חברת מועצת העיר אילנית הרוש (צילום: פוטו גדי, שגיא פלדמן)
חברת מועצת העיר אילנית הרוש (צילום: פוטו גדי, שגיא פלדמן)

אילנית הרוש: ״אי אפשר אפילו לתאר כמה מאמץ הושקע מצדי בכך שמצעד הגאווה ייצא לפועל״

בעוד פחות משבועיים יצא לדרך שוב מצעד הגאווה בעיר, אילנית הרוש, מחזיקת תיק הקהילה הלהטב״ית שנלחמה על קיומו מספרת בראיון על העבודה מאחורי הקלעים למרות רעשי הרקע ועל הרגעים בהם חשבה שאולי זה לא ייצא לפועל

פורסם בתאריך: 6.6.22 13:25

שלוש וחצי שנים עברו מאז שאילנית נכנסה נכנסה לתפקידה במועצת העיר מטעם מרצ, היא קיבלה לידיה את תיק בריאות הציבור ותיק הקהילה הלהטבי״ת והביאה איתה משב רוח רענן לתפקיד שעל פניו נראה משמים למדי


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


״מזה כ 15 שנה שהמפלגה לא היתה מיוצגת במועצת העיר. מרגע היבחרי למועצת העיר החזקתי בתיק קהילת הלהט"ב ותיק בריאות הציבור. חשוב לציין שלא היה קיים תיק קהילת להט"ב לפני. אני דרשתי וקיבלתי אותו". כמו כן גם ועדה עירונית לא הייתה בנושא וביקשתי להקים ועדה עירונית כשאני מכהנת בה כיו"ר הוועדה״ היא מספרת בראיון ל״השקמה ראשון לציון.

אלו התיקים שחשבת שתטפלי בהם?
״הבריאות והקשר עם קהילת הלהט"ב הם שניים מנושאי הדגל של מרצ. גם בממשלת ישראל התיק הבכיר של המפלגה הוא משרד הבריאות, שמחזיק חברי השר ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ. הגעתי למשא ומתן הקואליציוני בין היתר עם הדרישה לטפל בנושאים הללו ואני שמחה שקיבלתי אותם תחת אחריותי״.

בשבועות האחרונים עמלה הרוש מאחורי הקלעים על קיומו של מצעד הגאווה בעיר, ולמרות שהיה נראה שמדובר בקרב אבוד מראש, היא הצליחה לגרום לכל הנוגעים בדבר לקיים אותו.

ניכר שהשקעת הרבה זמן על מנת שהמצעד ייצא לפועל. חשבת שזה יצליח?
״אי אפשר אפילו לתאר כמה מאמץ הושקע מצדי בכך שהמצעד ייצא לפועל. החל מדברים לוגיסטיים, כמו נושא עלויות האבטחה ועד לגורמים פוליטיים שמתיימרים לייצג חלק מהחברה החרדית שניסו לעשות הכל כדי לכפות את ביטולו. אני יודעת שלהגיד שהיו רגעים מעטים שחשבתי שאכשל זה מתבקש ונשמע דרמטי, אבל המציאות היא שתמיד ידעתי שזה יצליח. מהסיבה הפשוטה שכשהחלטתי להיות חלק מהקואליציה, היו כמה דברים שידעתי שלא אהיה מוכנה להתפשר עליהם. גם ראש העירייה רז קינסטליך יודע את זה ולשמחתי הוא יודע לתת לי בסוף את מה שצריך כדי לעבוד למען הקהילה ולהתעלם מרעשי הרקע״.

ספרי על מאחורי הקלעים של העבודה על המצעד השנה?
״לא רבים יודעים זאת, אבל חלק גדול מהעלויות של מצעד הגאווה הן על האבטחה. אז חלק גדול ממה שקורה מאחורי הקלעים זה גם המשא ומתן על העלויות האלה. לשמחתי, עובדים איתי שותפים נפלאים ומקצועיים שלוקחים חלק יחד איתי בתכנון כל פרט ופרט במצעד ובארועים. זה הזמן גם להודות להם. לראש מינהל קהילה איריס ארונין, למנהל מתנ"ס שיכוני המזרח נועם דרסינובר ולרכזת קהילת הלהט"ב מור קרול. כמובן, שלאורך כל השנה, ובוודאי שלפני המצעד, יש את החברים והחברות הנפלאים והנפלאות של ועדת להט"ב העירונית ואת פעילי ופעילות מקהילת הלהט"ב שחווים את דעתם על כל פרט ופרט ומציעים הצעות. קיימתי מס' ישיבות בנושא בשיתוף עם כל הנוגעים בדבר״.

איך את מרגישה עם העובדה שהעיר נבחרת כבר בפעם השלישית כעיר שטובה ללהט"בים?
זאת כבר הפעם השלישית שאנחנו מככבים במקומות הראשונים במדד הערים הגאות של הקהילה למען הלהט"ב. אנחנו כל שנה מקבלים תעודת הוקרה על כך ואני אף מוזמנת לבית הנשיא לטקס המכובד. זה ממלא אותי בגאווה, אבל גם לא מפתיע אותי. אני יודעת בדיוק כמה הצלחתי לדחוף שיושקע בקהילה המקסימה שיש לנו בעיר. זאת לצד העובדה שראשון לציון היא עיר ליברלית ופלורליסטית שמחבקת מגוון רחב של אוכלוסיות. נכון שלפעמים אנחנו רואים ושומעים מעשים וקולות לא נעימים, כמו חלק מהקריאות נגד המצעד השנה שהושמעו על ידי אנשים מסוימים, ביניהם גם חבר מועצה מהאופוזיציה, אבל בדיוק בשל כך המצעד ממשיך לצעוד.

איך את מתמודדת עם להט"בפוביה ברשת?
״בעיקר באמצעות התגובות הראויות. אני חושבת שכיום הרוב תומך בקהילה. כשאני נתקלת בלהט"בפוביה ברשת, התשובה היא דווקא להדגיש את הכבוד הגדול שאנשים רוכשים לקהילה. כדי לחזק את הרוב התומך. ואם צריך, אני גם לא מהססת לפנות לכל מי שיכול לעזור ולדרוש שייכנס לתמונה באופן מיידי״.

ולסיכום, מה בעינייך הוא ההישג הכי משמעותי שלך בקדנציה הנוכחית? על מה את מצטערת?
״בהקשר לתיק קהילת הלהט"ב, ההישגים המשמעותיים עד כה שינוי טפסי רישום בבתי הספר ובגני הילדים מאם לאב להורה והורה. כמובן הישג אדיר נוסף וחשוב הוא השקת תעודות הזוגיות. תושבי ותושבות העיר יכולים ויכולות לקבל הכרה דומה לזו של זוג נשוי או ידועים בציבור בכל הנוגע לזכויות העירוניות שלהם. כל מה שצריך לעשות זה להירשם במאגר תעודות הזוגיות שמאפשר גם לבני זוג מאותו המין לקבל הכרה. זה נושא שהיה לי חשוב מאוד לקדם, הוקמה ועדה בנושא שהיו גורמים שניסו לחבל בה, אבל יחד עם ראש העירייה הוצאתי זאת לפועל.
בבריאות הציבור, אני גאה שמדי שנה אנחנו מקבלים הכרה מלאה ממשרד הבריאות, כחלק מתוכנית אפשריבריא, של עיר מצטיינת ומקדמת בריאות. לגבי להצטער, אני לא מצטערת על דברים שאני עושה או מנסה לעשות. הכל בסופו של דבר מתוך הכוונות הכי טהורות שיכולות להיות״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר