פחים טמונים בראשון לציון, צילום דוברות העירייה
פחים טמונים בראשון לציון, צילום דוברות העירייה

אטום יותר לריחות לא נעימים: החלה החלפת פחים טמונים ברחבי העיר | צפו

בעירייה מציינים כי בפחים הטמונים הישנים הורגשה עייפות החומר, כאשר חלקם כבר לא היו שמישים. כמו כן, בעירייה התקבלו תלונות רבות מצד תושבים על פתחם הצר של הפחים

פורסם בתאריך: 4.1.23 08:35

מינהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון החל לאחרונה בפרויקט החלפת הפחים טמוני הקרקע ברחבי העיר. הפרויקט יוצא לדרך לאחר שהסתיים בהצלחה מבצע הנחת פחים מונחי קרקע בשכונת רמת אליהו, תוך הוצאת הטמונים הישנים ואיטום כל פירי הפחים הטמונים בשכונה שהיוו מפגע תברואתי. בעירייה מציינים כי בפחים הטמונים הישנים הורגשה עייפות החומר, כאשר חלקם כבר לא היו שמישים. כמו כן, בעירייה התקבלו תלונות רבות מצד תושבים על פתחם הצר של הפחים ולכן הוחלט לצאת למכרז לאספקת פחים טמונים.

הפחים החדשים מאופיינים בחוזק, בפתח רחב, במנגנון בטיחות מציל חיים ובאיכות גבוהה. בראשון לציון יוחלפו כ-100 פחים טמונים המפוזרים כיום בכל חלקי העיר. בשבוע שעבר החל מינהל איכות הסביבה במבצע החלפת הפחים בשכונת נחלת יהודה ובמתחם הרובע – מתחם הבילויים במזרח העיר, וכאמור במהלך השבועות הקרובים צפויה להתבצע החלפתם של הפחים הטמונים בכלל שכונות העיר.

אחד היתרונות המשמעותיים של הטמונים החדשים הוא מנגנון הבטיחות שלהם: כאשר פותחים את המכסה על מנת להשליך את האשפה, מנגנון מיוחד סוגר את הפתח של הפח כך שלא ניתן ליפול לתוכו. רק לאחר שהאשפה מושלכת ה'רצפה' נפתחת והאשפה נופלת פנימה. יתרון נוסף נעוץ בעובדה שהפח הטמון אטום הרבה יותר לריחות לא נעימים.

 

 

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "החלפת הפחים טמוני הקרקע היא עוד שלב במהפכת הניקיון שאותה אנחנו מובילים ושכבר מורגשת ברחבי העיר. הפחים החדשים יהיו נגישים יותר, בטוחים יותר ואטומים יותר לריחות לא נעימים. כולנו שומרים על ראשון לציון נקייה ויפה הפחים החדשים שאנחנו מציבים בכלל שכונות העיר יסייעו לנו בכך".

מחזיקת תיק איכות הסביבה, קרן דנה: "החלפת הפחים היא בשורה חשובה ומבורכת ואני רוצה להודות למינהל איכות הסביבה בעירייה בראשותו של אילן רפאלי. זו אחת המשימות ששמתי לי כמטרה ולאחר עבודה מאומצת התחלנו בהחלפת הפחים הטמונים לפחים חדשים, בעלי טכנולוגיה מתקדמת שיסייעו במניעת מטרדים תברואתיים ובטיחותיים שהיו קיימים בפחים הקודמים. הפחים החדשים ייתנו מענה טוב יותר ויעיל יותר והם אסתטיים יותר. יחד נשמור על ראשון לציון נקייה ויפה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר