ראשון לציון זוכרת: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בראשון לציון

עיריית ראשון לציון תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה עם טקסים ואירועי זיכרון מיום רביעי בערב. ביום חמישי בבוקר יתקיים ברחבת בניין העירייה טקס "לכל איש יש שם".

פורסם בתאריך: 26.4.22 16:14

מחר (רביעי) יצוין ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה עם שלל טקסי ברחבי הארץ, וגם בעיריית ראשון לציון יתקיימו טקסים ואירועים. כמדי שנה, יתקיים מצעד "צועדים וזוכרים" בהשתתפות תלמידים, ניצולי שואה, וטרנים וחניכי אגף נוער וצעירים. הצעדה תצא מרחבת מוזיאון אגם, ברחוב מיש"ר, בשעה 17:45, עד לרחבת האנדרטה לזכר השואה והגבורה בצומת שדרות משה דיין והתקומה שם תתקיים עצרת החל מהשעה 18:45, אשר תועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של העירייה. תלמידים מקרית החינוך "רביבים" יבצעו בעצרת את מסכת "מסילות אל האבדון – שילוחים של היהודים בתקופת השואה".

במהלך הצעדה הרחובות ישראל גלילי, היקב, הסוכה וחסידי אומות העולם יהיו סגורים לסירוגין לתנועת כלי רכב. רחוב התקומה-משדה דיין עד לרחוב חסידי אומות העולם יהיה סגור לתנועה עד לסוף הטקס.

בשעה 19:30 יוקרן בבית העם הסרט "ונזכור" שעוסק במרד גטו ורשה מפי ז'וטה הרטמן. לאחר ההקרנה תיערך שיחה עם בנה חיים הרטמן. בשעה 21:00 תתקיים הקרנה מיוחדת בהיכל התרבות ע"ש מאיר ניצן של הסרט "הועידה" שעוסק בציון 80 שנה לועידת אנזה בה דנו על הפתרון הסופי. הכניסה לשני הסרטים בחינם, אולם הכניסה לסרט "הועידה" הינה בשריון כרטיסים מראש בקופות ההיכל 3701*; או באתר https://www.htrl.co.il/

ביום חמישי (28.4) בשעה 10:00 בבוקר יתקיים טקס מרכזי "לכל איש יש שם" ברחבת בניין עיריית ראשון לציון במעמד ראש העירייה, רז קינסטליך. במהלך היום תתבצע הקראת שמות קורבנות השואה במרכזי הנוער ובתנועות הנוער ברחבי העיר, וזאת בנוסף לטקסי הזיכרון.

לצד אירועים אלה, יתקיימו אירועי זיכרון בסלון. במסגרת פרויקט "פרח לניצול", הפועל במינהל לשילוב חברתי עם עמותת זיכרון בסלון, ייערכו בעיר מאות אירועים מסוג זה, במהלכם יסופרו סיפורם של השורדים ושל בני הדור השני. את האירוע המרכזי יארח ראש העיר והוא ישודר גם בעמוד הפייסבוק העירוני. באירוע זה תתארח שורדת השואה מגדה ברץ, תושבת העיר שנולדה בשנת 1929 בהונגריה. בזמן המלחמה הייתה מגדה בת 11 ושרדה את אושוויץ ומחנה ברגן בלזן. מגדה עברה את צעדת המוות וניצלה יחד עם אחותה, ולאחר המלחמה הגיעה לארץ ובנתה את ביתה בראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "רק אם נשמע ונשמיע נוכל לזכור ולהזכיר את מאורעות השואה. לזיכרון יש כוח עצום, וכשדור שורדי השואה הולך ונעלם התפקיד שלנו הוא להעביר את ההיסטוריה לדורות הבאים. בגיל שבו אני חייתי כנער נטול דאגות בראשון לציון, סבא אליהו נאלץ להיפרד מהוריו, חבר לפרטיזנים, התחבא ביערות ונלחם כל בוקר מחדש בגבורה ובאומץ על חייו ועל הישרדותו. אני מזמין את כל תושבי העיר לטקסים ולאירועי זיכרון בסלון על מנת לשמוע ולהכיר את הסיפורים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר