הפרקליטות דורשת: צווי הריסה לשש מסעדות על חוף ראשון לציון

אחרי המשרד להגנת הסביבה ופורום חופים, גם בפרקליטות תובעים את השטח על חוף ראשון לציון שעליו הוקמו המסעדות

פורסם בתאריך: 25.10.17 17:09

הפרקליטות הגישה תביעות הנוגעות לשש מסעדות אשר הוקמו מבלי הסכמת רשות מקרקעי ישראל וזאת בניגוד לדין, במקרקעין המצויים בתחומי חוף הים בראשון לציון: מסעדת 4*'4, בריזה על הים, החוף השקט, לה מר, וניס ביץ והחוף הדרומי. התביעות הוגשו בהליך "סדר דין מקוצר", בו לנתבע אין זכות קנויה להתגונן ועליו לקבל את רשות בית המשפט.

הטענה המרכזית בתביעות שהוגשו נגד בעלי ומפעילי המסעדות, כי אלו מעולם לא קיבלו מרשות מקרקעי ישראל השראה או זכות לשימוש בקרקעות, ובמידה וקיבלו מגורם אחר הרי שהדבר נעשה בחוסר כל סמכות, ולכן השימוש מבוצע תוך שלילת זכותה של המדינה במקרקעין והסגת גבול, וכתוצאה מכך – שלילת ההנאה והשימוש של הציבור מחלק זה של רצועת החוף, שלא כדין.

עוד נטען כי הנתבעים הקימו שלא כדין, על מקרקעי ייעוד בבעלות המדינה וללא הסכמה מטעם הרשות, מבנים שונים וריהוט, אשר גרמו לפגיעה בזכות הציבור למעבר חופש ובסביבה החופית.

הפרקליטות מציינת, כי בהליך משפטי שנוהל בין הצדדים התברר לה כי בשנת 1994 עיריית ראשון לציון חתמה עם חלק מהנתבעים על הסכם להקמת והפעלת המזנונים למרות שבאותה תקופה לעירייה לא היתה זכות במקרקעין. "כעולה מהוראות ההסכם, וכן על פי נוסח המקרקעין, ידעו הנתבעים באופן מפורש כי לעירייה אין זכות חכירה במקרקעין. חרף האמור, המשיכו הנתבעים להחזיק שלא כדין במקרקעין, ובעזות מצח בוטה אף ניכסו לעצמם, במהלך השנים שטחים נוספים מהחוף וזאת במטרה למקסם את רווחיהם על חשבון הציבור".

כלפי חלק ממבני המסעדות הוצאו בעבר צווי הריסה על ידי המשרד להגנת הסביבה, מכוח חוק שמירת הסביבה החופית. ביהמ"ש דחה את בקשת הנתבעים לביטול לצווים, תוך שקבע כי הנתבעים "הקימו והעמידו, שלא כדין, על מקרקעי ייעוד בבעלות מדינת ישראל, וללא הסכמה מטעם מדינת ישראל, מבנים, שמשיות וכסאות תוך פגיעה ממשית בסביבה החופית.

התביעות והצווים שהוגשו היום (רביעי) מהווים חלק מפעילות 'פורום חופים' שבמסגרתו מרכזת הפרקליטות מאמצי אכיפה נגד תופעות השתלטות גורמים פרטיים על חופי הים במטרה להחזיר את חופי הים, משאב טבע מרכזי ומצומצם במדינת ישראל, חזרה לידי הציבור.

במקביל להגשת התביעות לסילוק יד הגישה המדינה בקשות לפיצול סעדים, באופן שיותר לה בהמשך לתבוע דמי שימוש ראויים בגין השימוש במקרקעין. התביעות הוגשו באמצעות עוה"ד אילת גופמן ואריאל נתן מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), ונועה בר-צבי מהיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר