צילום: דן בדולסקו
צילום: דן בדולסקו

יוסי ג׳רופי: ״אתה יודע שאתה עושה טוב בעולם הזה״

טקס פתיחת המכביה המרשים שאליו הגיע לראשונה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כלל גם רגע מיוחד אליו הוזמנו נציגי עמותות וארגונים חברתיים. יוסי ג'רופי, שמתנדב ב"פתחון לב" מימיו הראשונים של הארגון כבר 25 שנים, ייצג את הארגון באירוע: "כבוד עצום. זה לא מובן מאילו שבחרו בנו להעלות על נס את פועלם של הארגונים החברתיים".

פורסם בתאריך: 24.7.22 17:49

ללא ספק, טקס פתיחת המכביה שנעבר באצטדיון טדי בשבוע שעבר היה אירוע מיוחד במינו עם השתתפותו של לא אחר מאשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לצד נשיא המדינה, יצחק הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד לעייני 30,000 צופים נלהבים.

הטקס כלל אירועי זיכרון לציון 50 שנה לטבח י”א חללי מינכן ו-25 שנה לאסון גשר המכביה והופעות של עדן בן זקן וסטטיק ובן אל. בנוסף, מי שהחזיקו את דגלי ישראל במהלך הטקס וצעדו היו הם נציגים של מספר ארגונים חברתיים, ביניהם יוסי ג'רופי שייצג את ארגון "פתחון לב".

ג'רופי, 44 נשוי + 2, עוסק כחוקר תאונות דרכים במשטרת ישראל. הוא יליד ראשון לציון ומוותיקי המתנדבים בארגון ופעיל בו 25 שנים. הוא משנע סלי מזון ועומד בחלוקת מזון במרכז הסיוע של הארגון במתחם "חונים קונים" בראשון לציון במסגרת התנדבותו. "אני מתנדב בפתחון לב עוד לפני שהארגון החל לפעול כעמותה באופן רשמי, ממש מימיו הראשונים. מספר ג'רופי ומוסיף "התאהבתי בנתינה, בעזרה לאנשים –  אתה רואה שהאנשים שמגיעים באמת זקוקים לסיוע הזה, אתה משמח אותם, אתה יודע שאתה עושה טוב בעולם הזה, מעבר לעבודה מעבר לשגרה. זה עושה טוב בנשמה אנשים לא מבינים את הסיפוק שיש בדבר הזה."

צילום: דן בדולסקו

צילום: דן בדולסקו

איך הרגשת להשתתף בטקס פתיחת המכביה, למול כל הצופים באצטדיון לרבות הדמויות הבכירות?

"היה מאד מרגש. בכלל, בכל הימים שקדמו לטקס כבר היו לי פרפרים בבטן. זאת גאווה מטורפת שקשה לתאר במילים וחיכיתי לרגע הזה הרבה זמן. זה פשוט כבוד עצום. "

מה אתה חושב על כך שמדובר בפעם הראשונה במסגרת טקס פתיחת משחקי המכביה שאליו מוזמנים נציגים של הארגונים החברתיים?

״בהחלט צריך לומר מילה טובה למכבייה ולתנועת מכבי העולמית על כך שבחרו בנו – העמותות והארגונים שמסייעים לקהילה וכל אחד בתחומו, בכדי להעלות על נס את פועלנו. זה ממש לא מובן מאילו. אני מאד שמח שבחרו ב"פתחון לב" להיות אחד מאותם 8 הארגונים הללו. הציבור צריך להבין ש"פתחון לב" הוא ארגון שנותן הרבה יותר מאשר מחלק סל מזון למבקשי הסיוע. מעבר למענה המיידי, לארגון יש תוכניות לטווח הבינוני ולטווח הארוך בכדי להוציא משפחות ואנשים ממעגל העוני. את התוצאות אנחנו רואים לאחר תקופה וחשוב שאנשים יידעו את זה. המדינה צריכה להכיר ב"פתחון לב" כארגון לאומי ולתמוך בו באופן הזה, עד שבאמת נצליח להוציא כל משפחה וכל אדם ממעגל העוני".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר