עוד אור ירקוני, צילום - עידן גרוס
עוד אור ירקוני, צילום - עידן גרוס

בעקבות הודעות ספאם: מועדון בראשון לציון יפצה 10,000 איש בכ-700,000 שקל

פסק דין שניתן בעקבות תביעה ייצוגית מחייב את המועדון לפצות את 10,000 הפונים הראשונים שקיבלו הודעות SMS שיווקיות מטעם המועדון ללא אישור

פורסם בתאריך: 22.9.22 08:26

פסק דין של בית המשפט המחוזי בלוד, חייב את הבעלים של אחד המועדונים במוכרים בעיר לפצות 10,000 איש שקיבלו הודעות ספאם בSMS  ללא הסכמתם, בעלות תוכן שיווקי. מדובר בתביעה ייצוגית שהגיש משרד עו"ד ירקוני, שגב, אלדר בשמם של הנמענים, להם פסק בית המשפט בראשות השופט רמי חיימוביץ, הסדר פשרה שמגיע לכ-700,000 שקל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הודעות הSMS  הופצו על ידי יח"צנים שהעסיק המועדון לצרכי שיווק ונשלחו על פי רשימות המבלים שברשותם וללא רשות הנמענים. הערכת כמות הנפגעים הפוטנציאלית התבססה על היקף הפניות שהתקבלו בנוגע למשלוח המסרונים ללא אישור והוערכה בהיקף של 10,000 איש.

הצדדים לעתירה העריכו את הנזק לכל חבר בקבוצה ב-50 שקל והסכימו כי סכום הפיצוי יעמוד על סך שבין 500,000 ל-630,000 שינתן לציבור בכל אחת מההטבות הבאות: משקה בחינם, כרטיס כניסה חינם לערב בילוי המתקיים במועדון. את ההטבה יקבלו 10,000 הפונים הראשונים. מאחר וההודעות נשלחו על ידי יח"צנים וקיים קושי לאתר את הנמענים עצמם, הוסכם כי ייפתח רישום לקבלת ההטבה, וכי המועדונים יסתפקו בקבלת הצהרה מהנרשמים כי קיבלו מסרון פרסומי. מימוש ההטבה יתבצע באמצעות פרסום הודעה שתצא מטעם החברה. על פי פסק הדין תשלם החברה סכום נוסף של 63,000ֶ שקל לקרן יחודית לפיצויים מתביעות ייצוגיות.

עו"ד אור ירקוני, שותף במשרד עו"ד ירקוני, שגב, אלדר מסר כי "ההליך ותוצאותיו מוסרים מסר ברור, תם העידן בו גופים יסחרו בפרטים האישיים של לקוחות ויטרידו אותם בפרסום ללא הסכמה. אנו מקווים שהסכומים הגבוהים שעסקים נאלצים לשלם יגרמו להרתעה הנדרשת וימנעו מקרים אלו בעתיד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר