התקציב לשנת 2022 אושר: השקעה בפיתוח ושדרוג השכונות, תוספת לחינוך ולניקיון

מועצת עיריית ראשון לציון אישרהאת תקציב העירייה לשנת 2022 שיעמוד על 2,251 מיליוני שקל, במסגרתו יושקעו בחינוך 288 מיליוני שקלים, ותינתן תוספת של 25 מיליון שקל לניקיון ולאיכות הסביבה

פורסם בתאריך: 2.1.22 07:39

תקציב העירייה לשנת 2022 אושר בישיבת מועצה, ויעמוד על 2,251 מיליוני שקל מדובר על גידול משמעותי לעומת אשתקד, אז התקציב המאושר עמד על 2,062 מיליוני שקל ולעומת שנת 2019 כשתקציב העירייה עמד על 1,987 מיליוני שקלים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במרכז התקציב הגדילה עיריית ראשון לציון את ההשקעה העירונית בחינוך בכ-50 מיליון שקל, כך שתקציב החינוך השוטף לשנת 2022 יעמוד על כ-288 מיליון שקל. מדובר בהמשך המגמה של השקעה בתלמיד, שתעמוד השנה על 5,467 שקל, לעומת ,4950 שקל בשנה החולפת ו-4,500 שקל בשנת 2019.
בנוסף, יוקצו כ-251 מיליון שקל לתקציב פיתוח בתחום החינוך הכולל בניית מוסדות חינוך, תשתיות חדשות ושדרוג תשתיות קיימות והצטיידות במכשירי עזר במוסדות החינוך. בתקציב הנוכחי נוספו 25 מיליון ₪ לצורך שדרוג ניקיון העיר ואושרה הרחבה ושדרוג של היכל התרבות ע"ש מאיר ניצן.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "הצגנו אתמול תקציב סדור ואחראי מאוד. יצרנו תקציב שטומן בחובו את הקשיים הכלכליים והבריאותיים שנגזרו עלינו בשנתיים האחרונות, לצד ראייה אחראית לעתידה ולכלכלתה של העיר ראשון ציון. הוספנו השנה תקציב נוסף למערכת החינוך העירונית ובכך הגדלנו את ההשקעה הממוצעת לתלמיד. בנוסף, הגדלנו את תקציב הניקיון בכדי להשלים את מהפיכת הניקיון שאנו מתכננים לשנה הקרובה, הגדלנו את תקציב הפיתוח ועוד' וכל זאת בשנה נוספת של התמודדות עם נגיף הקורונה ומבצע צבאי, שגבו גם כן השקעה מתקציב 2021. ראשון לציון בתנופה אדירה בכלל התחומים והתקציב לשנת 2022, כולל את התרגום לכך וצופה פני עתיד."

כחלק מההיערכות לגידול הצפוי בעיר, הן בשכונות מגורים והן באזורי תעשייה, ניתן דגש רב על תקציב הפיתוח שיגדל ב-2022 ל-835 מיליון שקל, לעומת 714 מיליון שקל בשנה החולפת. בתקציב זה ניתן דגש על שדרוג תשתיות קיימות, פיתוח שכונות חדשות והקמת אזורי מסחר ובילוי.
בעיריית ראשון לציון ישקיעו 40 מיליון שקל בשדרוג השכונות הקיימות והמרחב הציבורי שיעבור מתיחת פנים הכולל, ריהוט רחוב חדשני, שדרוג פארקים וגינות ציבוריות וחידוש כבישים. כחלק מהרצון להגדיל את אזורי המסחר, תעסוקה ובילוי – יושקע סכום של 183 מיליון שקל בעיקר במתחם האלף, בטיילת העליונה בחוף הים ובפארק האגם.

דבר נוסף שקיבל ביטוי בתקציב 2022, הוא חגיגות ה-140 לעיר ראשון לציון שיצוינו בשנה הקרובה. שלא כמו בחגיגות ה-130 לעיר, אז הושקעו כ-15 מיליון שקל, הנחה ראש העירייה לחגוג את המאורע באופן צנוע יותר ולהפחית את עלויות התקציב בחצי ל-8 מיליון שקל, שיכללו אירועים שונים שיתפרסו לאורך כל השנה עבור תושבות ותושבי העיר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר