פח מיחזור צילום: דוברות
פח מיחזור צילום: דוברות

ראשון לציון נפרדת ממתקני איסוף הבקבוקים. אלו מתקנים ייעלמו מיד?

מנהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון החל בהוצאת מתקני איסוף הבקבוקים מהמרחב הציבורי בעקבות יישום חוק הפיקדון החדש. תושבים המעוניינים למחזר בקבוקים יוכלו לעשות זאת ברשתות השיווק ולקבל עבורם את דמי הפיקדון

פורסם בתאריך: 23.12.22 08:47

נפרדים ממתקני איסוף הבקבוקים: בעקבות חוק הפיקדון החדש, מינהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון החל השבוע  בהוצאת מתקני איסוף הבקבוקים מהשטחים הציבוריים ברחבי העיר.

איסוף המתקנים, אשר תפסו מקום במרחב הציבורי, מתבצע תוך תיאום עם המשרד להגנת הסביבה ובכפוף לחוק. בעירייה הוחלט להשאיר את המתקנים פרק זמן לאחר כניסת החוק לתוקף על מנת להעניק לתושבים זמן להסתגל לשינוי המאפשר קבלת פיקדון עבור הבקבוקים הגדולים. תושבים המעוניינים למחזר את הבקבוקים יוכלו לעשות זאת ברשתות השיווק ולקבל עבורם את דמי הפיקדון. באשר ליתר האריזות למיחזור – התושבים מתבקשים להשליך אותן לעגלות הכתומות המצויות בחדרי האשפה.

בשלב ראשון העירייה תפנה את מתקני האיסוף הסמוכים לבנייני מגורים בבנייה רוויה. באשר למתקני האיסוף הממוקמים בסמיכות לבתים צמודי קרקע – אלו יישארו במקומם בשלב זה על מנת לאפשר לתושבים להעביר אליהם בקבוקים ואריזות למיחזור, ועל מנת להמשיך ולשמור על איכות הסביבה ברחבי העיר. יצוין, כי העירייה ביצעה במהלך החודשים האחרונים פיילוט מיחזור ואיסוף אריזות אחת לשבוע מבתים צמודי קרקע באמצעות שקיות כתומות ייעודיות, וכיום שוקלת אם להמשיך בדרך זו, בין היתר על ידי הפצת סקר לתושבים המתגוררים בבתים אלו.

 

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אנחנו נפרדים ממתקני איסוף הבקבוקים, אבל ממשיכים לשמור על הסביבה ועל ראשון לציון נקייה. אני קורא לתושבות ולתושבים להמשיך למחזר ולהעביר את האריזות לעגלות הכתומות בחדרי האשפה. יישום החוק יאפשר לתושבים למחזר בקבוקים ולקבל זיכוי כספי ומיידי – כך שמדובר ברווח נקי גם לתושבים וגם לסביבה".

מחזיקת תיק המיחזור המשנה לראש העירייה, יפעת מאירוביץ יפת: "בעקבות יישום החוק החדש אנו משנים אמנם את אופן המיחזור, אך ממשיכים בפעולה החשובה הזו במלוא המרץ. נמשיך לפעול במגוון דרכים על מנת לאפשר לכלל תושבי העיר למחזר פסולת ולתרום לאיכות הסביבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר