בקרוב: מחלף חדש יחבר את שכונת נחלת יהודה לכביש 4

בשבוע החולף החלו העבודות על מחלף צפון נחלת יהודה, שעתיד להיפתח לתנועה בדצמבר 2023. המחלף, שעתיד להקל על הגודש ביציאה מהעיר, יחבר את שכונת נחלת יהודה לכביש 4 עם חיבור לדרך המכבים ויציאה לצומת בית דגן

פורסם בתאריך: 21.2.22 07:09

הסוף לפקקים בכביש 4? לאחרונה התחילו עבודות בכביש 4 על הקמת מחלף צפון נחלת יהודה. מדובר בבשורה גדולה לתושבי ראשון לציון, שכן המחלף החדש עתיד להפחית משמעותית עם העומס בעלייה לכביש 4 מכיוון רחוב ז'בוטינסקי, ולספק מענה לתנופת הבנייה בעיר. המחלף החדש יאפשר כניסה ויציאה מהעיר משכונת נחלת יהודה (דרך המכבים, כביש 412), ועיריית ראשון לציון באמצעות החברה הכלכלית תשלים את סלילת רחוב יצחק שניר שיהווה המשך של שדרות היובל. העבודות, שהחלו בשבוע שעבר, צפויות להסתיים בדצמבר 2023.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ראש העירייה, רז קינסטליך: "כמעט עשור שתושבי נחלת יהודה החדשה ממתינים לפתרון העומס ביציאה מהשכונה בצידה המערבי. הקמת המחלף החדש הוא בשורה גדולה לכל תושבי העיר, ויהווה נקודת גישה נוספת לעיר ומחוצה לה. אנחנו נמשיך לפעול על מנת להקל על התושבים להתנייד בקלות ובמהירות בעיר ומחוצה לה".

ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל: "חברת נתיבי ישראל מהווה מנוף לצמיחה כלכלית וחברתית, להגדלת הפריון ולשיפור איכות החיים, מאפשרת ניידות גיאוגרפית – תעסוקתית זמינה ובטוחה לכלל הציבור, בפריפריה ובמרכז. עם השלמת ביצוע מחלף חולון מזרח החדש יינתן מענה תחבורתי תומך לגידול ביחידות הדיור המתוכננות בערים ראשל"צ וחולון. בפרויקט הושקעו למעלה מ- 200 מלש"ח במסגרתו ישודרג המחלף הקיים, יוקמו שבילי אופניים, יינתן דגש על פיתוח סביבתי, תאורה חדשנית, גשרי שילוט ותמרור, טיפול בהעתקת תשתיות שונות. הפרויקט כולו מיועד לרווחת תושבי ראשל"צ והסביבה כדי לייצר רצף תנועתי."

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, איציק אבשלומוב, מסר: "מדובר בבשורה של ממש עבור תושבי העיר בכלל, ותושבי נחלת יהודה בפרט. המחלף החדש ישנה את פני התחבורה באזור, כאשר כניסה ויציאה נוספת תפחית את הגודש בדרכים. המהפכה התחבורתית בראשון לציון בעיצומה, והפרויקט הזה הוא נדבך נוסף".

בפרויקט מתוכנן שדרוג למחלף הקיים. העלייה לחולון מכביש 4 תיהרס, ותעבור דרומה כך שיהיה חיבור גם לכביש 4 צפון למי שיגיע מכבישי הגישה מדרך המכבים (כביש 412) או דרך שכונת נחלת יהודה. בסמוך למחלף עתיד לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה.

כאמור, המחלף החדש צפוי להפחית משמעותית את העומס בכבישי היציאה מהעיר בצומת בית דגן וביציאה לכביש 4 מכיוון רחוב ז'בוטינסקי ורחוב משה דיין. כמו כן, בשנים הקרובות צפויה שכונת נחלת יהודה להתרחב עם בנייה נוספת, כך שהמחלף החדש יספק תשתית תחבורתית שתענה על הצורך של התושבים החדשים. גם תושבי שכונת רמת אליהו, שצפויה לקלוט אלפי משפחות חדשות בקרוב לאור הפרויקט המאסיבי של התחדשות עירונית, ייהנו מכניסה ויציאה נוספת לעיר.

רק בחודש מאי האחרון נפתח נתיב נוסף בכביש 4 עד מחלף סיירים. הנתיב מיועד לתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית של שלושה נוסעים ומעלה. צעד זה הקל על הגודש בכביש ועל הירידה לכביש 4.

ראשון לציון צפויה לעבור בשנים הקרובות מהפיכה תחבורתית… במסגרת תוכנית התחבורה, יושקעו בעיר כ-15 מיליארד ₪ בעשור הקרוב על קווי רכבת קלה ART BRT, , מטרו, נתיבים מהירים, נתצ"ים, חניוני ענק של 'חנה וסע' לתל אביב, אוטובוסים חדשים, הוספת נתיבים שיתופיים, קורקינטים, אופניים ועוד. במקביל, עיריית ראשון לציון מקדמת תוכניות למתחמי תעסוקה משמעותיים שיספקו מקומות תעסוקה איכותיים ומגוונים בתוך העיר, מה שייתר את הצורך בנסיעה מחוץ לעיר לצרכי תעסוקה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר