שיתוף הפעולה בין עיריית ראשון לציון ללובלין נמשך: רשת כותר ראשון תסייע בהקמת אוסף ספרי עברית בספרייה הבינלאומית בעיר הפולנית

סדקים ביחסים בין ישראל לפולין? בעיריית ראשון לציון דווקא מחזקים את הקשר עם העיר התאומה לובלין. במסגרת היחסים החמים, מסייעת רשת כותר ראשון בהקמת אוסף ספרי עברית בספרייה הבינלאומית בלובלין. סגני ראש עיריית לובלין אף צפויים להגיע לראשון לציון במהלך חודש ספטמבר לקונצרט מיוחד.

פורסם בתאריך: 25.8.22 12:08

עיריית ראשון לציון ממשיכה להדק את קשריה עם הערים התאומות, אחת מהן היא העיר הפולנית לובלין שמקיימת יחסים חמים עם ראשון לציון מזה כ-20 שנה. לאחרונה פנתה הספרייה הבינלאומית בלובלין לעיריית ראשון לציון בבקשה לסיוע בפרויקט חדש המוקם בימים אלה בספרייה הפולנית. במסגרת הפרויקט, מוקם אגף חדש בספרייה הכולל ספרים מערים תאומות. ברשת כותר ראשון התגייסו למשימה ובחרו בקפידה רבה כ-200 ספרים בעברית העוסקים בספרות מקור קלאסית לילדים ולמבוגרים. ספריהם של לאה גולדברג, נתן אלתרמן, שלמה אבס, דתיה בן דור, דויד גרוסמן, א"ב יהושע, דבורה עומר, ועוד רבים וטובים נארזו ונשלחו לספרייה בלובלין.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הספרים מוינו לפי הז'אנרים השונים, וכן הורכב קטלוג שיסייע לספרייה בלובלין בקטלוג הספרים ובמערכת ניהול הספרייה שעמה הם עובדים. למעשה, עיריית ראשון לציון היא הראשונה שסיפקה לספרייה הבינלאומית בלובלין את הספרים, והספרים בעברית שנשלחו יהיו הראשונים באגף החדש בספרייה הפולנית.

שיתוף הפעולה הוא יוזמה של המחלקה לקשרי חוץ בעיריית ראשון לציון. כזכור, בעוד מספר שבועות, במהלך חודש ספטמבר, יתקיים בעיר קונצרט של התזמורת הסימפונית ראשון לציון, וכן מקהלות לובלין ומינסטר הגרמנית. הקונצרט יציין את ברית הערים התאומות בין שלוש הערים ויהיה חלק מחגיגות ה-140 של ראשון לציון. לקונצרט שיתקיים בעיר יגיעו שני סגני ראש עיריית לובלין.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "שיתוף הפעולה הפורה בין עיריית ראשון לציון לעיריית לובלין נמשך. מיד עם בקשת הספרייה העירונית בלובלין נרתמנו לכך, ואני שמח שהמשלוח שלנו יפתח את האגף החדשה בספרייה. עשרות אלפים מיהודי העיר לובלין נספו בשואה, והספרים בעברית שהעברנו הם עוד ניצחון קטן של העם היהודי. עיריית ראשון לציון תמשיך לשמור על קשרים הדוקים עם הערים התאומות".

נועה מיכאלי-לוי, מנהלת רשת כותר ראשון: "רשת כותר ראשון גאה להיות שותפה פעילה בהקמת אוסף הספרים בעברית בספרייה הבינלאומית של העיר התאומה לובלין שבפולין. אנו מקווים כי בהמשך נקיים שיתופי פעולה מקצועיים בתחום הספריות הציבוריות עם ערים תאומות נוספות של ראשון לציון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר