כלכלה וחברה, התכנון העירוני, מנגנון השלטון המקומי, עם צוותי ארגונים חברתיים מובילים נוספים שפועלים בעיר ורכשו כלים מקצועיים להובלת תהליכי שינוי חברתי במסגרת סדנאות ייעודיות. עם תום ההכשרה המעשית, החלו הבוגרים והבוגרות בתהליך ייזום פרויקטים בתחומי החינוך, התחבורה והסביבה – ליצירת שינוי מדיניות ולטובת הקהילה. לאחר תהליך אפיון ומחקר בשלושת התחומים, הקבוצה מארגנת אירוע שולחנות עגולים לקהל הרחב שמטרתו לייסד קבוצות פעולה של תושבי ותושבות העיר אשר יקדמו שינויי מדיניות בתחומים הללו.

באירוע יתקיימו מעגלי שיח בארבע נושאים: שמורות טבע בחולות ראשון (מטווח 24), חינוך למיניות מטיבה בגילאי חטיבות ביניים, שיפור שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים, ותחבורה ציבורית בשבת.
בשולחנות יתקיים דיון על האתגרים השונים בעיר, על דרכי פתרון אפשריות – ובהם גם יציגו הבוגרים/ות את הפרויקטים שהם רוצים לקדם בעיר. האירוע פתוח לכלל תושבי/ות העיר, ויתקיים ביום שני הקרוב, 13.3, בשעה 20:00 במועדון קאלצ'ר ברוטשילד פינת ז'בוטינסקי. ניתן להירשם לאירוע בקישור הבא: https://l-p.site/rishon_meet

 

 

 

אופיר דקל, מנהל המרכז לצדק חברתי בראשון לציון, אמר: "מנהיגות תושבים היא דבר הכרחי לעיר גדולה כמו ראשון לציון, וזהו גם האני מאמין שלנו במרכז לצדק חברתי בעיר. אין לי ספק שהנושאים שנבחרו על ידי משתתפי התכנית יהיו נושאים משמעותיים ויקודמו בטווח הקצר והארוך. ראשון לציון ללא ספק זכתה בתושבות ותושבים מעורבים ואכפתיים, שעכשיו גם קיבלו ידע, נטוורקינג וכלים לפעולה".

"המרכזים לצדק חברתי" היא תנועת שטח ארצית שמארגנת את הציבור הישראלי על ידי הקמת קהילות מקומיות של פעילים ופעילות. כיום פועלים שמונה מרכזים לצדק חברתי בערים שונות שמהווים בית לאלפי פעילים ופעילות. דקל: "בכל עיר אנחנו מקיימים תכניות הכשרה שמכשירות את האזרחים והאזרחיות להובלת שינוי מדיניות, מציידים אותם ואותן בכלים, מחברים עם שותפים ושותפות, בונים ובונות יחד חזון משותף ומקימים קבוצות שפועלות למען הנושאים שחשובים לתושבים ולתושבות. ככה אנחנו בונים תנועה ארצית שמקדמת מדינה שאזרחיה גאים וגאות לחיות בה ושמתקיימת לאור ערכי השוויון, הדמוקרטיה, והצדק החברתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר