ולד קפוסטין צילום: עצמי
ולד קפוסטין צילום: עצמי

ראשון לציון: האם העירייה תציב ביוזמתה עץ אשוח במהלך הנובי גוד?

מה הסיכוי שהשנה, בניגוד לשנים עברו, העירייה תציב עץ אשוח במרכז העיר לרגל הנובי גוד? לא ברור. ולד קפוסטין, פעיל חברתי, מוחה על כך שהעירייה קיימה אירועי גאווה, אבל לא מוכנה להציב עץ אשוח: "זו צביעות, אפליה או גזענות". העירייה: "נכבד ונחגוג באהבה את הנוביגוד, עם שילוט חוצות ואירועים רבים לרגל השנה החדשה"

פורסם בתאריך: 24.11.22 18:56

כמדי שנה, גם השנה עולה לדיון ציבורי נושא הצבת עץ האשוח. ולד קפוסטין, פעיל חברתי, פנה בימים האחרונים לייבגני ברחמן, מחזיק תיק הקליטה בעירייה, וביקש את התערבותו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במכתב שעותקים ממנו נשלחו גם לרז קינסטליך, ראש העירייה, ולחברי הנהלת העיר, מזכיר קפוסטין כי בשנה שעברה מקסים בביצקי, סגן ראש העירייה, יזם הצבת עץ אשוח במימון תרומות של בעלי עסקים. קפוסטין מבקש כעת כי הצבת העץ תהיה בחסות העירייה ולא במסגרת יוזמה פרטית.

"שנה אחרי שנה אני פונה לגורמים שונים בעירייה בנושא הצבת עץ אשוח בעיר וחגיגות נובי גוד. המטרה היא שזה יעשה בחסות העירייה ולא בצורה מחתרתית או כל מיני יוזמות פרטיות כאלה או אחרות. תושבים רבים בעיר מעוניינים בכך, וביניהם מגזר שלם של דוברי רוסית, יוצאי ברית המועצות לשעבר".

קפוסטין מבין כי הנושא שנוי במחלוקת ומציג את אירוע הגאווה שהתקיימו לפני מספר חודשים בעיר. "השנה, עיריית ראשון, כמו גם בשנים הקודמות, חגגה את חודש הגאווה שכלל אירועים שונים, כולל אירוע מרכזי ברחבת העירייה". על חוסר רצונה של העירייה להציב עץ אשוח, הוא כותב: "שזו צביעות, אפליה או אפילו גזענות שאותו דבר שנעשה למען 'הגאווה' לא עושים בנוגע לחג נובי גוד…".
קפוסטין כתב לייבגני ברחמן: "אני פונה אליך בבקשה לדרוש הצבת עץ אשוח ברחבת העירייה בחסות העירייה, בדיוק כמו דרשה עמיתתך, חברת המועצה מטעם 'מרצ', אילנית הרוש, כאשר בניגוד לעמדת ראש העירייה עשתה הכל על מנת שאירועי חודש הגאווה יתקיימו וגם אירוע ברחבת העירייה! הציבור מזמן אמר את דברו. אין ספור סקרים מעידים על כך שתושבים רבים בעיר מעוניינים בהצבת עץ אשוח וחגיגות נובי גוד כפי שעושים בערים אחרות".

"אם את חג הלה"טבים ניתן היה לעשות ברחבת העירייה, כולל הצבת דגלים, עמדות פעילות שונות וכדומה, אין שום סיבה שבאותו מקום בדיוק לא יוכל להיות מוצב עץ אשוח ודברים נלווים לכך".

 

העירייה מסרה: "מאחר ו-ולד קפוסטין הוא נציג של סיעת ש״ס בוועדות העירייה, נשמח לקבל את התייחסותו של ראש סיעתו חבר המועצה אריה כהן באשר לסוגיית עץ האשוח. ללא קשר – כמו בכל שנה, העירייה תכבד ותחגוג באהבה יחד עם תושבות ותושבי העיר דוברי הרוסית את הנוביגוד, עם שילוט חוצות ואירועים רבים לרגל השנה החדשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר