צילום:עידן גרוס
צילום:עידן גרוס

ממחזרים בגדול: העירייה תשתמש בפסולת בנייה להידוק קרקע בחניונים

עיריית ראשון לציון מובילה שינוי סביבתי משמעותי בסלילת חניונים זמניים בעיר מחומרים ממוחזרים; מעתה, כל הכשרת חניון בעיר תיעשה על מצע של פסולת בניין שנועדה להידוק האדמה

פורסם בתאריך: 8.6.21 07:47

עיריית ראשון לציון מובילה שינוי סביבתי משמעותי בסלילת חניונים זמניים בעיר מחומרים ממוחזרים. מעתה כל הכשרת חניון כזה תעשה על מצע של פסולת בניין גרוסה כמו בלוקים, בטון, אבני שפה ועוד שישמשו להידוק האדמה.

הרקע למהלך הוא תנופת הבנייה האדירה בעיר שמובילה לכמויות גדולות של פסולת בניין. במקום לשנע את הפסולת למטמנות, היא תשמש לסלילת חניונים. בעירייה מעריכים כי גם עלויות הקמת החניון צפויות לרדת משמעותית, כך שבאותו סכום שהוקצה לנושא, יהיה ניתן להכשיר חניונים נוספים. בימים אלו העירייה משלימה שלושה חניונים על מצע של חומרים ממוחזרים ובתוכנית הקרובה ישנם עוד 17 חניונים שיוכשרו לרווחת התושבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "בכל החלטה שאנחנו מקבלים אנחנו לוקחים בחשבון את איכות העבודה, את החיסכון בכספי ציבור וכן שמירה על הסביבה, אם בשימוש של חומרים ממוחזרים ואם בחיסכון באנרגיה והפחתת פליטת חומרים מזהמים. על כתפי ראשי הערים מונחת אחריות גדולה לדורות הבאים".

אגב, יש בהחלטה חשיבה לטווח הארוך גם בהיבט הצרכים הקיימים היום ושעשויים להשתנות בעתיד. העירייה נערכת בפני שינויים תחבורתיים משמעותיים, עם כניסת קווי הרכבת הקלה, נתיבי תחבורה ציבורית, חניוני חנה וסע וסלילת שבילי אופניים. כך שהחניונים עשויים לשנות את מיקומם בהתאם בסמוך למוקדי תחבורה ציבורית ושיתופית.

במקביל, בעירייה מרעננים את הפרסום אודות חניונים המופעלים על ידי החברה לביטחון במרכז העיר וזמינים לרווחת תושבי העיר. חניון תת קרקעי בבית הספר חביב ובו 100 מקומות חנייה מוצע לבעלי תו דייר הסמוכים לחניון זה כחניית לילה, מהשעה 16:00 ועד 07:00 למחרת, בתשלום של חמישה ₪ לכניסה או מנוי חודשי בסך 150 ₪ המאפשר גם חנייה 24 שעות ביממה.

חניון תת קרקעי הגימנסיה ובו 70 מקומות חנייה, זמין לחניית לילה לתושבי האזור מהשעה 16:00 ועד 07:00 בבוקר. במקרה זה הכניסה בכפוף למנוי חודשי בסך 150 ₪. חניון היכל התרבות ובו 346 מקומות חנייה זמין לתושבי האזור מהשעה 19:00 ועד השעה 09:00 למחרת בעלות כניסה חד פעמית על סך חמישה ₪ או 150 ₪ למנוי חודשי.

חניון ראשון סנטר זמין לחניית לילה בחינם, בין השעות 19:00 ועד 08:00 למחרת בימי חול וכן לאורך כל סוף השבוע עבור תושבי שכונת אברמוביץ, בעלי תו תושב אזור 9 במטרה להקל על מצוקת חניה בחלק מרחובות השכונה, הוחלט להרחיב את השימוש גם לדיירים המתגוררים ברחובות אוסישקין, הלפרין, פינס, שמריהו לוין, יל״ג, ודיירים במספר בנינים ברחובות הרצל וויצמן יורשו להיכלל בהסדר חניית לילה בחניון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר