אריה כהן
אריה כהן

הצעה לסדר: לפרק את חברת מני"ב בעקבות ההצפות בראשון לציון

חבר מועצת העיר אריה כהן, דורש לפרק את מני״ב בעקבות הגשמים האחרונים. מהעיריה נמסר :״ בשנתיים האחרונות ההיערכות המוקדמת של העירייה הוכיחה את עצמה ולא נראו מקרים חריגים בעיר בשל הגשמים״.

פורסם בתאריך: 29.11.22 09:19

"היום הוכח מעל לכל ספק – לחברת מני"ב אין זכות קיום", כך אומר הרב אריה כהן, חבר מועצת עיריית ראשון לציון, ודורש בהצעה לסדר שהגיש לפרק את החברה זאת בעקבות ההצפות והנזקים בסוף השבוע האחרון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אתמול, יום שני, הגיש יו"ר סיעת ש"ס וחבר האופוזיציה הצעה לסדר. את הצעתו הגיש הרב כהן בעקבות ההצפות הקשות שפקדו את העיר בסוף השבוע, שבמהלכן עשרות רכבים ובתים ניזוקו.

"כידוע לך (או לא, אני כבר לא בטוח שאתה מבין מה מתרחש מסביבך) ביום שישי, העיר שלנו ברגע נהפכה לתאומה של ונציה בגלל כמה דקות של גשם.אם זה לא היה מאד עצוב הייתי צוחק".

בהצעתו כותב כי "העיר הושבתה מלכת" וכי היערכות והכנה של חברת מני"ב (תאגיד המים העירוני, ד"ט) לקראת החורף, היו מצמצים את הנזקים "והמצב היה נראה הרבה יותר טוב".

"לצערי הרב ולצערם של רוב תושבי העיר – מני"ב (שאני הייתי בין המייסדים שלה בשנת 2000) פשטה את הרגל. היא כבר מזמן לא חברה שנותנת שירותים לתושבים, או מורידה מחירי מים, או מפתחת תשתיות, אדרבא – היא חברה בזבזנית של כספי הציבור במשכורות עתק לבכירים שלה. בקיצור, היום הוכח מעל לכל ספק שאין לחברת מני"ב זכות קיום במתכונת הנוכחית ולכן, לטובת התושבים בעירנו אני מציע הצעה דחופה לסדר למועצת העיר:

"מועצת העיר תקבל החלטה לפרק את חברת מני"ב ולהעביר אותה לאגף בעירייה. בזאת נחסוך מיליוני שקלים מהגבייה המשתוללת של החברה ונוכל להוריד מחירים ולהחזיר את הכסף לתושבים. צדק צדק תרדוף כבר אמרנו?!".

מהעירייה נמסר בתגובה: ״ביום שישי האחרון ירדו כמויות גשם חריגות בזמן של פחות מחצי שעה בראשון לציון, שמסתכמות ב-62 מ״מ גשר שירד בתוך העיר משישי בבוקר ועד שישי בלילה. עיריית ראשון לציון, על כל מנהליה ותאגיד המים מניב, נערכה מבעוד מועד לחורף הנוכחי וכבר בחודשים האחרונים, וכן בימים שלפני הסערה בשישי (יום רביעי), נוקו מרבית הקולטנים בעיר והושלמה היערכות.
לאחר ישיבה שהתקיימה בעירייה ביום ראשון עם כלל צוותי העירייה – התגלה כי הממטרים שירדו בפרק זמן קצר, גרמו לסחף פסולת בינוי וחול שסתם חלק מן הקולטנים וגרם להצפות. כבר במהלך הסופ״ש, צוותי מניב ביצעו שטיפה וניקוי מקיף של כלל הקולטנים בעיר. בשנתיים האחרונות ההיערכות המוקדמת של העירייה הוכיחה את עצמה ולא נראו מקרים חריגים בעיר בשל הגשמים״.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר