עיריית ראשון לציון חתמה ברית ערים תאומות עם קזון סיטי מהפיליפינים

בטקס שנערך הבוקר (רביעי) בבניין העירייה, נחתם ההסכם בין שתי הערים. בעבר הוקמה בראשון לציון אנדרטת דלתות פתוחות לרגל האומץ והאנושיות של העם הפיליפיני שקיבל בברכה פליטים יהודים בתקופה השואה. ראש העירייה

פורסם בתאריך: 6.4.22 12:35

נים, גונדר, דברצ'ן הן חלק מהערים התאומות של ראשון לציון, וכעת מצטרפת גם קזון סיטי מהפיליפינים. עיריית ראשון לציון קיימה הבוקר (רביעי) טקס חתימת ברית ערים תאומות עם העיר קזון סיטי מהפיליפינים. בטקס נכחו ראשת העיר קזון סיטי, ג'ו בלמונטה, שגריר הפיליפינים בישראל, מכיארוג אלברטו, שגריר ישראל בפיליפינים, אילן פלוס, קונסול של כבוד מטעם הפיליפינים בישראל, בועז וקסמן, וכן עובדי השגרירות הפיליפינית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "לראשון לציון יש לא מעט ערים תאומות, אבל לשיתוף הפעולה עם קזון סיטי יש לטעמי משמעות מיוחדת ומרגשת. בתקופת השואה ניצלו כ-1,200 יהודים לאחר שנשיא פיליפינים דאז פתח שעריו בפניהם. אני בטוח שנדע להעמיק את הקשרים בנינו גם בעת הנוכחית ולייצר שיתוף פעולה שיטיב עם שתי הערים, כפי שקורה בין המדינות".

הטקס נפתח בנאום של ראשת העיר קזון סיטי, ג'ו בלמונטה, ולאחר מכן נאם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ובירך את הנוכחים ואת שיתוף הפעולה בין הערים. בנוסף, איחל ראש העירייה למקבילתו הפיליפינית בהצלחה בבחירות שיתקיימו בחודש הבא.

מדינות ישראל והפיליפינים מקיימות קשרי ידידות עמוקים מזה שנים רבות. בתקופת השואה, כאמור, נשיא הפיליפינים, מנואל קזון שעל שמו נקראת העיר קזון סיטי, פתח שעריו בפני כ-1,200 יהודים והציל אותם. כאות הערכה וכסמל לידידות העמוקה ורבת השנים עם הפיליפינים, חנכה עיריית ראשון לציון בשנת 2009, את אנדרטת "דלתות פתוחות" – היחידה מסוגה בארץ – שעוצבה בדמות שלוש דלתות פתוחות המסמלות את האומץ והאנושיות של העם הפיליפיני שקיבל בברכה את הפליטים היהודים. כמו כן, הפיליפינים הייתה המדינה היחידה מבין מדינות אסיה שתמכה ב-1947 בתוכנית החלוקה של האומות המאוחדות, והכירה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר