ראשון לציון: במכון הרנטגן אבחנו חור בריאה והצילו חיים

שלמה אדנה הגיע למכון הדימות של מכבי בראשון לציון לאחר שחש דקירות וכאב בחזה. במכון אבחנו תופעה של חזה אוויר ודאגו לפינוי מהיר לבית החולים.  מפגש שהסתיים בניתוח חירום לתיקון חור בריאה

פורסם בתאריך: 30.3.22 15:13

"זה התחיל מתחושה לא נעימה של דקירות באזור החזה", מספר שלומי אדנה (36), שמתאושש בימים אלה מניתוח לסגירת חור בריאה. "בפעם הראשונה הדקירות נמשכו מספר מועט של דקות, החלטתי להתעלם והמשכתי בשגרת היום, אולם בפעם השנייה הכאבים והדקירות היו בלתי נסבלים ממש כמו סכינים. רופא המשפחה שלי שלח אותי מיד למכון הדימות לבדוק מה קורה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"שלומי הגיע אלינו כשהוא סובל מכאבים בחזה ולאחר בדיקה איבחנו שמדובר בתופעה של חזה אוויר", מסביר ניר אברמוביץ, מנהל מכון הדימות של מכבי בראשון לציון. "חזה אוויר או בשמו המקצועי פנאומוטורקס הוא מצב רפואי בו מצטבר אוויר בחלל שבין הקרום שעוטף את החלק החיצוני של הריאה, לבין הקרום שעוטף את החלק הפנימי של דופן בית החזה ובכך נמנע מהריאה להתרחב ולהתכווץ – להכניס אוויר ולהוציאו. לעיתים הלחץ גדול עד כדי כך שהוא מפריע ללב להתכווץ, מה שיכול להביא לסכנת חיים. במקרה של שלומי מדובר בחזה אוויר ספונטני, אולם תופעה כזאת יכולה  להיגרם גם מטראומה וחבלה קשה למשל מדקירת סכין".

"נאמר לי שאני סובל מתופעה שעלולה לסכן את חיי", נזכר שלומי. "לא נלחצתי כי הרגשתי שאני בידיים טובות ומקצועיות ואכן תוך זמן לא רב הגיע אמבולנס, שפינה אותי לבית החולים. שם הסבירו לי שמדובר בחור בריאה – תופעה שמצריכה טיפול מידי. הכניסו לי נקז שהיה אמור לסתום את החור שנותר ולאחר שזה לא עזר, הכניסו אותי ניתוח חירום לסגירת החור. בימים אלה אני מתאושש מהניתוח ומקווה בקרוב לחזור לשגרת החיים".

"לשמחתי הרבה, העובדה שבמכון הדימות גילו במיידי את התופעה, עשתה את ההבדל ולמעשה הצילה את חיי. אני מודה להם מאד ובהזדמנות זו אני קורא לכולם – אם אתם מרגישים כאבים – לכו להיבדק ואל תזניחו. לפעמים, כמו במקרה שלי – זה יכול להציל חיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר