במהלך דצמבר: עיריית ראשון לציון תציין את חודש המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

רקדנית פאראלימפית המוגבלת בניידות, אצן עיוור שרץ חצי מרתון ומשורר עם אוטיזם שכותב שירים באמצעות האייפד בלבד ועוד אנשים מעוררי השראה. בעיריית ראשון לציון יצאו בקמפיין שילוט חוצות מיוחד המשלב אנשים עם מוגבלות תחת המסר: 'לראות מעבר למוגבלות'

פורסם בתאריך: 4.12.22 15:41

לרגל חודש המודעות לשוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות, יצאו בעיריית ראשון לציון בקמפיין שילוט חוצות מיוחד שבמרכזו אנשים עם מוגבלות, תחת המסר: 'לראות מעבר למוגבלות'. בקמפיין השתתפו ויטל זינגר, רקדנית לטינית פאראלימפית המוגבלת בניידות; עידו כהן, מרצה, יוצר ושחקן, המתמודד עם חירשות ועיוורון; האצן העיוור אמנון טנבוש שרץ חצי מרתון; יונתן חנני יהודאי, משורר אוטיסט המתקשר רק באמצעות האייפד; וטטיאנה שמעונוב, אמנית בלונים כבדת ראייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בנוסף, לאורך כל החודש תקיים עיריית ראשון לציון, בהובלת אגף שיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי, מגוון רחב של פעילויות להעלאת המודעות לשוויון זכויות עבור אנשים עם מוגבלות. ביניהן, ההצגה "מושלמת" העוסקת בקבלת האחר; ערב זוגות בבית העם שבמסגרתו הורים לילדים עם מוגבלות ייצאו לדייט שאותו תארגן עבורם עיריית ראשון לציון במטרה לספק להם ערב חופשי וכיפי; סדנת בישול עם השף תום פרנץ – זוכה העונה השלישית של תוכנית הריאליטי מאסטר שף; מופע סטנדאפ של אבי גרייניק וצעירים עם מוגבלות; הרצאה קומית של תכלת גינס שמתמודדת עם אובדן השמיעה ומספרת בהומור על הקושי היומיומי וההתמודדות עם החירשות ועם הסרטן שבו לקתה באחרונה; וההצגה "בלי עין הרע" על התמודדותו מעוררת ההשראה של השחקן אסף בן שמעון, תושב העיר, עם אובדן הראייה ומסעו להגשמת חלום הבמה והתיאטרון.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "מחובתנו כחברה לפעול למען שוויון ושילוב אנשים עם מוגבלות בכל תחום ולהנכיח בפעולות יזומות את היותם חלק משמעותי בחברה. עיריית ראשון לציון פועלת לכל אורך השנה למען שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ומפתחת שירותים ומסגרות שמטרתן מימוש היכולות והכישורים שלהם. יש לנו מגוון רחב של שירותים מותאמים עבורם על מנת לסייע להם להשתלב ולהיות חלק משמעותי בעיר שלנו".

מוטי עג'מי, ממלא מקום וסגן ראש העירייה ומחזיק תיק המינהל לשילוב חברתי: "המינהל לשילוב חברתי פועל כל השנה למען אנשים עם מוגבלות. אנחנו מלווים את המשפחות והצעירים, מפתחים עבורם רצף שירותים וקשובים כל העת לצרכיהם. בראשון לציון ישנו רצף עשיר של שירותים למגוון מוגבלות – החל ממעונות יום שיקומיים, דרך מועדוניות שיקומיות, מרכזי תעסוקה ומרכזי יום ומגוון דירות בקהילה".

נזכיר, כי בשנה החולפת הוסיפה עיריית ראשון לציון תקנים להעסקת עובדים עם מוגבלות. כמו כן, אגף שיקום נכויות בעירייה פועל לאורך כל השנה לפיתוח והפעלת שירותים למען אנשים עם מוגבלות ובני משפחתם. החל מליווי סוציאלי, סיוע במיצוי זכויות, קבוצות תמיכה ופעילויות הפגה ייחודיות, ועד להפעלת מגוון מסגרות שיקומיות בקהילה כגון: מעונות יום שיקומיים, מועדוניות שיקומיות, מרכזי יום ותעסוקה, מועדונים חברתיים ועוד.

בכל קיץ מקיימת העירייה את ההפנינג 'אבטיח על גלגלים' בחוף הים – אירוע פתיחת הקיץ בחוף הנכים. בעיריית ראשון לציון אף הנגישו את חוף הים, כך שאנשים עם מוגבלות יכולים להיכנס עם כיסא הגלגלים או עם העגלות הייעודיות עד למים בזכות שביל סלול. בכל תחנות ההצלה יש עגלות לאנשים עם מוגבלות תנועה שניתן להשתמש בהן בחינם, זאת בנוסף לעגלות הנגשה ימיות שנמצאות אצל המצילים בחופים.

לפרטים נוספים, ניתן לפנות לאגף שיקום נכויות בוואטסאפ: 054-7418141.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר