מסמסים בזמן נהיגה. צלום עמותת אור ירוק
מסמסים בזמן נהיגה. צלום אילוסטרציה עמותת אור ירוק

ובמקום השלישי: ראשון לציון עם 4,243 דוחות על שימוש בטלפון בזמן נהיגה

נתון מדאיג מאוד על המצב בכבישי ראשון לציון: אלפי דוחות נרשמו בעיר על שימוש בנייד במהלך נהיגה. הממוצע הארצי: 500 דוחות ביום

פורסם בתאריך: 20.12.22 10:19

177,440 דוחות נרשמו על ידי המשטרה בשנת 2021 לנהגים שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, קרוב ל-500 דוחות בכל יום בממוצע. כך עולה מנתוני משטרת ישראל שפרסמה עמותת אור ירוק. בהשוואה לשנת 2020 (שנת קורונה) נרשמה עליה של 20 אלף דוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי בשנת 2021. כאשר משווים את מספר הדוחות בשנת 2021 לעומת שנת 2019 ניתן לראות כי מדובר בנתונים די זהים.

הנתון המעניין והמדאיג מבחינת תושבי ראשון לציון, הוא כי העיר נמצאת במקום השלישי במתן דוחות לנהגים בגין שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה, עם 4,243 דוחות. אחריה חיפה במקום הרביעי עם 3,690 דוחות בשנת 2021 ורחובות סוגרת את החמישייה הראשונה עם 2,157 דוחות לנהגים שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה.

 

 

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "שימוש בטלפון הסלולארי הוא מכת מדינה. למרות מסעות הפרסום של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עדיין נהגים רבים מדברים בנהיגה עם הטלפון ביד, קוראים וכותבים הודעות או גולשים ברשתות החברתיות. הציבור מודע לסכנה שבשימוש בטלפון בזמן נהיגה אבל לא פוחד לשעות שימוש בטלפון כי הוא יודע שהסיכוי ששוטר יתפוס אותו הוא קטן מאוד. על שר התחבורה והבטיחות בדרכים להוציא לפועל את התכנית לצמצום הקטל בדרכים, שתוביל לחסכון של 50% בהרוגים בתוך חמש שנים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר