אפי משה
אפי משה

אפי משה, המשנה לראש העיר: "כך נסכל את הקמת מפעל האשפה המסוכן"

בשיחה שקיים עם רז קינסטליך הסביר אפי משה כי עיריית ראשון חייבת להצהיר באופן חד משמעי שלא תשתף פעולה עם המפעל במידה ויקום וכי העיר תפעל עצמאית למחזור האשפה שלה מבלי להעבירה דרך המפעל המסוכן בסמוך לשפד"ן העלול לפלוט גזים מסרטנים, לגרום לריחות מטרידים ולזהם את האוויר.

פורסם בתאריך: 22.11.21 06:42

המשנה לראש העיר, אפי משה אומר כי לאחר שבדק לעומק את כל הדרכים הריאליות לסיכול הקמת מפעל האשפה הוא הגיע למסקנה שהצלחת המאבק עוברת דרך עיקור הכדאיות הכלכלית בהפעלתו. לדבריו "למפעל האשפה עתידים לזרום כ 1,000 טון פסולת ביום כאשר מתוכם כ- 250 טון מיועדים להגיע מראשון לציון. מכיוון שהרווח התפעולי של מפעל מסוג זה הוא נמוך הרי שפגיעה במחזור הכנסותיו ב-25% היא פגיעה אנושה. אם נצרף למהלך עוד עיר אחת, דוגמת חולון או בת-ים, הרי שנביא כליה לכדאיות הקמתו והפעלתו של המפעל שאם יקום ללא זרימה אליו של משאיות האשפה משתי ערים מרכזיות יצבור הפסדים כבדים"


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לדברי משה, "תמכתי בהתנגדויות שהוגשו ע"י העירייה והתושבים, אומר אפי משה, על אף שהיה ברור שסיכויי ההצלחה שלהן אפסיים. הגיע הזמן להבהיר לתושבים שהקמת המפעל היא כמעט עובדה מוגמרת. הרכבת כבר מזמן עזבה את התחנה ואם לא נרוקן אותה, עוד בדרכה, מהדלק המניע אותה, היא עלולה להגיע בקרוב ליעדה.עם כל הכבוד לא נוכל לתלות יהבנו רק בהפגנות, מחאות ועתירות משפטיות, מציין משה. עלינו לזכור שעתירות שכבר הוגשו בעבר ע"י העירייה וגורמים נוספים באותו נושא, נדחו ע"י בתי המשפט. 

לפיכך מציע משה לראש העירייה ליזום בדחיפות פגישות עם ראש עיריית חולון, ראש עיריית בת-ים וראשי עיריות נוספים מרחבי גוש דן שאף הם מתנגדים זה שנים למפעל האשפה האמור. "אם נרתום ולו רק עיר אחת נוספת למהלך שלנו הרי שנביא את היוזמה להקמת המפעל לקיצה עוד בטרם החלה. רק כך הדרך לפתרון אחת הבעיות הבוערות ביותר בעיר תהפוך מעשית, טוען אפי משה. סוף כל סוף נוכל להיות אנשי בשורה לתושבים שבצדק גמור חוששים לבריאותם, לאיכות חייהם ולערך הדירות שבבעלותם" הוא מציין. 

לסיכום פונה משה לתושבים ואומר: "ככל והדבר יהיה תלוי בי ותחת שיתוף פעולה מלא עם ראש העירייה וחברי ההנהלה, אני מתחייב שלא ניתן למפלצת האשפה הזאת לקום באזורנו, לא נאפשר לבעלי הון להרוס את חיינו ולא נשלים עם כך שבעלי אינטרסים, לכאורה, יסכנו את בריאותנו ובריאות ילדינו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר