פורים לבעלי מוגבלויות: כי גם להם מגיע

יוזמה מרגשת של חלי ברגר, אמא מיוחדת לשני ילדים עם אוטיזם, הילה לפידות, מנתחת התנהגות ומדריכת הורים המלווה את חלי ומשפחתה כבר 7 שנים וברוך אוזצ'קיר יזם ופעיל חברתי, בשיתוף עם עירית ראשון לציון

פורסם בתאריך: 6.3.22 09:52


בפורים הזה הם יוכלו לראשונה לחגוג גם הילדים ה"שקופים" ובגדול בזכות "TODOS" – מוסיקה לכולם – מדובר יוזמה מרגשת של שלושה אנשים צעירים : הילה לפידות, מנתחת התנהגות ומדריכת צוותים לחינוך מיוחד, חלי ברגר, אמא מיוחדת לשני ילדים עם אוטיזם אותם מלווה הילה מזה שנים וברוך אוזצ'אקיר יזם ופעיל חברתי עם רצון גדול לייצר פתרונות לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יחד אתם אגף הנוער והצעירים בקהילה בראשותו של סגן ראש העיר, איתי מתתיהו שהרים את הכפפה להפקת המופע ולהקת התפוזים שתופיע עם המופע "אדון שוקו".
המופע "TODOS" – מוסיקה לכולם יתקיים ב- 16.3.22 בפארק נאות שיקמה בראשון לציון ויכלול את "אדון שוקו "– מופע שירים לכל המשפחה של להקת התפוזים בעקבות שירי הילדים של אריק איינשטיין והפעלות מיוחדות ומונגשות המותאמות לצרכים המיוחדים של הקהל.

איך נולד הכל?
הילה לפידות: "לפני כעשור התחלתי לעבוד עם ילדים על הרצף האוטיסטי. במהלך התקופה הזו הכרתי עשרות ילדים משלל גילאים וברמות תפקוד שונות, הכרתי כל כך הרבה משפחות מדהימות שעוטפות אותם ולצערי גם נחשפתי להמון חוסר צדק, חוסר הכלה וקשיים משמעותיים בשילוב אמיתי של אוכלוסיה זו בחברה מסביבם. אחד החלומות שלי היה לאפשר גם למשפחות האלה לצאת ולבלות עם הילדים שלהם בחוייה שנראית כל כך מובנת מאליה- מופע מוסיקה חיה. והשנה לראשונה בארץ תהיה הופעת מוזיקה חיה שתהיה מונגשת גם לאנשים עם מוגבלות שקופה (אוטיזם, מוגבלות שכלית ומוגבלות נפשית)".

חלי ברגר: "אריאלי שלי הוא ילד מיוחד. אריאלי מפיק מילים בודדות והוא אינו עצמאי. הוא מתקשר איתנו ועם הסביבה בדרכים שונות לא ורבליות. אבל כשזה מגיע למוסיקה, אריאלי מדבר אותה. אריאלי שר, אריאלי מתופף על הגוף את הקצב, מרכיב בראש מחרוזות מבתים ופזמונים ממגוון שירים ודרכם הוא מסביר לנו מה הוא רוצה ואיך הוא מרגיש.

לאריאלי ולעוד הרבה ילדים ובוגרים כמוהו עם אוטיזם, מוזיקה היא כלי מהותי להישרדות ולתקשורת עם הסביבה ועל מנת שהם יוכלו ליהנות ממוזיקה כמו כולם, הם זקוקים להנגשה מותאמת. אם תשאלו מתי בפעם אחרונה לקחתי את הבנים שלי להופעה או לפסטיגל, אענה לכם בעצב רב ובכנות שמעולם לא. החוויות האלו אמורות להיות משפחתיות ומהנות, אבל כל מה שאני רואה מול העיניים זה רק רעש, צפיפות, חוסר סדר ואי וודאות. לכן מראש כבר מוותרת על החוויה. אבל זה לא פתרון. להימנע זה להרים ידיים. גם לנו מגיע לבלות, ליהנות ולהתרגש – ביחד עם כולם ובדיוק מהמקום הזה נולד המופע Todos – מוזיקה לכולם".

ברוך אוזצ'קיר: " אחרי שנים אינטנסיביות של עבודה בתחום ההייטק החלטתי להקשיב לרצון האמיתי שלי ולהיכנס לעולם היזמות החברתית. השתתפתי בדצמבר 2020 באירוע האקוטיזם – מציאת פתרונות לאנשים על הרצף האוטיסטי ומשפחותיהם ונחשפתי לראשונה לעולם שלא הכרתי קודם. מהתנדבות של יומיים שמתי לי למטרה לקדם בכל מחיר אנשים עם מוגבלויות בכלל ומוגבלויות שקופות בפרט בכל תחומי החיים. בשנה האחרונה ביחד עם אחותי הילה וחלי ברגר, אנחנו עובדים במרץ על פיתוח שלל פתרונות עבור אוכלוסיה זו במגוון תחומי החיים. אני גאה ונרגש להציג את הפרויקט הראשון שלנו todos – מוזיקה לכולם".

 

לקראת המופע מקבלת כל משפחה ערכת הכנה מיוחדת והכרחית- חומרים ותדרוך להכנת הילדים מראש כדי שיגיעו רגועים, שלווים ופנויים להנות, סרטונים של אזור המופע, סדר השירים בהופעה,ברכה מוקלטת מהלהקה ועוד.
האירוע יתקיים במעמד ראש העירייה, מר רז קינסטליך, סגן ראש העירייה מר איתי מתתיהו וממלא מקום וסגן ראש העירייה, מר מוטי עג'מי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר