משאית לניקוז מים צילום: דוברות ראשון לציון
משאית לניקוז מים צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

ימים סוערים: כך נערכו בראשון לציון לגשמים ולרוחות. האם יהיו הצפות?

אחרי הפוגה משמעותית בגשמים, מזג האוויר החורפי חזר הלילה והוא צפוי להימשך גם מחר. העירייה ניקתה קולטנים, תגברה צוותים בשטח וגם רכשה משאבה מיוחדת

פורסם בתאריך: 31.1.23 10:25

אחרי הפוגה משמעותית בגשמים ומזג אוויר יבש וחם מהרגיל, החורף חזר הלילה. לאחר חצות (בין שני לשלישי) החלו לרדת גשמים, כשבמהלך הבוקר היום (שלישי) הגשמים מתחזקים והם יימשכו גם מחר (רביעי). קיים חשש להצפות. מחר גם יתחזקו הרוחות בעיר והן צפויות להגיע ל-80 קמ"ש.

בעיריית ראשון לציון ובחברת המים העירונית "מניב ראשון" נערכו להתמודדות במספר צעדים, שכוללים בין היתר ניקוי וסריקה של למעלה מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק"מ של צנרת ניקוז במטרה למנוע סתימות והצפות. נציין, כי בשנים האחרונות נרכשו מכסי ביוב מיוחדים המיוצרים בגרמניה ומופעלים בטכנולוגיית לחץ המרימה אותם בשעת הצורך, זאת על מנת למנוע הצפות ביוב ותאונות דרכים.

כמו כן, תוגברו צוותים בשטח, הצוותים כוללים קבלן ביובית וטרקטור למקרה הצורך, ונרכשו משאבה מיוחדת האמורה לסייע בכושר ספיגת הניקוז העירוני, וכלובי קולטנים המונעים הצטברות עלים ולכלוך בפתחי הניקוז.

בנוסף, צוותי כוננות של מינהל איכות הסביבה תוגברו לצורך ניקוי ופינוי קולטנים, לצד תגבור צוותי הגיזום והיערכות לתרחישי נפילת עצים בשל הרוחות הסוערות. ניידות של החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון הוצבו באזורים שנחשבים לרגישים לגשמים, או כאלה שבשנים קודמות סבלו מהצפות.

 

פקחי החברה העירונית אף צוידו באמצעי הצלה, סירות וגלגלי הצלה, ציוד לפתיחת קולטנים וחליפות סערה, והם צופים בעשרות מצלמות המכוונות לצירים שבהם היו הצפות או שלוליות גדולות בעבר וערוכים להעניק מענה מהיר בכל מקרה של חילוץ לכודים, הצפות, קריסת ענפי עצים, חסימות כבישים ועוד.

נציין, כי במהלך השנה האחרונה בוצע תהליך מיפוי של אזורים רגישים בעת מזג אוויר גשום על בסיס מידע משנים קודמות. לצד המיפוי, נערכו תרגילים של כוחות ההצלה על מנת להיערך טוב יותר לאירועי גשם חזק במיוחד בפרק זמן קצר. מנהלי האגפים במינהל עברו הדרכות וריענון נהלים לקראת עונת החורף, כאשר הוגדרו משימות לעובדי העירייה ועובדי הקבלן לתגבור צוותי הכוננות לאירועים חריגים.

מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, אמר: "אחרי הפוגה משמעותית בגשמים, החורף חזר אלינו ואני מבקש מכל התושבות והתושבים לשמור על עצמם ולהיות זהירים. בעקבות שינויי האקלים חל בשנים האחרונות שינוי מהותי במופעי המשקעים במהלך השנה. משמעות הדבר היא כמויות גדולות מאוד של גשם בפרקי זמן קצרים יחסית. עם זאת, בכל התלוי בנו, עיריית ראשון לציון נערכה גם הפעם – כמו בפעמים הקודמות – למזג האוויר הסוער הצפוי ואנו פועלים בכל המישורים על מנת להבטיח את בטיחות התושבים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר