מלחמת דת וקרב גרסאות: האם ש"ס וסיעת "מאמינים בראשון" מתאחדות?

יו"ר "מאמינים בראשון" סיכם עם תנועת ש"ס כי יסייע לה בבחירות הארציות. הרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס בעירייה, מיהר להכריז שהאיחוד בין הסיעות יהיה גם בבחירות המקומיות. שמואל ג'מיל מכחיש בתוקף. הרב כהן: הוא חזר בו מהסיכומים

פורסם בתאריך: 6.9.22 18:40

אף שהבחירות עתידות להתקיים בעוד למעלה משנה, המלחמות הפוליטיות בשיאן: בימים האחרונים מתנהל קרב גרסאות בין יו"ר סיעת ש"ס לבין יו"ר סיעת "מאמינים בראשון" סביב השאלה האם הם מתאחדים בבחירות המקומיות הבאות?


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הבוקר, יום שלישי, בחר חבר המועצה שמואל ג'מיל, יו"ר "מאמינים בראשון" להוציא הודעה לתקשורת ולהדוף את השמועות על אודות איחוד אפשרי, זאת בעקבות הודעה שפרסם הרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס, על שיתוף פעולה ביניהם."אבקש להודיע באופן ברור וחד: לא היו דברים מעולם והדברים שנכתבו מטעים ומהווים גנבת דעת של הציבור היקר המאמין והתמים בעירנו. הסיעות לא התאחדו ולא משתפות פעולה לא במישור הארצי ולא במישור המוניציפאלי ואין סיכום בין העומדים בראשם כלל".

אז מה עומד מאחורי הודעת הרב כהן על שיתוף פעולה? ג'מיל מסביר: "תנועת ש"ס הארצית פנתה לאחרונה באמצעות ח"כ חיים ביטון, מנכ"ל ש"ס, אליי כיו"ר סיעת 'מאמינים בראשון' בהיכרותה אותי שנים רבות כאיש ציבור ותיק, בשל הצלחתי בבחירות והיותי דמות מוכרת שקהל גדול תומך בה, וגם בגלל היותי איש ש"ס במשך שנים רבות ולאור הכבוד הגדול שלי לרבנו מרן זצ"ל, בעברי אף כיהנתי כיו"ר ש"ס בראשון לציון.

ביקשו ממני בכל לשון של בקשה שאני אעניק את תמיכתי בבחירות הארציות הגורליות שיערכו בקרוב, בהם ורק בהם ולא במוניציפלי העירוני.

לאחר פגישות שהתקיימו עם ח"כ ביטון הסכמתי לסייע לתנועת ש"ס הארצית בבחירות הארציות בלבד ללא קשר לבחירות בעיר שיתקיימו אי"ה בעוד כשנה וחודשיים".

ג'מיל מוסיף ומספר: "איין שנתתי את הסכמתי רק לש"ס הארצית. למרות שפנו אליי גם מעוד מפלגות ארציות וביקשו את עזרתי ושיתופי פעולה איתי וסירבתי ושוב הסכמתי היא ללא שום קשר לתחום העירוני והמוניציפלי וללא קשר לאריה כהן ותנועת ש"ס בעיר.

"אבהיר כי סיעתי ואני חלק מהקואלציה של ראש העירייה, רז קינסטליך, ותומכים בעשייתו למען הציבור התורני בעיר. התנהלות הרב כהן הן בישיבות המועצה והן בהתבטאויותיו כלפי ראש העירייה אינן מכובדות ומעבר לכך שאינן בבחינת 'דברי חכמים בנחת נשמעים'. הרי הם בגדר כפיות טובה וכו' ואין להאריך בדבר המצער. לכן אין שום סיכוי שאחבור לאריה כהן בשום דרך ובשום צורה!

כל אמירה אחרת  בנושא המדובר הינה אמירה שקרית ומטעה ומטרתה להטעות את הציבור".

הרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס, מה גרסתך?

"סוכם בין ג'מיל לתנועת ש"ס הארצית בהסכמתי המלאה, כי ג'מיל ופעיליו יפעלו בבחירות לכנסת הקרובה להצלחת תנועת ש"ס ויעשו ככול אשר יוכלו להשפיע על בוחריהם להצביע ש"ס לכנסת. קיוויתי ששיתוף הפעולה במישור הארצי יניב גם אחדות במישור המוניציפלי והוצאתי על כך הודעה משמחת לציבור הפעילים של ש"ס בעיר.לצערי הרב, נראה לכאורה מההודעה שג'מיל הוציא כי רז קינסטליך יצא מדעתו מעצם הרעיון שג'מיל ואריה כהן יתאחדו בעיר, והוא הפעיל את כל הכוחות המשפיעים על ג'מיל לחזור בו מהסיכום שסיכמנו רק יום אחד לפני".

לא הבנתי. סיכמתם שהסיעות יתאחדו גם בבחירות המקומיות?

"לצערי שוב ג'מיל חוזר בו מסיכומים שמסכמים איתו והדברים מדברים בעד עצמם עם מי יש לנו עסק. זה לא סוד שאני בעד אחדות בין כל הגורמים הדתיים בעיר ויש לנו פוטנציאל להגיע לארבעה וחמישה מנדטים באם נתאחד. אני לא נבהל מזה שג'מיל חזר בו שוב מהרצון להתאחד ולמרות זאת אני עדיין אופטימי, מקווה ופועל הלאה לנסות לעשות אחדות בעיר בכל זאת"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר